Nytt batteri till laptop

Medlem
Nytt batteri till laptop

Right, nu till sommaren ska jag köpa en ny laptop och ge min gamla till min lillasyrra i födelsedagspresent. Men innan jag vill göra detta vill jag införskaffa ett nytt batteri, så det jag har nu är så satans utnött att man på fullt batteri bara får in 15 minuters tid. Tyvärr vet jag inte vad jag ska köpa för batteri riktigt, men datorn i fråga är denna

http://support.packardbell.com/se/item/index.php?pn=PB24M0086...

Batteriet är detta

http://support.packardbell.com/se/item/index.php?i=spec_batte...

Så, var kan man köpa ett nytt batteri? Antar att det inte behöver vara ett exakt likadant för att det ska funka, men var kan man köpa ett som funkar? Googlade lite utan riktigt resultat så nu vänder jag mig hit, och Packards support sög då det fanns ett "Jag vill köpa nytt batteri" val, men det var bara en blank sida man kom till.

Tack i förhand

signatur

Videomupp

Inaktiv

När det gäller mAh kan man försöka få ett som har ännu fler mAh (i detta fall mer än 2000). I övrigt måste du ta hänsyn till passning gissar jag och då är det ju ett batteri gjort för den datorn som gäller. I annat fall kan man ju modifiera lite hur som helst, bara man inte polvänder fel då smäller batteriet.

Här verkar det dock finnas riktiga värstingbatterier till din med lång drifttid mellan laddningarna (6000 mAh) ------> http://www.okit.se/dator/batteri/packard-bell_bell_easynote_w...

Allmänt när det gäller batterier är att dra ur det hyfsat innan man laddar och att ladda klart innan det används. Då blir det längre standbytid. Nu sägs det att de nya inte är lika känsliga för detta men men....Om man inte laddar klart och om man laddar innan det är hyfsat urdraget blir det kortare standbytid helt enkelt.

signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Behöver ju inte vara värsting, men över 1 timme skulle vara bra att ha Kanske skulle behöva något mindre "Hardcore" eftersom jag inte vill lägga ut så mycket pengar på ett batteri med tid som är långt över vad min syrra kommer använda. Men tack iaf

Jag kommer därimot förmodligen köpa en Dell Inspiron 6400, men undrar ungefär hur länge man kan sitta på det här batteriet

9-cells litiumjonbatteri (85 wattimmar)

Hela datorn kan hittas på http://www.prisjakt.se/produkt.php?p=188897 om någon skulle veta något inte jag vet eller ha invändningar på datorn kan ni ju skriva det med

signatur

Videomupp

Inaktiv

Säg åt dem att sätta i ett bättre batteri så blir det affär Det är hiskeligt dålig info om datorerna där tycker jag.

När det gäller batteri till den andra datorn kan det ju hända att föreslagna ställe har billigare batterier också. Jag länkade bara till deras sida men har inte kollat runt där. På det hela taget verkar ju ett batteri med kortare standbytid också vara förhållandevis svindyrt (runt en tusing).

signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

På dell-datorn så var det 6cells-batteri som standard, men 300 spänn för 9-cell lät vettigt. Vet inte vad det betyder, men batteriet vill jag ska vara på topp. Är det för lite ävem med uppdatering? Om du vet ungefär hur mycket tid det blir kan du gärna säga det, men det skiljer sig väl så mycket beroende på vad man vill göra och gör.

Angående den hemsidan du länkade så verkade det bara finnas ett batteri till datorn syrran ska få, och det var den du länkade. Får se om jag hittar något mer annars så blir det väl den där iaf kanske

signatur

Videomupp

Inaktiv

Länka till batteriuppgifterna om du har sett dem någonstans. Jag hittar de inte.

edit: Ska rulla i dryga 8 timmar i alla fall då.

signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Eftersom Dell har ett system som jag iaf inte finner länkvänligt så kopierar jag rakt av valen för vad som står Betterier för Dell datorn.

Primärt batteri: 6-cells litiumjonbatteri (53 wattimmar)

6-cells litiumjonbatteri (53 wattimmar) [Inkluderas i priset]

9-cells litiumjonbatteri (85 wattimmar) [lägg till 343,75 kr eller 13:-/månad-1]

Tillförlitlig strömförsörjning ger tillförlitlig prestanda för affärsresor och semestrar

Om du klickar på dell-iknonen på denna länk så kan du se dem själv. Tyvärr är det den enda infon jag hittar, men kanske finns det mer jag missat någon annanstans på Dells hemsida.

http://www.prisjakt.se/produkt.php?p=188897

signatur

Videomupp

Medlem

någonstans måste de ju ha skrivit ut en ungefärlig batteritid, halvera den så närmar du dig den verkliga siffran...

mAh kan man egentligen bara använda vid relativa jämförelser, det finns ingen tabell för hur lång batteritid man får med ett visst mAh-tal.

signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

Du landar på nästan 8,5 timmar med det sistnämnda batteriet.

signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Hmm okej. Låter bra i presume ^_^ Ska leta lite mer om vad man får ut "egentligen", se om Dell skriver det någonstans.

Tack iaf för all hjälp :> Gick snabbt och smärtfritt, är lite sugen på en ny laptop nu men lär vänta lite på ze money ^_^

signatur

Videomupp

Inaktiv

Angående laptops så undrar jag om in Panasonic har bra?
Min farsa har haft ett antal laptops genom åren och de Panasonics han har haft har varit överlägset bäst batteritid och extremt mycket lättare än andra. Dock har prestandan inte alltid varit den bästa tror jag, men endå helt OK.

Jag vet typ inget om laptops , bara undrar lite:P

Inaktiv

Man får fortfarande betala cirka 9-10000 för en bra laptop, dock billigt om man tänker¨påvad de kostade tidigare. Sen får man tänka på att uppgraderingar av hårdvaran kan vara möjlig till viss del men man är väldigt låst på den biten. Dessutom snurrar de ju inte lika smidigt som en stationär. Finns föreslagna laptops i forumet i andra trådar för priset jag nämnde som är riktigt bra.

signatur

Bra kylning IsTheShit

1
Skriv svar