räcker det att köpa minne?

Medlem
räcker det att köpa minne?

jag känner att jag inte får ut tillräcklig spelupplevelse av min dator.
jag har bara 1024 i ram-minne och ett Nvidia geforce 7500.

för att kunna köra spelen bättre räcker det med att köpa till mer minne eller är det grafikkortet som är för dåligt?

jag kommer ihåg att jag gjorde ett test om min dator klarade av ett speciellt spel, tror det var crysis, och då fick allt grönt utom Ram-minnet.

tack på förhand:up:

Inaktiv

2 gb ram ger en ganska stor skjuts i många spel. För Crysis vet jag inte om det räcker... Enormt krävande och 7500 är inte riktigt skapat för den typen av spel. Har du råd och vill lägga ner mer pengar på en bättre spelupplevelse är ramminne och grafikkort att rekommendera... Förutsatt att du har en hyfsad processor.

signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

okej. tänker inte spela crysis för det tror jag inte den klarar av. testet gjorde jag på internet.
men jag får väl börja med att köpa till lite xtra minne om inte det hjälper får det bli ett nytt graffekort

Inaktiv

Låter som en god idé.

signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

Grafikkort definitivt.

signatur

Bra kylning IsTheShit

Gen
Medlem

RAM för att korta ned laddningstiderna och HDD trashandet
GFX för FPS

Medlem

Köp dig ett hyffsat grafikkort och 1gb ram, om du inte vill/har råd med det tycker jag du iaf börjar med grafikkortet...

signatur
Inaktiv

ovärt med nytt grafikkort om man bara har 1 gig ram.

signatur

a"C"RED -

1
Skriv svar