Ska lärare få vara tillsammans med elever?
Tjenare!
Egentligen skriver jag inte denna tråd pga. att jag är sjukt trött på min Fysik B - och Matte E lärare (även om jag är det) Egentligen beror det hela på mig själv och mig egen lathet, men samtidigt håller alla med mig (och då menar jag verkligen alla) om att han verkligen går överkurs när det gäller matten. Men vad jag egentligen undrar över är att; för ca. 1-2 år sedan började han stöta på en tjej som gick i 3an på den tiden. Nu är hon en fullutbildad tjej (som för övrigt fick högsta betyg i alla ämnen) som antagligen läser vidare eller jobbar någonstans, men ändå smög dem ut tillsammans på sina egna små äventyr, speciellt under raster och håltimmar. Såklart är detta något väldigt vackert och trevligt, men samtidigt; är det inte emot skolans regler att man inte ska vara tillsammans med någon av skolans ungdommar? Själv har jag inte någon aning (och nej, jag kommer inte använda detta som någon typ av utpressning) Jag är helt enkelt bara intresserad av hur långt lärare får gå. Är detta rätt att det ska gå så här långt?! (ingen egen åsikt, då jag älskar att läsa andras!) Anledningen av att jag skriver detta är pga. att jag så paret tillsammans på Väla utanför helsingborg och jag gick fram och hälsade på min kära mattelärare samtidigt som han bara ville komma där ifrån så fort som möjligt
Vilket pervo till lärare.. Hittar han ingen som är någorlunda sin egen ålder... Hur gammal är läraren?
lol, du läser aldrig tidningar , eller har koll på nyheter ?
det finns minst lika många lärarinnor
som stöter på elever,
var ett fall i england där en kvinlig lärare hade ett förhållande med en 12 årig kille,
och dom fick barn tillsammans.
nu är killen 18 år nåt sånt och har gift sig med lärarinan.
när jag gick i 7 an där jag bor så var det en lärarina som hade ett förhållande med en klasskompis.
men sånt är ju tydligen inte lika hemskt.
för när killar gör nåt då är det lämmeltåg med feminister.
men när tjejer gör nåt då är det likgiltlighet.
Jag håller med BangBoomBang.
Just elev och lärare är en mindre lyckad kombination imo.
Kvinnor är oftast mognare än jämnåriga män, men konstigt nog verkar det ändå vara mer accepterat i samhället, om en äldre kvinna som stöter på en elev.
En jämnårig tjej är ju automagiskt två år äldre än dej!
Både fysiskt och psykiskt!
Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.
En till eleven betygsättande lärare får inte ha någon överskridande relation till denne av en anledning, självfallet. Det är förbjudet och läraren måste ifråntas sin position. Som man sett på film så är det väl snarare att det måste flyta upp så att arbetsgivare får chans att handla.
Stämmer inte kriteriet hur som haver så ser jag inte att det spelar någon som helst roll.
Ett fall från en utbildning så hade läraren förhållande med sin elev, men där hyshades det inte. Det han gick mest miste om skulle jag väl tro var respect-loss (hehe). Han förblev föreläsare men en annan fick betygsätta. Förvisso en mindre skola där jag tror det mesta löser sig annorlunda, speciellt jämfört med kommunalt.
'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles
Vilket pervo till lärare.. Hittar han ingen som är någorlunda sin egen ålder... Hur gammal är läraren?
lol, du läser aldrig tidningar , eller har koll på nyheter ?
det finns minst lika många lärarinnor
som stöter på elever,
var ett fall i england där en kvinlig lärare hade ett förhållande med en 12 årig kille,
och dom fick barn tillsammans.
nu är killen 18 år nåt sånt och har gift sig med lärarinan.
när jag gick i 7 an där jag bor så var det en lärarina som hade ett förhållande med en klasskompis.
men sånt är ju tydligen inte lika hemskt.
för när killar gör nåt då är det lämmeltåg med feminister.
men när tjejer gör nåt då är det likgiltlighet.
Men ööö vafan förhållande med en 12 åring då är man ju förfan pedofil! Ush!
Skämtar du? En lärarinna som har ett förhållande med en som går i 7an va i helvete nog kan kvinnor gilla lam kött men detta... Har folk ingen moral i kroppen idag eller?
Själv så har jag varit på jobbets firma fest två gånger och varje gång har en medel ålders kvinna i 40 års åldern stött på mig... huvva! Kan ingen 20 åring stöta på en istället? Näe aldrig att det händer dom sitter bara på sitt hörn och väntar på sin drömprins och lyfter inte ett finger själv...
Lärare bör hålla en viss distans från elever (oavsett om båda gillar varandra), klart en intressekonflikt när det gäller betyg. Men vad som händer efter att skolan är slut (typ helt och hållet och inte bara för dagen) är deras ensak.
Kan säga att jag har haft en del läckra kvinnor som lärarinnor i mitt liv, en av dom gick jag ut med.
Att kunna köa är en viktig sak i Sverige. Det finns ingen nation som så snabbt kan upprätta en kö. Infödda svenskar föds med det i blodet, ungefär som brassar och fotboll. Vilket som är coolast/bäst överlåter jag till någon annan att bedöma. För invandrare kan det dock vara svårare.
När jag tänker köskola, så tänker jag kurser som "Lära finnen att inte dra kniv när någon påpekar att han tränger sig", "Italienaren får ta på ballen, bara det är hans egen" och dylikt.
Castor som är en så upplyst (läs bitter) man borde alltså vara bland de första att känna till denna skola.
Castor som är en så upplyst (läs bitter) man borde alltså vara bland de första att känna till denna skola.
Bitter? Jag? Du pissar på fel träd, jag har en väldigt positiv inställning.
(kastar konfetti över huvudet)
Annars är vad du säger om köbildning bara delvis sant. I stockholm kan man köra bil genom att samsas, släppa in varandra och respektera reglerna, man kan köa vid en busshållplats, och anarki utbryter inte vid kassan på knickedicken när det står mer än 15 pers och väntar på sina frittepinnar... Här i Jönköping dock... en helt annan historia för en helt annan tråd.
Så, visst jag gillar köer förutsatt att jag är först i den.
My goal in life is to be the person my dog thinks I am.
hursomhelst, när det uppstår kärlek mellan 2 personer, då är det inte åldern som betyder nåt, det är den varma goa känslan man har inombords.
ålder är bara siffror, det har inte nåt att göra med hur mogen en person är psykiskt.
man var själv störtkär när man gick i 7an i 2 lärarinnor som säkert var dubbelt så gammla, och hade inte tackat nej till lite bus under täcket med nån av dom.
...ålder är bara siffror, det har inte nåt att göra med hur mogen en person är psykiskt.
Nej, åldersskillnad är inga problem från den dagen en person är myndig. Jag kan utan problem acceptera att en 15-åring är tillsammans med en 21-åring men om dessa personer har en lärare/elev-relation är det inte ok.
En person som är lärare och förälskar sig i och inleder en affär med en 15-åring skall inte vara lärare.
My goal in life is to be the person my dog thinks I am.
Nej, det är inte OK, då läraren från början står "över" sin elev på det sätt att hon är beroende av hans åsikt. Kanske inte nu om de är ett par. Det där som är förbjudet verkar locka de två, och i flesta fall handlar det om något sexuellt begär - lärare / elev - och de två som vill testa gränser... Alla fria individer får göra som de vill, men det kan gå fel...