Assassin's Creed Shadows, besviken.

Medlem
Assassin's Creed Shadows, besviken.

Ska först säga att jag "bara" är runt sjutton timmar in.
Here we go: ville verkligen gilla det och trodde jag skulle gilla det men, visst det är ett bra spel skulle jag säga men kan absolut inte connecta till storyn eller vad som händer i spelet. Känns helt ointressant för mig. Fängslar mig inte.
Hörde att många tycker om stealth och att man kan smyga runt är en riktigt bra "addition" eller snarare en återgång till hur det varit. Jag vet inte, för mig känns även det mellanmjölk. Smyga, vissla, döda. Blir snabbt repetitivt speciellt då alla ställen är så lika varandra. Nej jag är ingen fan hitills av varken gameplay eller storyn. Men vem vet har nog minst halva spelet kvar och hoppas på att det kan börja fängsla mig.
Måste även klaga på att open world aspecten är ju helt borta, händer inget utanför de bestämda platserna (med några undantag) förutom en snårskog som man knappt kan ta sig igenom.
Eventuellt har jag kraven extremt högt ställda då jag spelade TLOU 2 innan det här vilket har en story utförd som inget annat spel hitills kunnat nå.
Kanske jag spelar det på fel sätt? Tanken har faktiskt slagit mig, upplys mig snälla ni som gillar spelet.

signatur

9070 XT
9800X3D

Medlem

Känns som du pratar om ett annat spel...
För mig kändes det fantastiskt, fängslande väld, combat satt klockrent. Tycker inte det ser likadant ut, men ja det man gör är ju likadant till stor del.

Medlem
Skrivet av Majinbuu:

Känns som du pratar om ett annat spel...
För mig kändes det fantastiskt, fängslande väld, combat satt klockrent. Tycker inte det ser likadant ut, men ja det man gör är ju likadant till stor del.

Intressant, hoppas jag kan känna så. Kanske jag uttalar mig för tidigt? Hoppas det! Ska i alla fall fortsätta storyn. Det är inte "dåligt" för mig än så länge men hade hoppats på mer. Kanske kommer då. Tack.
För mig så är det att smyga runt och vissla för att ta ut dem en och en, blir jag påkommen och flera attackerar mig så är det i princip kört eller de behöver tvåhundra hugg för att stupa.. Attackera, dodga med "alt" på pc. Behöver väl inte säga att jag fortfarande inte kommit till Yasuke? Vet inte om jag missat någon detalj i fighting tutorial eller om det är menat att vara så? Kanske borde köra "story mode"? Nu är det mer tröttsamt än utmanande att cleara ett område med fiender. Är det egentligen menat som autofail om man blir upptäckt som Naoe?

signatur

9070 XT
9800X3D

1
Skriv svar