Halo 3-skivor felaktiga
Det är så här det går om man har rekord på antal förhandsbokningar :S
Så här går det om man förhandsbokar dåliga spel.
Spelat spelet i fråga?
Har han säkert inte, han är bara sådan där eh vad kallas det nu.... jooo fanboy tror jag det hette. Eller så är han en sån där som bara hatar Halo serien för att den är en konsoll serie??? Vet inte, men han har inte spelat spelet. Fast det finns ute som torrent redan!
Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)
Ok, jag antar du spelade pirat varianten då?? För du har ju knappast lirat klart spelet på 4 timmar och 50 minuter???
Ps. Om jag har rätt, så tycker jag att du går och köper spelet så utvecklarna (bungie) får betalt för allt hårt arbete dom lagt ut på få spelet klart till oss/dig!?
PPS. Tack för tipset.
Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)
Vad har förhandsbokningar med trasiga skivor att göra?
Kanske för att dom fått köra en snabbare bränning och på så sätt blir några felaktiga. Låter mest logiskt att specialutgåvor bränns sist då dom säljer minst, och i detta fall så va det ju specialutgåvorna de va fel på, så va jag tror så märkte dom att dom inte skulle hinna färdigt i tid och ökade bränningshastigheten, och som dom flesta vet så betyder högre hastighet sämre kvalité. Nu kan ju nåt annat ha orsakat felet men det här är iaf vad jag tror.
då har ps3 ägarna det bra, för inget spel där kommer få lika många bokningar
Va inte så säker på de, både MGS4 och Final Fantasy har stor möjlighet att kunna slå Halo 3, och dessa ligger dessutom på BR-skivor :\
Varför skriver du om XBOX360 när du verkar hata den ? Du verkar inte ha alla korna i hagen direkt.
Felet består i att fodralen är dåliga och att skivorna lossnar under frakten så dom blir scratchade.
Ok, jag antar du spelade pirat varianten då?? För du har ju knappast lirat klart spelet på 4 timmar och 50 minuter???
Ps. Om jag har rätt, så tycker jag att du går och köper spelet så utvecklarna (bungie) får betalt för allt hårt arbete dom lagt ut på få spelet klart till oss/dig!?
PPS. Tack för tipset.
Varför tror du att det bara finns olagliga sätt att få tag på spel i förväg?
Har man rätt kontakter så har man
Var över hoss polaren och lirade det för ca 4 dagar sedan. Blev possitivt överaskad. Han hade en orginalförpckning med manual och allt.
Det är ett mycket bra spel. Kanske inte 9,8 som gametrailer eller 9,5 som gamespot gav det men en solid 9 av 10.
Dock hade jag mycket låga förväntningar på spelet då tvåan var nästan helt värdelös och buggig.
Går nog förbi elgiganten på vägen hem från jobbet idag. Kanske.
PPS. Tack för tipset.
Varför tror du att det bara finns olagliga sätt att få tag på spel i förväg?
Har man rätt kontakter så har man
Var över hoss polaren och lirade det för ca 4 dagar sedan. Blev possitivt överaskad. Han hade en orginalförpckning med manual och allt.
Det är ett mycket bra spel. Kanske inte 9,8 som gametrailer eller 9,5 som gamespot gav det men en solid 9 av 10.
Dock hade jag mycket låga förväntningar på spelet då tvåan var nästan helt värdelös och buggig.
Mjo.. Så svårt är det nog inte att skramla fram en original kopia. Spelet är ju hur stort som helst o jag antar att Onoff m.fl får in det 2dagar innan kanske. Sedan får grossisterna in det kanske 1vecka eller 2veckor innan.
Så jag undra varför det tog sådan tid att lägga ut det på nätet, kom väl i helgen?
Och Halo sucks, skulle aldrig få för mig att inhandla ett spel som man är så tråkigt som Halo. Har iofs aldrig spelet klart något av spelen, då jag somnat efter en tid av tråkhet.
givetvis har onoff/elgiganten spelen ca 1 vecka innan (har själv jobbat på elgiganten) de e bara gå till lagret o ta sitt ex (och betala givetvis)
PS. vet inte om det funkar så med alla titlar men dom som var aktuella när jag var där fanns iaf på lager typ 1 vecka innan realease
Kanske för att dom fått köra en snabbare bränning och på så sätt blir några felaktiga. Låter mest logiskt att specialutgåvor bränns sist då dom säljer minst, och i detta fall så va det ju specialutgåvorna de va fel på, så va jag tror så märkte dom att dom inte skulle hinna färdigt i tid och ökade bränningshastigheten, och som dom flesta vet så betyder högre hastighet sämre kvalité. Nu kan ju nåt annat ha orsakat felet men det här är iaf vad jag tror.
