Spelvärldens bästa vapen – nominera
I fjol skedde flera episka dueller. Vi utsåg världens bästa skurk, tidernas spelår och bästa konsolen. Nu är det nytt år, och nya dueller! Det första vi ska reda ut är vilket som egentligen är det bästa vapnet i spelhistorien. Ett antal vapen kommer göra upp i turneringen som sker i början av året. Exakt hur många beror på underlaget (magkänslan: många!) och detta ska vi börja vaska fram nu.
Nominera så många vapen du vill. Nominera coola, dödliga, bisarra, gulliga och/eller ikoniska vapen. Kofötter, atombomber och allt däremellan. Krutdurkar och svärd. Dynamiter och discokulor. En nominering räcker gott och väl för att vapnet ska vara med i leken, men var tydlig: vapnets namn (om det finns) och spel(serie). Bild? GIF? Skadar inte! Om din favorit redan nominerats – tumma upp!
I nästa skede kommer vi seeda vapnen och skaffa oss ett antal dueller, och sedan kommer vi rösta oss igenom sextondelar, kvartsfinaler och semis hela vägen till stora finalen. Vinnaren är världens bästa vapen.
Nominera så många du vill och se till att göra det innan veckan är slut.
En Bamseponny av folket
Kofoten i Half-Life
(Vill också nominera urinstrålen i Postal, men är osäker på om den faktiskt är ett vapen eller bara obscen ... oavsett vilket, många goda minnen)
När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.
Jag tycker att The Service Weapon, eller The Director's Gun, är ett coolt vapen. Det är vapnet som Jesse använder för att skydda The Oldest House i Control.
Det har förutom sitt grundutförande som liknar en revolver möjlighet att byta skepnad till bland annat hagelgevär, granatkastare och maskingevär.
Vapnet kan bara användas av dom som The Board tycker är värdiga. För att veta om man är värdig att använda vapnet måste man föra mynningen till tinningen och trycka av.
Är man inte värdig dör man.
Är man värdig blir man också Director för FBC (Federal Bureau of Control).
Ett av mina favoritvapen.
Gravity Gun från Half Life 2 är en annan favorit. Men det är redan andra som har nämnt den.
PSN: OAKTHYR