Dice: Svårt beslut att slopa befälhavaren i BF3
Det var ju faktiskt jäkla nice med en commander när det väl var någon med IQ över 17.
Att sedan lyda ordern, lyckas med den och få ett "good job squad" så kändes det mer som ett krig man faktiskt utkämpade i LAG istället för den vanliga enmanshowen. Kanske låter rätt töntigt, men tyckte det var nice iaf. När det sköttes rätt (Kanske 1/10 omgångar om ens det)
Håller med dig där! Å andra sidan kan detta bli bättre om det fungerar bra med squads, men det man förlorar är ju en helhetsblick över slagfältet. Nu finns det ingen chans alls att alla squads kör mot samma mål. Missförstå mig inte nu kära forumiter visst finns det indikationer på kartan om "next objective" men det är långt ifrån samma sak som att få order av en allsmäktig spelare.
Tror fortfarande att detta kan bli hur bra som helst, men då gäller det att teamplayet funkar och att vi har de verktyg vi behöver för det, dvs inget COD utan massor av inspiration från BF2!
Tycker det är bra att dom ändå gör det och lägger mer focus på squad leadern, tror det bidrar till lite mera team work. Det bidrar väl till att man kan ta mera aktuella beslut om taktik baserat på hur situationen ser ut just där din grupp är. Svårt för en commander att få den överblicken kan jag tycka, dock var det väl "fräck" feature i BF2 men kommer inte sakna den
Nämen!
Men hur resonerar dem egentligen?Commandern i BF2 var ju key för att lyckas, det enda som var störande var väl "enemy spotted" spammet, men det måste vara busenkelt att fixa dessutom SKA commandern ha en passiv roll på slagfältet och sitta och ge order istället för att gå runt och skjuta folk, är grymt besviken på att dem valde att ta bort den, men dem hade väl sina anledningar osv...
Men hur resonerar dem egentligen?Commandern i BF2 var ju key för att lyckas, det enda som var störande var väl "enemy spotted" spammet, men det måste vara busenkelt att fixa dessutom SKA commandern ha en passiv roll på slagfältet och sitta och ge order istället för att gå runt och skjuta folk, är grymt besviken på att dem valde att ta bort den, men dem hade väl sina anledningar osv...
Du ger svaret själv till din första fråga.
Om Commandern är så viktig att en person kan avgöra vilken sida som vinner i ett spel där det är upp till 32vs32 spelare så är den rollen lite väl avgörande, speciellt för public games.
Ingen commander=ingen BF känsla.
Börjar bli mer och mer skräp detta
Så du dömer ett spel så fort en liten grej plockas bort? wow du hade verkligen inte mycket att säga om spelet. (å nej commander försvinner nu suger spelet!)
Som en annan sa läs noga igenom vad dom skrivit så kommer teamleader kunna göra i princip samma grejer som commander gjorde alltså be om bombning etc. för det lilla du skrev visar mer bara att du dömer dom flesta spel efter minsta lilla ändring. rent allmänt patetiskt
commando rollen i bf2 blev oftast spelad av noobs som satt och spammade spotted eller så hjälper de bara sina clan-kompisar
Håller med. Man blev rätt less då det spammades enemy tank etc. Vissa som var commander gjorde inget ens så blev många votekick på commandern. Tror dice lyckas göra detta bra hur allt ska funka
Gissa hur förbannad jag blev när man blev utslängd från varje server med motivering "playing while beeing a commander" eller någon annan korkad text. Bara för att jag inte är en grönsak utan klarar av att vara en spelande commander ... eller som någon annan sak "enemy spotted"... jävligt irriterande att höra hela tiden.. NOT!
Jag är glad att det är väck och ersatt med bättre Squad Leaders. Störde mig något så enormt på att commandern låg och tryckte i ett hörn eller buske någonstans. Gillade bara inte det. Tyckte aldrig det tillförde något särskilt till spelet. Kunde vara bra, men tror det blir bättre såhär.
Det är bara rövhål som fuskar.. nuff said!
Sammanfattning av missarna med Battlefield 3:
- EA's Origin
- Ingen befälhavare
- Inget modstöd
- Inget LAN-stöd
- DLC-fest
- Ingen server-browser in-game
- mfl.
Nej tack. Kan verkligen inget bolag göra någonting vettigt alls, längre?
Vad fan kommer det vara för server-browser då?
B lup
Man får köra spelet ett tag och sedan utvärdera om det var bra eller dåligt att skrota commandern. Som sagt så hade den både sina för och nackdelar så en ny vinkel på det hela kanske inte MÅSTE vara dåligt.
Men dock så var det en "feature" som skilde spelet från den stora mainstream/casual strömmen.
Tror dock att detta kan leda till ett effektivare gameplay då commanderns roll har flyttats ned i leden och breddat sig tll fler att använda.
Ska bli kul att testa iaf, 27:e!!!
Man kan ju fortfarande leda folk, jag menar, hur många skulle följa orders på public av commandern?
Dom som kör äkta grupp/lagspel pratar säkert med varandra, har en bra kommunikation, och klarar sig fint fint utan commander ^^
I Rush skulle dessutom commandern var helt värdelös iomed den lilla skalan på de striderna och att man alltid måste ta 2 av 2 objektiv (idiotisk design, borde vara 2 av 3 eller dylikt). Men tror inte commandern kommer saknas speciellt mycket om de lyckas få till squadsen på rätt sätt.
Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.
Sammanfattning av missarna med Battlefield 3:
- EA's Origin
- Ingen befälhavare
- Inget modstöd
- Inget LAN-stöd
- DLC-fest
- Ingen server-browser in-game
- mfl.
Nej tack. Kan verkligen inget bolag göra någonting vettigt alls, längre?
Mycket bra sammanfattat. Lägg till att man inte kan driva egna servrar heller.
Ytterligare ett snedsteg i det kära Battlefail 3: Modern Warfare
Älskar detta spel och dess fanboys (se ovan/nedan). De tar bort allt fler features, gör spelet mindre och mindre och folk försvarar det ändå och påstår att det är guds gåva till mänskligheten, löjligt. Minns den tiden uppföljare betydde att man fick mer spel och fler/nya features, inte bara mindre och simplare.
Dagens spelare, inte konstigt att CoD säljer som smör...
Det kan du tacka konsolerna och dess anhängare för.
Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).