World of Warcraft 20 år – grattis och tack!
Spelade bara fram till WotLK när det begav sig. Gällande resterande expansionerna hängde jag bara med lite när jag läste nyheter och allmänt "snack" på nätet. Det jag kände att jag inte gillade var hur casual leveling-delen blev. Jag tycker om när det tar lite tid, och man får kämpa (nåja) för att levla upp - känns som att belöningen blir större. Och det var just levlandet, the progress, som jag gillade med wow - endgame var inte riktigt min likör. Därför blev jag pepp när wow-classic släpptes igen, men det dröjde till att WotLK släppte "igen" innan jag åter loggade in. Vad jag insåg då, var att leveling-delen redan hade börjat bli casual med WotLK. Jag hade inte uppfattat detta tidigare eftersom jag aldrig hann rerolla en ny karaktär.
Jag antar att man inte kan välja att bara spela classic + TBC idag eller?
Spelade bara fram till WotLK när det begav sig. Gällande resterande expansionerna hängde jag bara med lite när jag läste nyheter och allmänt "snack" på nätet. Det jag kände att jag inte gillade var hur casual leveling-delen blev. Jag tycker om när det tar lite tid, och man får kämpa (nåja) för att levla upp - känns som att belöningen blir större. Och det var just levlandet, the progress, som jag gillade med wow - endgame var inte riktigt min likör. Därför blev jag pepp när wow-classic släpptes igen, men det dröjde till att WotLK släppte "igen" innan jag åter loggade in. Vad jag insåg då, var att leveling-delen redan hade börjat bli casual med WotLK. Jag hade inte uppfattat detta tidigare eftersom jag aldrig hann rerolla en ny karaktär.
Jag antar att man inte kan välja att bara spela classic + TBC idag eller?
Blizzard har servrar som endast kör vanilla, dock inte för TBC / Wotlk av någon anledning. Enda chansen att lira TBC igen är att vänta in när de nystartade servrarna går över om cirka 1,5 år, alt hoppa in på en privat TBC server.
Blev så peppad när denna nyheten kom upp så att jag nu i helgen faktiskt köpte mig en månad och hoppade in på nya servern. Trodde att jag skulle ångra mig och i vredesutbrott stänga av men det tvärtom vart det en otrolig nostalgi. Spenderade hela söndagen framför datorn till sambons förtret med att äventyra i Westfall och nostalgin har gått på högvarv. Det har ändå gått många år sedan jag spelade men jisses va minnen man har kopplade till detta spelet. Har inte kunnat sluta le under hela tiden som jag spelat.
Jag var med under den förra rebooten som var 2019-20 (minns inte riktigt när?). Den gången upplevde jag att det inte riktigt var samma typ av spelare. Folk gnällde högljutt i chatten om att de behövde interagera med varandra för att kunna gå till en dungeon etc. Kändes som att communityt bestod av alldeles för många nya spelare som var vana vid att bli matade med belöningar och funktioner för att inte behöva engagera sig. Jag slutade efter bara några timmar.
Denna gång upplever jag att det är mer socialt i chatten, folk pratar faktiskt. Det kanske bara var ren tur nu i helgen men jag fick ändå känslan av att det var vanilla, och samma typ av spelare som när det begav sig, för 20 år sedan.