Okami 2 och Onimusha på g – och flera vilande Capcom-spel lär väckas till liv
Okami är ett fantastiskt spel. Spelade det på ps2 i barndomen och köpt Okami hd till både switch och pc. Otroligt charmigt, snygg art style och roligt koncept med att man kan pausa och använda sin magiska pensel för att måla specialattacker i strid. Unikt spel!
Ska bli superkul att få en uppföljare!
Okami är ett fantastiskt spel. Spelade det på ps2 i barndomen och köpt Okami hd till både switch och pc. Otroligt charmigt, snygg art style och roligt koncept med att man kan pausa och använda sin magiska pensel för att måla specialattacker i strid. Unikt spel!
Ska bli superkul att få en uppföljare!
Skriver under på exakt allt det du säger. ÄLSKAR DET! Där och då minns jag att jag tänkte: Jösses, Okami är som Zelda fast bättre. Det enda jag inte tolkälskade var striderna, men det där med att pausa (som du skriver om) var en fin krydda. Nej, dags att spela om detta snart igen, hör jag!
En Bamseponny av folket
Som vanligt tjatar jag om Dino Crisis men det vore ju grymt att se en modern version a la Resident Evil 2 remaken
Som vanligt tjatar jag om Dino Crisis men det vore ju grymt att se en modern version a la Resident Evil 2 remaken
Blooper Team är rätt folk att göra den. Med ny teknik så kan de visa mer än man fick se i originalet.
Blooper Team är rätt folk att göra den. Med ny teknik så kan de visa mer än man fick se i originalet.
Har inte hunnit spela deras remake av Silent Hill 2 än men efter responsen de fått så tror jag helt klart de är rätt folk. Hade varit grymt!
Har inte hunnit spela deras remake av Silent Hill 2 än men efter responsen de fått så tror jag helt klart de är rätt folk. Hade varit grymt!
Ja, när man får se allt så blir det mer spännande, atmosfär, och mystik. Man kan hoppas på att de tar med sig övertända fiender även i en sån här remake. Dinosaurer som hoppsparkar över hela rummet, ja tack.
Ja tack! Ser fram emot fler Onimusha-spel. Jag har kört och klarat de flesta i serien.
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
Lost Planet. Ja tack.
Ja det skulle inte sitta helt fel!
The more I practice, the luckier I get.
Nåja, studion bakom Okami är ju nedlagd sen urminnes tider så det är ju bara varumärket kvar.
Samma regissör från Clover Studios som gjorde första Okami, Hideki Kamiya, har startat en ny studio som heter Clovers inc., och deras första spel blir Okami 2. Så det är nog mer än bara varumärket!
Samma regissör från Clover Studios som gjorde första Okami, Hideki Kamiya, har startat en ny studio som heter Clovers inc., och deras första spel blir Okami 2. Så det är nog mer än bara varumärket!
Intressant, skymtade bara Capcom-loggan i trailern men kan ju varit småblind. Kan väl bara hoppas på ett nytt Viewtiful Joe dock.