Snabbkollen – Vilka Nintendo-konsoler har du ägt?
hehe 😉🏴☠️
Nä det var inte vad jag menade, även om det skulle ha kunnat vara så.
Jag har spelat på diverse Nintendo konsoler hos släkt och vänner, första var Mario på NES i mina unga år.
Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3600C18 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34
Jag har kvar min GBA SP och den fungerar. Primärt är det väl Wario land 3(?) och Zelda - a link to the past som jag har spelat på den. Nu för tiden är skärmen riktigt dassig så jag funderar på lämna in den och få den utbytt. Någon som kan rekommendera vart jag ska vända mig?
Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.
Oj, bara 9% på SNES? Det betyder ju att 81% helt missat den milstolpen...stackars satar
Fast det är ju inte så pollen fungerar
602 av 1289 säger att de haft SNES = 46,7%. Har själv aldrig ägt NES/SNES men spelat hos polare som hade.
Blev en begagnad N64 och ny GBC som mina första konsoler, sedan har jag ägt allt utom Wii U.
Alla utom Virtual Boy och Switch.
NES och Wii / Wii U är favoriterna. NES för vad konsolen betydde för mig när den var aktuell på marknaden och Wii / Wii U för vad företagets stationära konsoler evolverade vidare till.
Då Switch 2 blir bakåtkompatibel med Switch känns det som det är läge att hoppa på tåget igen.
Roligt ändå att 13 har ägt en Virtual Boy Ångrar fortfarande att jag sålde min. Hade väldigt roligt med min, och tycker det är lite oförtjänt negativt kring den. Däremot var det vansinnigt dålig timing när de lanserade en, i praktiken, stereoskopisk Gameboy samtidigt som Sony precis lanserat playstation.
(Som kuriosa så lyckades killen som köpte min amerikanska Virtual pilla in den i ett svenskt uttag. Trots att jag var väldigt tydlig med att det inte gick!! Pang hade det sagt.)
Oj, bara 9% på SNES? Det betyder ju att 81% helt missat den milstolpen...stackars satar
Spelat hos kompisar plus emulator. Frågan var ju vilka man själv har ägt om jag förstod det rätt.
Alla utom Virtual Boy och Wii.
Känner ingen som hade Virtual Boy och hade aldrig hört talas den förrän långt efter den va borta.
Wii hade en polare och min lillasyster, så kändes aldrig aktuellt att köpa en själv.
Jag ångrade dock att jag köpte Wii U, absolut den sämsta konsol de gjort (förutom kanske Virtual Boy).
Alla de yngre spelarna har nog missat den
Det är 23 år sedan Gamecube kom ut, man börjar fan bli gammal...
Jag var hardcore Commodore fan...så alla möjliga av deras datorer - dvs inte så många konsoler... tills typ mitten av 90talet och frammåt. Inte för jag spelade/spelar mycket konsol - men jag äger väldigt många. Är 99% Pc (samt commodore) spelare.
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>
Ej Game & Watch, Virtual Boy, GB och GBA.
Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x
C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch
Oj oj oj vad du har missat en massa bra spel!
Kanske, eller så har Shugge spelat hos vänner 🤷♂️
Spelat hos kompisar plus emulator. Frågan var ju vilka man själv har ägt om jag förstod det rätt.
+1 här. Mina föräldrar ville inte köpa en. Men spelade hos grannen 😉