Star Wars Outlaws
Det skaver otroligt mycket att det är en ganska högljudd skara som gör allt för att övertyga alla andra om att spelet är dynga, baserat på ett (sett till det stora hela) fåtal videos som bekräftar deras egna uppfattning. Det kommer alltid finnas olika tyckanden och åsikter om saker som skiljs åt, men att mer eller mindre helt ignorera den större majoriteten av såväl spelare som recensenter som faktiskt tycker att det är ett bra spel är bara märkligt och att framförallt fara fram på det sättet som det görs, vilket varken är konstruktivt eller ödmjukt utan bara nedslående.
Själv har jag spelat runt fyra/fem timmar av spelet och tycker att det är riktigt bra. Bra upplägg, bra narrativ och ett bra hantverk. Musik- och ljudproduktionen är toppklass och limmar ihop spel och miljöer på ett riktigt tillfredställande sätt. Det förekommer en del tekniska hickor här och var, men det får man förvänta sig på ett spel i den här skalan. Inget som har varit spelbrytande eller allvarligt dock.
Till @noreason istället för en punktlista med "Kass detta, kass detta, kass detta" kan du inte skriva varför? Utveckla och basera på dina egna upplevelser? Blir otroligt tråkigt att läsa.
Det är komiskt hur folk aldrig lär sig att Ubisoft- spelen, speciellt Star Wars-märket, är väldigt populära oavsett hur mycket de försöker smutskasta spelen på sociala medier. Gold-version som kostar ca 1300 kr, ligger i topp fem här i Sverige (är samma i USA).
Kritisera buggar, det grafiska, ljudet, storyn, gameplay, fine. Men att kritiserar hur karaktären ser ut, hur smal eller tjock, vilken hudton (inte i detta fall), om de har muskler eller inte, är bara sjukt löjligt. Ironiskt att Abbey fick så otroligt mycket skit för hon var alldeles för biffig i Tlou2, och det inte var "realistiskt", samtidigt som lilla smala Ellie kunde döda våg efter våg av fiender utan problem, som om det var mycket mer realistiskt haha. Hade allt varit "realistiskt" i spel som en simulator, så hade det inte varit roligt i längden.
”Svenska speljätten rodde nya ”Star wars” i hamn”
https://www.dn.se/ekonomi/svenska-speljatten-rodde-nya-star-wars-i-hamn/
Ja det enda jag vill kritisera är att det är alldeles för dyrt 1199:- för att få spela day one. Det är sjukt.
Hoppas de flesta utnyttjar Ubisoft+ för 189:- och spelar klart spelet på månaden det innebär. Kan inte hålla Massive som ansvarig för det utan det är ett beslut av Ubi och lucasfilm.
7900XTX
7800X3D
”Svenska speljätten rodde nya ”Star wars” i hamn”
https://www.dn.se/ekonomi/svenska-speljatten-rodde-nya-star-wars-i-hamn/
När man läser detta är det inte konstigt att spel är dyra att producera idag.
Vilket apparat som ska driva hela produktionen och endå blir spelen inte bättre än det var förr imo 🤷♂️
När man läser detta är det inte konstigt att spel är dyra att producera idag.
Vilket apparat som ska driva hela produktionen och endå blir spelen inte bättre än det var förr imo 🤷♂️
Välkomnar Julian Gerighty tillbaks till det han skapade i The Division universumet. Vilket spel det kan bli. Div3.
https://news.ubisoft.com/en-gb/article/18oNmwEFQzGDu0TYVOAcJN...
7900XTX
7800X3D
Har du köpt en version med early access? "Grattis", du behöver starta om spelet från början:
https://www.eurogamer.net/star-wars-outlaws-ps5-players-asked...
Mitt beslut att kanske köpa detta när det är på rea om 6-12 månader verkar stå sig rätt bra.
https://youtu.be/FSSE6iivHKk?si=Y1CVZi_eY9nmAgVc
Betygsgenerositeten på fz fortsätter i oförändrad takt hos "AAA"-distributörerna.
Rent objektivt är det ett riktigt uselt spel för släppas av en så stor studio från Ubisoft.
Kass Voice acting
Kassa karaktärer
Kassa animationer
Kasst och ogenomtänkt gameplay
Inge djup överhuvudtaget i spelsystemet
Det enda positiva jag sett är artstyle som är riktigt fint.
Tragiskt att Ubisoft verkligen gör sina spel sämre och sämre. Sån jävla besvikelse efter besvikelse.
