Okami 2 och Onimusha på g – och flera vilande Capcom-spel lär väckas till liv

Robot
Okami 2 och Onimusha på g – och flera vilande Capcom-spel lär väckas till liv

Det gamla ska väckas till liv.

#capcom, #okami, #onimusha

Medlem

Okami är ett fantastiskt spel. Spelade det på ps2 i barndomen och köpt Okami hd till både switch och pc. Otroligt charmigt, snygg art style och roligt koncept med att man kan pausa och använda sin magiska pensel för att måla specialattacker i strid. Unikt spel!
Ska bli superkul att få en uppföljare!

Medlem

Så... There is a chance... För Dino Crisis!

Medlem

Kul. Tänk om Sony gjort detsamma istället för att påstå att man inte har tillräckligt många IPn.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Jacoben:

Okami är ett fantastiskt spel. Spelade det på ps2 i barndomen och köpt Okami hd till både switch och pc. Otroligt charmigt, snygg art style och roligt koncept med att man kan pausa och använda sin magiska pensel för att måla specialattacker i strid. Unikt spel!
Ska bli superkul att få en uppföljare!

Skriver under på exakt allt det du säger. ÄLSKAR DET! Där och då minns jag att jag tänkte: Jösses, Okami är som Zelda fast bättre. Det enda jag inte tolkälskade var striderna, men det där med att pausa (som du skriver om) var en fin krydda. Nej, dags att spela om detta snart igen, hör jag!

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Ja, verkar vara en trend nu. Bara i år så har vi fått en bättre version av Silent Hill 2 och nu så är gamle Indianen Jöns tydligen het igen. Det kunde man aldrig ha anat. När kreativiteten tryter så blickar man bakåt och kollar vad som folk gillade förr.

Medlem

Som vanligt tjatar jag om Dino Crisis men det vore ju grymt att se en modern version a la Resident Evil 2 remaken

signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

Medlem

Blev glad över att Onimusha får ett nytt kapitel. Gillade framförallt första och andra spelet till PS2. Men är det någon serie ja vill se en remake eller ett nytt spel i så är det som så många andra sagt, Dino Crisis.

Medlem

Power Stone, Devil May Cry tack.

Medlem
Skrivet av Sprockhead:

Som vanligt tjatar jag om Dino Crisis men det vore ju grymt att se en modern version a la Resident Evil 2 remaken

Blooper Team är rätt folk att göra den. Med ny teknik så kan de visa mer än man fick se i originalet.

Medlem

Finns många härliga gamla spelserier som skulle kunnas väckas till liv igen.

Ser fram emot nytt Okami

Medlem

Av nån anledning så är dom rädd att göra ett nytt Dino Crisis eller en remake.

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Blooper Team är rätt folk att göra den. Med ny teknik så kan de visa mer än man fick se i originalet.

Har inte hunnit spela deras remake av Silent Hill 2 än men efter responsen de fått så tror jag helt klart de är rätt folk. Hade varit grymt!

signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

Medlem

I summon up the power of the God Hand!

Medlem
Skrivet av Sprockhead:

Har inte hunnit spela deras remake av Silent Hill 2 än men efter responsen de fått så tror jag helt klart de är rätt folk. Hade varit grymt!

Ja, när man får se allt så blir det mer spännande, atmosfär, och mystik. Man kan hoppas på att de tar med sig övertända fiender även i en sån här remake. Dinosaurer som hoppsparkar över hela rummet, ja tack.

Skribent

Lost Planet. Ja tack.

signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Skrek rakt ut när de utannonserade Okami.

Medlem

Ja tack! Ser fram emot fler Onimusha-spel. Jag har kört och klarat de flesta i serien.

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Mike Stranéus:

Lost Planet. Ja tack.

Ja det skulle inte sitta helt fel!

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Om någon inte har spelat det utmärkta Okami ännu, så kostar spelet bara 44kr just nu till Nintendo Switch, vilket möjligtvis även är den bästa versionen av spelet då man kan använda sig av pekskärmen för att måla.

Medlem

Nåja, studion bakom Okami är ju nedlagd sen urminnes tider så det är ju bara varumärket kvar.

Tor
Medlem

Breathe of fire hade varit najs.

Medlem
Skrivet av russinkungen:

Nåja, studion bakom Okami är ju nedlagd sen urminnes tider så det är ju bara varumärket kvar.

Samma regissör från Clover Studios som gjorde första Okami, Hideki Kamiya, har startat en ny studio som heter Clovers inc., och deras första spel blir Okami 2. Så det är nog mer än bara varumärket!

Medlem
Skrivet av Jacoben:

Samma regissör från Clover Studios som gjorde första Okami, Hideki Kamiya, har startat en ny studio som heter Clovers inc., och deras första spel blir Okami 2. Så det är nog mer än bara varumärket!

Intressant, skymtade bara Capcom-loggan i trailern men kan ju varit småblind. Kan väl bara hoppas på ett nytt Viewtiful Joe dock.

1
Skriv svar