Lords of the Fallen 2.0 låter en bjuda in en vän som får lira gratis
Kul! Dom har uppdaterat det rejält sen lansering, då jag spelade det senast. Får nog bli ett 2.0 lir. Rätt kul och snyggt, men spelet hade för många brister back in the days.
På vilket sätt har de uppdaterat det?
Jag tyckte största problemet var att det hade lite väl linjära och avsnoppade banor. Kändes inte bra att bli så styrd exakt dit regissören vill att man ska gå.
Memento Mori
Stor eloge till Hexworks! Spelet de släppte vid release hade många saker som var långt ifrån klockrena - rent av irriterande dumma - men satan vad tid och fokus de har lagt på att försöka göra spelet så roligt som möjligt, samtidigt som de aktivt jobbar på en uppföljare. Både deras kommunikation med spelets community, samt hur väl de har lyssnat på feedback har varit riktigt kul att se.
Mer sånt!
Det här ser ju jätte bra ut. Spelets animationer och ljud var andledningen till att jag int köpte det. Här verkar dom ha förbättrat det mesta jag störde mig på.
Å ena sidan najs att de tweakar detaljer i combat så det ska kännas skönt, och fixar animationer och ljud, men å andra sidan tycker jag det är luffigt för ett 1,5 år gammalt spel.
De flesta har ju kört igenom äventyret redan!
Jag tycker man har ett fönster på 3-4 månader efter release att f7xa sånt här, sen får det vara. De borde ha kallat det för Early access från första början.
Det är nåt fel på en studio som jobbar på det här sättet.
Memento Mori
Hade säkert varit en trevligare upplevelse om spelet släpptes i detta skick.
Men tror inte det hade(eller har) ändrat spelets grundproblem(designval) och dom trista bossarna, kommer personligen inte köra det igen(inte ofta jag kör om spel överhuvudtaget, men ändå).
Jag hoppas dom lyckas bättre till uppföljaren, vilket jag förmodligen kommer ge en chans.
The more I practice, the luckier I get.
Jag spelade igenom det för första gången för någon vecka sedan och här finns mycket att gilla i detta spelet. Striderna känns bra och har mycket variation beroende på build. Massor av fräsig utrustning, schyssta vapen och roliga spells. Gillar att man kan parera med både vapen och sköld. Stundtals är det riktigt snyggt rent grafiskt och jag gillar art designen för det mesta.
Det har dock en del brister som är drar ner det. Bandesignen lämnar mycket att önska. Ofta väldigt förvirrande som en labyrint. Att skifta mellan dom olika världarna är en riktigt cool gimmick som tyvärr underutnyttjas. Oftast är det mest en bro eller en trasig vägg som uppenbarar sig. Här kunde man verkligen fått in ett unikt pussel-element som inget annat spel i genren har. Fiendevariationen är bristande och många av bossarna är rätt klena.
Allt som allt tycker jag ändå det bra överväger det dåliga och jag hade många timmars nöje under min genomspelning. Ska försöka klara det två gånger till för dom andra sluten innan Nightreign släpps.
Tycker det är skitnice när utvecklare fortsätter att uppdatera sina spel på detta viset. Jag spelade inte det vid release då det verkade rätt trasigt och opolerat men fick nu något (minns inte riktigt när det släpptes) år efter en solid och bra upplevelse och skulle rekommendera det till alla soulstorskar som mig själv.
Kul att de uppdaterar spelet än. Tyvär gillade jag inte spelet vid release så sålde det. Gillande bland annat inte att det va för mycket fiender och springa förbi allt är inte riktigt min spelstil.
Just antalet fiender på ett och samma ställe har (som så mycket annat), justerats/patchats sedan release. Vill man ändå ha den upplevelsen är det bara att spela med någon av alla femtielva modifiers som finns inbyggt. Jättebra system, och som sagt, kul och uppfriskande med utvecklare som verkligen lyssnar på sin community.
Kan också konstatera att det som vanligt ändå aldrig går att göra alla fullt ut nöjda. Här har vi alltså ett spel som på en och samma gång beskrivs som tråkigt och linjärt, men för någon annan upplevs för ostrukturerat och labyrintliknande. Inte lätt då!
Själv tycker jag det är det allra bästa soulslike jag spelat. T.o.m. bättre än flera av Froms verk.
