Miljöpartiet vill ha skatt på bredband – "Kulturen måste få kosta pengar"
Idag kom Miljöpartiets arbetsgrupps förslag till ny kulturpolitik. Skatt på bredband ska finansiera satsningar.
Miljöpartiet vars politik för övrigt går ut på att "rädda" miljön med välgörenhet och för skatter som slår hårdast mot människor som inte har andra alternativ än att ta bilen, samtidigt som man medverkar till höjda avgifter för kollektivtrafik i städer.
Pajasar! M och nu senast S största misstag var att beblanda sig med acetontjackhaschpundarna i MP. Hoppas dom förpassas till 0-3.9% klubben nästa riksdagsval.
"fortbildningsinsatser i intersektionalitet, positiv särbehandling"
Så hela deras kulturpolitik är fullständigt idiotisk med andra ord? Jag är i stort sett fullständigt ointresserad av svensk politik, men får dessa idioter någonsin riktigt inflytande flyttar jag härifrån.
För övrigt, inb4 hälften av inläggen inklusive detta tas bort för att de diskuterar politik i kommentarerna under en artikel om politik.
Jo, kultur får kosta lite det håller jag med om.
Bredband är billigt idag jämfört med mina 2500:- i månaden på modem en gång i tiden så om ett par spänn går till kulturen varje månad är nog inte hela världen.
När man är ung bryr man inte sig om kultur men när är inne i halvtid som jag är det trevligt med kulturell fägring i ett allt hårdare klimat.
.... uhm "kultur måste få kosta pengar", ja, jo, men borde inte det vara upp till aktören? Sen, betalar inte bolagen redan skatt? Varför ska dom ha mer? Jag som konsument, ska jag verkligen behöva betala mer än ca 400 kr i månaden (comhem)? För det är vad som kommer hända om dom ska börja beskatta bredbandsleverantörer hårdare, det kommer bli ökade bredbandskostnader. Känns som mp skjuter sig väldigt hårt i foten med det här
"fortbildningsinsatser i intersektionalitet, positiv särbehandling"
Så hela deras kulturpolitik är fullständigt idiotisk med andra ord? Jag är i stort sett fullständigt ointresserad av svensk politik, men får dessa idioter någonsin riktigt inflytande flyttar jag härifrån.
För övrigt, inb4 hälften av inläggen inklusive detta tas bort för att de diskuterar politik i kommentarerna under en artikel om politik.
Beviserligen är du lite intresserad av Svensk politik då du blir förbannad av beslut som påverkar dig negativt