Va inte så säker på de, både MGS4 och Final Fantasy har stor möjlighet att kunna slå Halo 3, och dessa ligger dessutom på BR-skivor :\
mgs4 och ff kommer inte slå halo3,kolla bara på hur mycket halo serien sålt tidigare,sedan kan man kolla på hur många som köpt xbox360 jämfört med ps3,i stort sett varje xbox360 ägare kommer ju köpa halo3
Why bother? Elgiganten kör ju ALLTID med sådana priser på storsäljare men har aldrig spelen inne när man går dit.
Samma sak när jag trodde att jag skulle få köpa GoW för 399 när de annonserade ut det. Gick inte att få tag på. Gick istället till mediamarkt där de hade det för 549 och snackade med dem.
De tyckte att de också sänkt till 399 innan men sen när de märkt att det inte gick att få tag på hos någon elgigant så höjde de igen.
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.
mgs4 och ff kommer inte slå halo3,kolla bara på hur mycket halo serien sålt tidigare,sedan kan man kolla på hur många som köpt xbox360 jämfört med ps3,i stort sett varje xbox360 ägare kommer ju köpa halo3
exakt.. Haloserien har sålt flera ggr mer än MGS och GT-serien tillsammans
Fick min Limited Edition idag, Unplayable Disc. blir väl tvungen att vänta några veckor till innan man får en ny skiva då, vilken tur att man ska behöva bli förbannand över klant arslena som designade lådan, jag blir så fruktansvärt less
EDIT: Har fått min skiva att fungera efter lite ihärdigt arbete med ett CD Reparations kit, ni vet nog vad jag menar.
Så för er som har haft oturen att få en icke fungerande skiva, försök med ett reparations kit, det brukar finnas att köpa på musik affärer osv.
Gran Turismo (47 million)
Final Fantasy (75 million)
Metal Gear (20 million)
Halo (15 million)
källa
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_best-selling_video_games
Inte en chans. Halo 3 sålde 1.8 miljoner ex. de 8 första timmarna efter realese (1.5 milj förbeställda och 300000 över disk). Om trenden håller i sig kommer den totala summan första dygnet bli ca 2.5 miljoner ex och det bara i USA. Blir i runda slängar 1.35 miljarder SEK för första dygnet. Bungie och Bill Gates kommer nog skratta hela vägen till banken idag...
XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine
Metal Gear (20 million)
Halo (15 million)
källa
Glöm inte att dela summan med de tusentals FF spel som kommit ut genom åren bara.
XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine
Metal Gear (20 million)
Halo (15 million)
källa
Glöm inte att dela summan med de tusentals FF spel som kommit ut genom åren bara.
Varför skall jag det? Påståendet var att haloserien sålt flera gånger mer än MGS och GT-serien tillsammans vilket är ett felaktigt påstående.
Halo spelen har sålt bra per spel dock det stämmer.
FAN! fick min i posten från webhallen idag och det lät fan som att något var löst inuti. Innan jag tar bort plasten så tänkte jag fråga att visst fan kan jag gå till webhallen och kräva ett orepad skiva?
Klart att du kan gå tillbaka med skivan till webhallen.
Hur ska du annars veta att den är skadad om du inte kan öppna o se?
Men jag tror ju inte precis att webhallen kommer ha ton av limited editons kvar att öppna o se om dom är oskadade. Så i värsta fall så får du skicka iväg den skiva o vänta.
Annars kan du ju läsa själva nyheten.
Microsoft byter alla skivor som är skadade fram till nyår. Bara att klicka på länken. . .
Men så tar det väl också 3veckor typ att få tillbaka din skiva.
Vad som har sålts är ganska oväsentligt, det är vad som kommer att sälja som spelar roll. Visst kan man se tillbaka för att göra en analys, då ser det ljusare ut för Halo 3, men man måste se framåt och tänka på vad MSG4 och FF kommer erbjuda. Jamena tror du Killzone 2 kommer sälja lite bara för att föregångarn floppade? Tänk framåt istället och vad spelen kan erbjuda. Sen så sa jag att det finns en möjlighet och inte att det kommer bli så.
Varför skriver du om XBOX360 när du verkar hata den ? Du verkar inte ha alla korna i hagen direkt.
Vad får dig att tro att jag hatar 360n? Det är snarare tvärtom, jag älskar både 360 och Halo.
Why bother? Elgiganten kör ju ALLTID med sådana priser på storsäljare men har aldrig spelen inne när man går dit.
Samma sak när jag trodde att jag skulle få köpa GoW för 399 när de annonserade ut det. Gick inte att få tag på. Gick istället till mediamarkt där de hade det för 549 och snackade med dem.
De tyckte att de också sänkt till 399 innan men sen när de märkt att det inte gick att få tag på hos någon elgigant så höjde de igen.
Elgiganten hade massvis med Bioshock iaf i Lund.
I fart in your general direction