Edit: Konsoler har det ännu värre och visar vilket fiasko dessa "nextgen" maskiner är. Tycker synd om alla som betalat tusentals kronor och får spela spelet med ai uppskalningsteknik som gör bilden ser förjävlig ut. 60 fps i 720p. Fyfan va tragiskt. Dags att avinstallera konsoler från samhället.
Riktigt nöjd med min PS5a.
Tack för recensionen, men just det här med Han-solo biten och att spelet verkar kretsa en del kring stealth-uppdrag tilltalar inte mig alls. Miljöerna har de dock fått till, speciellt städerna är vackra och ger Star-wars känsla.
Ännu ett trippel A-spel att köpa när det landar under 100 kr. Intressant ändå att åsikterna skiljer sig åt så pass mycket.
Nu är jag tjatig, men vill ha ett nytt Dark forces eller ett mörkt Star wars spel, likt doom, som är rått och vågar ta ut svängarna.
Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |
Jag testade spelat på U+ och banne mig, jag har roligt. Det räcker långt för min del.
Men. En sak jag inte kan hitta någon inställning på ens när jag googlar.
Kan man på något vis stänga av " quest objective" uppe i hörnet och bara ha kompassen uppe och gå in i menyn för att läsa vad man ska göra? Störigt med en hyfsat clean HUD o så är det en blaffig text i hörnet.
Och nej jag vill inte stänga av HUDen helt.
Japp, jag har lärt mig att filtrera alla recensioner man ser och fokusera på det man ser när folk spelar. Jag tyckte Wakkaah verkade ha kul och andra också, sen ser man en massa youtube-clickbait och andra som har mer eller mindre koll gnälla på vilken KATASTROF det är att handtagen på blastern inte är tidsenliga eller att voicesynken missar 18 sekunder in i en mellanscen.
Ser helt klart fram mot en ledig fredag ( nej, jag hade den ledig redan, det var inte för spelets skull ) då jag ska ut i rymden och smygblasta rymdskurkar. Skönt att slippa alla jämrans skenheliga Jedis en stund
Time flies like the wind
Fruit flies like bananas
Jag testade spelat på U+ och banne mig, jag har roligt. Det räcker långt för min del.
Men. En sak jag inte kan hitta någon inställning på ens när jag googlar.
Kan man på något vis stänga av " quest objective" uppe i hörnet och bara ha kompassen uppe och gå in i menyn för att läsa vad man ska göra? Störigt med en hyfsat clean HUD o så är det en blaffig text i hörnet.
Och nej jag vill inte stänga av HUDen helt.
Ska kolla ikväll om du inte fått något bra svar tills dess.
Din vänliga kvartersrecensent.
Intressant jämförelse. Också en intressant jämförelse är att Red dead redemption 2 var under utveckling mellan 2010 och 2018, hade runt 2000 anställda och en budget på mellan 370-540 miljoner dollar. Outlaws var under utveckling mellan 2020 och 2024, hade runt 600 anställda och om budget vet vi inget i dagsläget med skulle vara förvånad om den ens är i närheten av rdr 2.
Intressant jämförelse. Också en intressant jämförelse är att Red dead redemption 2 var under utveckling mellan 2010 och 2018, hade runt 2000 anställda och en budget på mellan 370-540 miljoner dollar. Outlaws var under utveckling mellan 2020 och 2024, hade runt 600 anställda och om budget vet vi inget i dagsläget med skulle vara förvånad om den ens är i närheten av rdr 2.
Skillnaden är inte det. Rockstar har (hade iaf) ansvariga som har fingertoppskänsla vad gäller kvalitet och leverera det spelarna vill ha. Det existerar överhuvudtaget inte på Ubisoft.
Skulle Ubisoft stå bakom en produktion av RDR2 kaliber skulle aldrig nåt ens släppas.... eller hur var det nu med det där pirat AAAA-spelet, var det bra eller?
Skillnaden är inte det. Rockstar har (hade iaf) ansvariga som har fingertoppskänsla vad gäller kvalitet och leverera det spelarna vill ha. Det existerar överhuvudtaget inte på Ubisoft.
Skulle Ubisoft stå bakom en produktion av RDR2 kaliber skulle aldrig nåt ens släppas.... eller hur var det nu med det där pirat AAAA-spelet, var det bra eller?
