Switch 2 släpps 5 juni!

Robot
Medlem

Wow!!! 😍😍😍

Medlem

så tidigt!? jag hoppas jag kan få tag på en så jag kan spela Metroid Prime 4 i 60fps. men det kommer väll vara slut sålt tills maj nästa år om man inte förhandsbokar redan nu

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

så tidigt!? jag hoppas jag kan få tag på en så jag kan spela Metroid Prime 4 i 60fps. men det kommer väll vara slut sålt tills maj nästa år om man inte förhandsbokar redan nu

Prime 4 kommer vara 60fps på Switch 1. Hyggligt säkert iom att remake går i 60, och trailern för 4:an går i 60 med Switch 1-grafik.

Medlem

Vad blir priset då?

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Prime 4 kommer vara 60fps på Switch 1. Hyggligt säkert iom att remake går i 60, och trailern för 4:an går i 60 med Switch 1-grafik.

bara för att trailern är i 60 betyder det inte att spelet är det. Dragons Dogma 2 är perfekt example. så dom inte säger det rätt ut att det kör 60fps på switch 1 så blir det switch 2 för mig

Oj, vågat att släppa den rätt in i sommaren, det hade jag inte väntat mig! Men ska bli kul, lär inte skaffa nån direkt vid release men kommer bli kul att följa sales de första månaderna och se hur det utvecklar sig.

Medlem

Ooh. En chatknapp!

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Switch 2 skulle väl köra 1080p/120fps...

Medlem

Mitt i sommaren och mitt under Sweden Rock Festival. Tror jag väntar ett tag med ett köp men ändå trevligt att ha fått ett releasedatum!

signatur
Tor
Medlem

Trädgårdsspelandet är räddat hela sommaren alltså 😎

Medlem

Som jag förutspådde - de droppar numreringen.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Vad blir priset då?

Enligt IGN $449 samt $499 för Mario Kart-bundlen.

Medlem

Från nintendos hemsida.

signatur

Rastaration @ PSN & Twitch

Medlem

Det blir nog inget köp för mig vid realese. Det mesta som utannonsersys än sålänge gammal skåpmat. Mario Kart som endamt dragplåster hade kunnat räcka, men det ser väldigt gammalt ut, och Open World temat är inget som jag på förhand känner lockar det minsta.

Medlem

Tycker dom gör allt rätt men ändå inget direkt sug. Hade köpt om jag hade barn typ.. Kanske slår till på OLED och spelar det jag missat men vetefan... Spelar hellre PC rätt och slätt

Medlem

Märkligt att de går tillbaka till lcd efter att ha uppat switch med oled.
Antar att det är en billigare panel?

signatur

🖥 R5 9600X || RTX 4070 ti Super || 32GB DDR5 || 27" 240hz OLED
⌨️ ROG Azoth 75% |🖱️ROG Keris Aimpoint
🎮 PS5 || LG 55" CX

Medlem

Köper en direkt och sen om det dyker upp en Oled får syskonbarnen den här versionen

Medlem

Vill egentligen inte spela handhållet, så för min del bryr jag mig inte om OLED.

Ser fint ut!

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Vad blir priset då?

$450

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

bara för att trailern är i 60 betyder det inte att spelet är det. Dragons Dogma 2 är perfekt example. så dom inte säger det rätt ut att det kör 60fps på switch 1 så blir det switch 2 för mig

Trailers på Nintendos egna spel har alltid varit en pålitlig indikator för hur dem kommer va vid release. För både grafik o framerate.
Så om en trailer visar spelet köra i 60fps, så är det så gott som bekräftat att spelet kommer köras i 60fps.

Medlem

Verkar riktigt nice! Avvaktar dock nog med ett köp till början av hösten. Sommaren är den tiden på året då jag spelar som minst.

Medlem

Jag köper en när Metroid Prime 4 kommer. Donkey Kong såg kul ut också.

signatur

Jätteintressant information.

Medlem

Ska köpa en och lägga i klädkammaren tills dom knäckt den, då brukar det vara bra att ha en som aldrig använts.

Medlem

Äh fuck it. Kommer köpa den. Lite gamecube spel tackar man inte nej till

Medlem
Skrivet av Majinbuu:

Switch 2 skulle väl köra 1080p/120fps...

Ja, 4K60 eller 1080p120. Jag har inte påstått något annat.

Medlem

Trist att de nedgraderar skärmen till LCD.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Trist att de nedgraderar skärmen till LCD.

De skulle gärna få släppa en billigare version av switch 2 utan skärm helt o hållet, spelar bara på TV:n ändå...

Medlem

Jag får känslan av att intresset för switch 2 är högst ljummen

Medlem

Tror intresset avtog något, Nintendo visade inget super intressant. Kanske sparar de någon release till vintern

123
Skriv svar