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Just antalet fiender på ett och samma ställe har (som så mycket annat), justerats/patchats sedan release. Vill man ändå ha den upplevelsen är det bara att spela med någon av alla femtielva modifiers som finns inbyggt. Jättebra system, och som sagt, kul och uppfriskande med utvecklare som verkligen lyssnar på sin community.
Kan också konstatera att det som vanligt ändå aldrig går att göra alla fullt ut nöjda. Här har vi alltså ett spel som på en och samma gång beskrivs som tråkigt och linjärt, men för någon annan upplevs för ostrukturerat och labyrintliknande. Inte lätt då!
Själv tycker jag det är det allra bästa soulslike jag spelat. T.o.m. bättre än flera av Froms verk.
Nej det kan fan inte vara lätt att vara spelutvecklare idag. Vitt skiljda åsikter om samma saker.
Jag känner att jag ändå vill utveckla mitt argument om "labyrinter". Det är inte så farligt nu andra gången när jag spelar om det men första rundan var verkligen förvirrande stundtals. Framförallt Pilgrims Perch, Fen, Sunlrss Skein och Lower Calrath. Det finns alltid en rak väg att gå från början till boss i varje område men om man väljer att utforska alla sidovägar och sen lägger till alla vägar du enbart kan ta i umbral så blir det väldigt förvirrande. Enligt mig iaf.
Med det sagt så gillade jag ändå dom flesta områdena och dess miljöer vilka känns väldigt mer hanterbara under en omspelning.
Lägg dessutom till alla modifiers (vilket borde vara standard i alla soulslike framöver helt ärligt) som random loot, random fiender, uppgraderade vapen enligt din level, checkpoints m.m.
Som sagt det finns väldigt mycket att gilla här och tanken på vad en uppföljare kan vara är otroligt spännande.
Jag spelar gärna co-op med någon btw. Så bara släng iväg en citering eller pm om lusten finns.
Jag spelade igenom det för första gången för någon vecka sedan och här finns mycket att gilla i detta spelet. Striderna känns bra och har mycket variation beroende på build. Massor av fräsig utrustning, schyssta vapen och roliga spells. Gillar att man kan parera med både vapen och sköld. Stundtals är det riktigt snyggt rent grafiskt och jag gillar art designen för det mesta.
Det har dock en del brister som är drar ner det. Bandesignen lämnar mycket att önska. Ofta väldigt förvirrande som en labyrint. Att skifta mellan dom olika världarna är en riktigt cool gimmick som tyvärr underutnyttjas. Oftast är det mest en bro eller en trasig vägg som uppenbarar sig. Här kunde man verkligen fått in ett unikt pussel-element som inget annat spel i genren har. Fiendevariationen är bristande och många av bossarna är rätt klena.
Allt som allt tycker jag ändå det bra överväger det dåliga och jag hade många timmars nöje under min genomspelning. Ska försöka klara det två gånger till för dom andra sluten innan Nightreign släpps.
Tycker det är skitnice när utvecklare fortsätter att uppdatera sina spel på detta viset. Jag spelade inte det vid release då det verkade rätt trasigt och opolerat men fick nu något (minns inte riktigt när det släpptes) år efter en solid och bra upplevelse och skulle rekommendera det till alla soulstorskar som mig själv.
Vart är alla vapen och rustrningar? Måste man köpa dem from vendors? Avsaknaden av drops när jag spelade detta gjorde mig så otroligt uttråkad. Även boss fighterna tyckte jag var alldeles för lätta.
Vart är alla vapen och rustrningar? Måste man köpa dem from vendors? Avsaknaden av drops när jag spelade detta gjorde mig så otroligt uttråkad. Även boss fighterna tyckte jag var alldeles för lätta.
Drops från fiender, vendors, kistor runtom i världen och minnen från bossar. Finns massor av färger till all armor också att hitta.
Håller med om bossarna men där finns ett par riktigt coola även om i princip alla är lite för lätta.
Drops från fiender, vendors, kistor runtom i världen och minnen från bossar. Finns massor av färger till all armor också att hitta.
Håller med om bossarna men där finns ett par riktigt coola även om i princip alla är lite för lätta.
Fasen, när jag spelade tycker inte jag att jag fick några drops alls. Kanske måste testa igen och se hur det är nu 🫠
Grymt bra gjort av HexWorks, sånt här måste uppmuntras. Jag har inte spelat Lords of the Fallen tidigare men nu köpte jag det på en gång.
Gjorde det samma !
För 20euro så blev det ett köp dirket!