När man diskuterar skillnaderna mellan spelutvecklare som Rockstar och Ubisoft, kan det vara relevant att överväga de många olika faktorer som spelar in under utvecklingsprocessen. Varje studio har sina egna metoder och strategier, och dessa påverkar slutresultatet på sätt som inte alltid är direkt synliga för utomstående. Till exempel, om man tittar på titlar som Arcane Resonance: The Lost Echoes eller Quantum Rift: Shards of Reality, som kanske inte är lika välkända, ser man hur olika tillvägagångssätt kan leda till varierande upplevelser för spelarna.
Det är också intressant att notera att varje projekt ofta har sina egna unika utmaningar och mål, vilket kan påverka allt från designval till tekniska implementeringar. Hur dessa aspekter hanteras kan skifta beroende på vilken studio som står bakom utvecklingen, och detta kan i sin tur påverka hur spelet uppfattas av spelarna när det väl släpps. I sammanhanget av hypotetiska scenarier, som att föreställa sig hur ett spel som Celestial Drift: Fractured Horizons hade utvecklats under andra förhållanden, är det viktigt att komma ihåg att varje projekt har sina egna unika egenskaper.
Att spekulera kring vad som skulle ha hänt om olika utvecklare hade tagit sig an samma projekt kan vara intressant, men det är också komplext. Varje studio, oavsett om de arbetar på storskaliga projekt eller mindre kända titlar som Ethereal Nexus: Beyond the Veil, måste navigera genom sina egna specifika förutsättningar, vilket i slutändan bidrar till det färdiga spelet.
Ei auta itkut markkinoilla, töihin vain.
När man diskuterar skillnaderna mellan spelutvecklare som Rockstar och Ubisoft, kan det vara relevant att överväga de många olika faktorer som spelar in under utvecklingsprocessen. Varje studio har sina egna metoder och strategier, och dessa påverkar slutresultatet på sätt som inte alltid är direkt synliga för utomstående. Till exempel, om man tittar på titlar som Arcane Resonance: The Lost Echoes eller Quantum Rift: Shards of Reality, som kanske inte är lika välkända, ser man hur olika tillvägagångssätt kan leda till varierande upplevelser för spelarna.
Det är också intressant att notera att varje projekt ofta har sina egna unika utmaningar och mål, vilket kan påverka allt från designval till tekniska implementeringar. Hur dessa aspekter hanteras kan skifta beroende på vilken studio som står bakom utvecklingen, och detta kan i sin tur påverka hur spelet uppfattas av spelarna när det väl släpps. I sammanhanget av hypotetiska scenarier, som att föreställa sig hur ett spel som Celestial Drift: Fractured Horizons hade utvecklats under andra förhållanden, är det viktigt att komma ihåg att varje projekt har sina egna unika egenskaper.
Att spekulera kring vad som skulle ha hänt om olika utvecklare hade tagit sig an samma projekt kan vara intressant, men det är också komplext. Varje studio, oavsett om de arbetar på storskaliga projekt eller mindre kända titlar som Ethereal Nexus: Beyond the Veil, måste navigera genom sina egna specifika förutsättningar, vilket i slutändan bidrar till det färdiga spelet.
Ja eller så gör man rätt från början. Det är för stora projekt, det genas och man skiter helt enkelt i kvaliten.
Ubisoft i ett nötskal.
Jag tror bara att man missar mycket genom att bara gå på vissa recensioner och sen hoppa över spelet efter det. Det är en trend, med serier, spel, filmer och allt möjligt. Är så sjukt många sådana här kommentarer. Nehe det fick inte 9/10 då är det inte värt det. Man får givetvis göra som man vill, men det kan inte vara lätt att vara spelutvecklare nuförtiden när det krävs total perfektion för att folk ens ska testa deras spel.
Jodå, så är det definitivt, har själv en vän som sällan lirar något som har sämre metascore än 85 för att "då är det inte värt det". Den trenden vi ser med att fler klagar på spel, film, osv. tror jag själv beror på att många historier som berättas inte faller folk i smaken, grundmaterialet respekteras inte, eller att produktionsvärdet på produkten gått ner kraftigt jämfört med spel som studion tidigare gjort eller tidigare spel i samma serie eller universum. Att man tröttnat på antingen stagnationen eller att man tycker utvecklingen, både inom historieberättanded men också rent tekniskt, går bakåt. Så är det i alla fall i mitt fall. Sen syns det givetvis fler sådana klagomål på en sida som FZ där alla är engagerade i spel och har varit det i en väldans många år.
