Det är något speciellt med den här dagen...

Avstängd

Under påsken firar vi världshistoriens största händelse: Jesu död och uppståndelse.
Idag, påskdagen, är dagen då Jesus återuppstod! Jag fylls av glädje och tacksamhet bara jag tänker tanken. Gud offrade sin egen son för min och din skull. Helt av kärlek.

Jesus är uppstånden! Ja, han är sannerligen uppstånden!

#blogg

Medlem

*gäsp*

Medlem
Citat:

[21:25:48] <Gurraz> vilket ruskigt blogginlägg
[21:26:00] <Gurraz> fan kröp längs ryggraden när jag läste det
[21:26:11] <Hero_Swe> *
[21:26:14] <Hero_Swe> *ryser*
[21:26:25] <Wardancer>
[21:26:32] <Wardancer>
[21:27:01] <Wardancer> kanske ska svara *gäsp* bara

Dom svarade så fint . ^^

signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Idag är sannerligen en stor dag, ty hans nudelhet gav oss möjligheten att välja att antingen äta pasta ELLER nudlar.

Ja, hans nudelhet är sannerligen en stor bit pasta, ty hans visdom sträcker sig över tusentals eoner!
Och han var sjysst nog att återuppliva snickaren Jesus, utan Jesus skulle inte vi få äta god mat och käka godis.

Hans nudelhet offrade sitt kött och blod (pasta) för att vi skulle slippa ha ångest (synd) över våra val, bara vi erkänner hans nudelhet som våran skapare så får vi äta hur mycket pasta vi vill i våra liv!

signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Greger:

Idag är sannerligen en stor dag, ty hans nudelhet gav oss möjligheten att välja att antingen äta pasta ELLER nudlar.

Ja, hans nudelhet är sannerligen en stor bit pasta, ty hans visdom sträcker sig över tusentals eoner!
Och han var sjysst nog att återuppliva snickaren Jesus, utan Jesus skulle inte vi få äta god mat och käka godis.

Hans nudelhet offrade sitt kött och blod (pasta) för att vi skulle slippa ha ångest (synd) över våra val, bara vi erkänner hans nudelhet som våran skapare så får vi äta hur mycket pasta vi vill i våra liv!

Mmmmmmm...... Pasta.....bacon med....Mmmmmmm....

*dregel*

signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Börjar tro att eliasN är ett troll, postar bara massa religiöst skräp.

Medlem

Alla dessa nedlåtande svaren på detta blogg inlägg är bara skamligt att läsa. Tråkigt. Respekt borde vara på sin plats.

signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:

Alla dessa nedlåtande svaren på detta blogg inlägg är bara skamligt att läsa. Tråkigt. Respekt borde vara på sin plats.

Påstår du att min pastafarism inte är värd något?
Vad är det för hets du försöker uppmana till här?!

signatur

Avstängd

Tja, vad ska man säga? Folk är rädda för namnet Jesus. Det är en otrolig laddning i det namnet.

Se bara på Gurraz och Hero_Swe.

Medlem

Måste vara hög ballhetsfaktor att klanka ner på elias. Trist med sådana människor.

signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Skrivet av EliasN:

Tja, vad ska man säga? Folk är rädda för namnet Jesus. Det är en otrolig laddning i det namnet.

Se bara på Gurraz och Hero_Swe.

Jag tror inte dom är särskilt rädda för namnet, det finns hundratals (eller, tusentals) som heter Jesus i den latinska delen av världen

Tror snarare att det är hans fanboys som dom är rädda för.

signatur

Medlem

Troll överallt... helt meningslöst att faktiskt skriva i denna tråd. Citatet från irc var ju lite lösrykt men visst. Men att hoppa in i och kommentera på ett i stortsett rätt harmlöst blogginlägg är bara ren trolling.

signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Skriv religiösa, jag firar kycklingar. Kycklingar bringar lycka och glädje, lår och ägg, ljuva läten och scrambeled eggs. Det är banne mig påsk! Rent av ingenting.

Heil Kycklingen! Heil!

PS.

(Tagen ur en väldigt hemlig källa som aldrig någonsin går att finna genom en google-sökning.)

CITAT:
Innan man lär känna en människa lite närmare är det kanske på sin plats att först få klart för sig vad han heter så att man vet vem det är man talar med.

Nu påstår man att han hette Jesus. Men gjorde han det? Ordet Jesus är ju grekiska och han var inte grek. Han var hebré.
Ordet jesus betyder: räddare på svenska. Jesus är således ett låneord från grekiskan. Eftersom han inte var grek undrar man då vad hans riktiga namn var. Ordet räddaren på hebreiska heter: Josua. Och på arameiska heter det: Jeschua som i sin tur är en förkortning av Jehoschua som betyder "Herren är frälsning".

Räddarens namn var således Josua, eller snarare Jeschua. För så vitt jag vet så talade han arameiska.

Hans titel, eller ämbetsbeteckning, var på hebreiska Mäschiah. På arameiska blir det Meschicha. Eller som vi säger på svenska: Messias. På grekiska säger man, traditionellt sett, Christos*. På svenska säger vi Kristus.

Detta ger: Meschicha Jeschua.

SLUTCITAT

Har jag lagt ner lite för mycket möda på det här inlägget? Nej.

Medlem

hihi uppståndelse.

signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem
Skrivet av sebulba666:

hihi uppståndelse.

LOL

Gregers inlägg made my day...

Inaktiv

Jag firar inte påsk. Does that make me a bad person?

Medlem

Och så blev det religiöst flamewar igen. Jag är dock inte bättre och kan inte låta bli att öppna min egna dunk terpentin. Om Gud nu offrade sin son med syftet att ta på sig våra synder, varför inte bara förlåta synderna direkt istället för att skapa en människa ämnad att dö horribelt? Står han inte över sitt eget regelverk och måste hitta kryphål?

Att "offra sin son" låter heller inte särskilt gott i mina öron och inget jag vill vara tacksam över. Skulle du vilja att jag offrade min syster för din skull?

signatur

Aj, dina ögon!

1
Skriv svar