Svåraste hoppet i ett spel?
Vilket är det svåraste hoppet att klara i ett spel anser ni?
Har varit en del grnom tiderna som gäckat mig men efter investeringen i Snes Classic så har hoppet från platå upp på en vägg i Mega Man X gäckat mig i timmar.
Egentligen meningslöst men klarar man hoppet (kräver helmet upgrade) så får man boostern till hans bössa. Dels kräver hoppet skills med dash sedan tror jag Capcom beräknat det på nanometer.
Har inte fått tag på ”väggen” än och kolla på Youtube och där såg det sjukt enkelt ut.
Vilka andra hopp har dräpt många timmar/liv?
Måste vara nån elak en på Capcom som fixat hoppet i Mega Man tanke på alla kids som spela det.
Första långa klyftan i Flashback.
Första långa klyftan i Flashback.
JA!! Herregud va man tragglade när man va mindre
Tänkte säga bana 7-1 i Super mario på snes men sen såg ja megaman videon
If the left one isn´t right, right is the only one left, right?
Första långa klyftan i Flashback.
Den mellan drogliberaler och nynazister?
Kan inte nämna specifika hopp men hela jäkla Great Gate-banan när man spelade Crash Bandicoot på PS1.. Mycket av utmaningen låg väl dock i att man inte bara kunde låta bli att gå tillbaks ett hopp för någon sketen låda eller frukt.
Inte i närheten av en kandidat till svåraste hoppet eller hoppen i ett spel men likväl en karta som tog alldeles för mycket tid i anspråk.
Att hoppa över vattendragen och träsken i The Last Ninja på C64 var ett projekt back in the day.
Hedersomnämnande är även den flygande träbåten i SMB 3 i sista världen
C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik
Första sektionen på electroman i megaman 1 var knepigt när man var mindre.. man ska upp för fyra plattformar som är tight ihop samtidigt som det är såna plattas fiender som inte går att döda bara stanna en kort stund. Man hoppade in i plattformen över och fick börja om längst ner hela tiden 😖😫
I9 9900 - RTX 3080 - 32GB - 990 pro
Jag hatar ju plattformare, så sällan att jag kommer särskilt långt. Men jag gav "So many me" en rejäl chans här om året. Kom till sista banan. Där fick jag tuppjuck så det både räckte och blev över. Jag har inga problem med när det blir svårt,och man måste nöta för att få till det, men när man nöter och inser att hindren som kommer emot en, är helt slumogenererade, då tappar jag det. Man springer på en bana som rasar, banan rasar alltid likadant, och gör ju således att man kan nöta in det, problemet är att det också konstant skjuts lavabollar mot en, som är helt slumpade. Så ibland när man står precis där man måste stå för att kunna parera nästa ras, så får man en lavaboll i plytet och dör.
Jag klarade aldrig den sista banan. Försökte nog sammanlagt i 5h iaf, med flera pauser, på flera dagar. Sen tog jag bort spelet.
Har inte testat något nytt plattformspel sedan dess.
Ad hoc addendum
Det här spelet hade också sin del av krävande hopp vill jag minnas.
Bridge to rail på DM6 anyone?
Det finns ju ingen rail på DM6 (eller Quakeworld alls!
Jag slutade spela Mirrors Edge i frustration. Minns 2 grejer och det var ett hopp där man hoppade och sen skulle springa på väggen direkt efter.
Hopp 2 var inne i ett rum där man skulle ta sig upp på en övre avsats från nedervåningen som också var skitsvårt.
Men det är nog mest för spelet var gjort för handkontroll och jag vägrar handkontroll
Det första jag tänkte på var detta:
https://youtu.be/XjUz8IT0CYg?t=304
Kanske inte klassas som svårt hopp egentligen, men frustrationen i det där spelet är total...
Det finns ju ingen rail på DM6 (eller Quakeworld alls!
Jag tänkte "bro till räcke", vad snackar han om?
Det känns som om att den här tråden borde innehålla minst en kommentar (antagligen flera) om Ninja Gaiden (NES).
Jag tror aldrig att jag som grabb klarade av level 6-2. Alla fladdermöss, ninjor och annat otyg som dyker upp mitt i hoppen gör att det antagligen inte går att klara av den här banan utan trial and error. Det gäller att veta exakt var och när alla fiender ska spawna och det är ändå inte lätt.
Minns inte de specifika hoppen men vet att jag hade problem i Pitfall samt det första Turtles-spelet till NES. I det senare fallet fastnade jag så till den milda grad att min pappa förbarmade sig över mig och ringde till Bergsala som distribuerade Nintendo här i Sverige och bad om tips och råd..
Det finns ju ingen rail på DM6 (eller Quakeworld alls!
Tänkte ju snarare på Q3DM6 då
En jeep man skulle hoppa över i slutet av Green Beret, det var fel på grafiken så det gick inte att undvika den. Kunde aldrig klara spelet.
Jag köpte den här eftersom jag bara kunde använda ethernet-kabel för att få wi-fi, efter jag köpte den så får jag väldigt bra wi-fi på min dator