Xbox All Access, vart har du tagit vägen?
Nej, det tror jag inte.
Ungarna vill kunna lira lokal multiplayer och det går ju inte över Xbox Cloud gaming idag.
Så då tänkte jag att vi skulle ha en Series X och när nu det inte verkar bli någon 2TB version så tänkte jag att det lika bra kunde bli med Xbox All Access. Men så verkar det ha försvunnit i det tysta.
Det var inte lätt att hitta men tillslut gjorde jag det. Elgiganten verkar fortfarande ha kvar All Access men ser samtidigt ut som om de försöker gömma den tjänsten lite grann. T.ex. Game i England har slutat med tjänsten helt och som du sa gick det inte att finna på Xbox svenska hemsida heller, kändes inte helt betryggande.
Men har du kollat upp exakt allt som ingår i tjänsten samt att spelen på Game Pass som ungarna är sugna på faktiskt har lokal multiplayer? Fler och fler spel tar ju bort den funktionen :/
Vad är Xbox all access? 🤔 Och ändå har jag använt xbox sedan dag 1. 😂
Du Leasar en Xbox med gamepass vad jag kan förstå.
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett
Vad är Xbox all access? 🤔 Och ändå har jag använt xbox sedan dag 1. 😂
Man köper den på avbetalning ihop med Game pass ultimate.
0% ränta och inga avgifter.
Så ska man ändå ha Xbox och GPU så kan man ju lika bra köra med All access.
Nu står det inga priser på Elgigantens hemsida. Men oftast så blir det samma pris som maskin plus tjänst eller till och med billigare att köra med all access.
Jag nyttjade det och det var några hundralappar billigare totalt än vad maskin + tjänst hade kostat annars, detta var vid release då. Men jag trodde man hade slutat med det helt i samband med att man också höjde priserna på konsolen.
Det verkar inte finnas kvar i Sverige, så du har nog rätt i det.