Nyckelord: rage
127 artiklar i arkivet.
127 artiklar i arkivet.
Ett oblodigt Quake låter osannolikt.
Avalanche kladdar sina fingeravtryck överallt på Rage-uppföljaren.
Vissa saker i livet är konstanta, återkommande, ofrånkomliga. Som att FZ i december utser årets bästa spel.
Och vi undrar – vilket Bethesda-spel vill du helst se uppföljare på?
Vi har lanseringstrailern också.
Id Software har en mycket klar bild av hur det ska vara att styra nya Doom.
Innan utvecklingen startades om såg det ut som id Software ville göra Call of Doom.
När Quakecon börjar i dag får vi äntligen veta vad Id Software gör med Doom 4. Men ladda först upp med historien om Doom-serien, de tekniska mästerverken som drog upp riktlinjerna för en hel spelgenre.
Den tekniska förklaringen till varför vissa upplever långsamma texturladdningar och låg kvalité.
När Trials gör mobil debut tar det till samma slipade körkänsla som alltid, men också en berättelse som rör sig mellan postapokalyps och vilda västern-charm.
Går vidare efter 17 år som chef på den legendariska utvecklaren.
Ids första Doom 4-version mötte inte kraven. Därför började de om – men källor hävdar att det "inte går så bra".
Ladda din dator med över 35GB utvecklarverktyg och skapa den öppna Rage-värld du en gång ville ha. Detta är inte heller det mest användarvänliga på marknaden.
"Tyvärr kan jag mer eller mindre garantera att väldigt många next-gen-spel fortfarande kommer satsa på 30 FPS", säger John Carmack.
Borderlands blåste in likt en sandstorm och stal många actionhjärtan och ännu fler speltimmar. Tre år senare är Texas-utvecklaren tillbaka med en tvåa som klår originalet på samtliga punkter – med råge.
Målet för Bethesda är numer AAA-titlar och för Id innebär det Doom 4, som är klart "when it's done".