Fifa 12 & PES 2012 i filmarkivet
Bättre känsla i PES
Kan ju argumenteras.. finns ingen känsla alls i PES, känns inte som fotboll alls för mig, då jag prövat båda. Har många buggar också, såsom att AIn inte attackerar dig på ytterkanterna i PES 2011 osv.
Konami har alltid gjort arkadfotboll, det var bra förra generationen, men FIFA har gått om.
Ingen som spelat fifa på manual utan assists skulle påstå något annat..
Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.
Dock rör sig gubbarna mer verkligt i pes.
Fifa kan kännas segt o onaturligt..
Tycker det är tvärt om jag, animationerna i Fifa känns väldigt spot on och smidiga, i PES är de ryckiga, springer de så ser det ut som spelaren skitit på sig och ofta så klipper animationerna när en annan börjar vilket är riktigt fult.
Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.
Animationerna i PES är väl det sämsta kanske, men för er som säger att PES är stelt måste ju vakna, har ni ens spelat spelet? Jag har spelat både PES och FIFA ganska mycket, och jag hatar just fifa för det är alldeles för stelt. Dessutom är grafiken helt värdelös. Däremot i PES kommer du närmare planen och själva översikten är ruskigt mycket bättre än FIFA. PES kommer ta över tronen igen.
På något vis så känns det som att PES och FIFA verkligen visar att smaken är precis som baken. Några säger att grafiken suger i PES och är bättre i FIFA medan andra påstår det omvända. Några säger att PES är mer likt "riktig" fotboll, medan andra säger att det är FIFA som är det... Själv har jag gått från PES till FIFA sedan den nuvarande generationens konsoler kom ut på marknaden. Det är helt enkelt det som jag tycker är roligast just nu. Kanske kommer det förändras igen någon gång i framtiden för det är ju knappast så att PES är ett dåligt spel. Det jag stör mig mest på är faktiskt det fantastiskt dåliga GUI:t och onlinefunktionaliteten som är precis så som de brukar vara i japanska spel - rätt värdelös jämfört med västerländska alternativ.