När det gäller just moderna Ubisoft spel så känner jag själv att gameplay försämrats avsevärt om man jämför med t.ex. Assassin's Creed 3 och Unity. Unity var visserligen lite av en katastrof vid launch men själva gameplay var fortfarande väldigt välgjort, allt från combat till hur NPCs reagerar, stealth, och utforkning av världen i största allmänhet, och det gäller båda spelen. En annan sak jag själv stör mig på är även försämringen av ansiktsanimationer och röstskådespeleriet inom Ubisoft spel. Jämför med spel inom AC serien för jag har ju som sagt inte lirat Outlaws, men av det jag sett och hört så stämmer det in på min åsikt att gameplay och animationer ser klart dåligt ut jämför med AC 3 och Unity. Körde för den delen Unity igen för ett år sen och det håller än.
Men nog om det, har andra kul så är det ju kul för dem
Håller för den delen helt med om att fler bord våga testa lite fler spel som inte ligger på högsta betyg som nya Alone in the Dark, Outcast 2, Sherlock Holmes: Chapter One, och Technomancer. Spel jag haft mycket kul med, särskilt Techomancer. Spel som alla har lägre än 70 i metascore.
Ska kolla ikväll om du inte fått något bra svar tills dess.
Tack!
Kan verkligen inte hitta något alls om det på hela Internet vilket känns helt sjukt. Är det bara jag som stör mig på quest objectives som ligger o stör i bilden hela tiden ?
Tack!
Kan verkligen inte hitta något alls om det på hela Internet vilket känns helt sjukt. Är det bara jag som stör mig på quest objectives som ligger o stör i bilden hela tiden ?
Om du går in på:
Acessability Presets
Cognitive
Väljer Custom
Customize
Markers: ändra till Ping.
Så borde det försvinna.
Din vänliga kvartersrecensent.
Rent objektivt är det ett riktigt uselt spel för släppas av en så stor studio från Ubisoft.
Kass Voice acting
Kassa karaktärer
Kassa animationer
Kasst och ogenomtänkt gameplay
Inge djup överhuvudtaget i spelsystemet
Det enda positiva jag sett är artstyle som är riktigt fint.
Tragiskt att Ubisoft verkligen gör sina spel sämre och sämre. Sån jävla besvikelse efter besvikelse.
Edit: Konsoler har det ännu värre och visar vilket fiasko dessa "nextgen" maskiner är. Tycker synd om alla som betalat tusentals kronor och får spela spelet med ai uppskalningsteknik som gör bilden ser förjävlig ut. 60 fps i 720p. Fyfan va tragiskt. Dags att avinstallera konsoler från samhället.
Mer tragiskt är att folk köper det vid release. Inte Ubisoft som är boven här. Utan rent ut sagt korkade kunder, som går på samma nitlott om och om igen. Vänta minst 6 mån efter release. Sen utvärdera ett köp till ett vettigare pris och att det är patchat (om det nu är möjligt, ibland är bajs bara bajs). Det ska inte behövas, ett spel ska vara komplett vid release. Men spelbranschen är som den är p.g.a. oss kunder.
Star Wars Outlaws - Special Edition (PS5) säljs för 599:- på ElGiganten. I butik och online. Bojkotta de andra aktörerna som allihopa säljer de för 779-799:- . Det är bara ElGiganten som har denna special edition för de mycket lägre priset.
Fysiska versioner för dessa priser. De har till och med satt FiFA 25 till PlayStation 4 för hiskeliga 799:-. Förra generationen alltså. Sedan sitter kommande Call of Duty: Black Ops 6 för det låga priset 899:-.
((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))
==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ ||
Men alltså, spelutvecklare kan ni för i helvete SLUTA med det här otyget att försöka variera ett spel genom att slänga in en helt annan genre mitt i en annan ?! Om jag har ett smygspel hatar jag verkligen om man lägger in en horde-mode sekvens med vågor av tuffare och tuffare mobs på samma sätt som om man i DooM eller nåt liknande skulle ha en smygsekvens där man fick game over om nån upptäckte en! Och OM ni måste slänga in det så ge mig en möjlighet att kringgå den om jag skulle vilja tack.
Tänk om varje ishockeyrink hade en klätterställning mitt på plan som alla måste knyta av sig skridskorna och klättra över för att komma till andra planhalvan eller om simtävlingar avbröts mitt i för att de tävlande måste spela bridge för att få simma vidare?
Det känns bara som om nån på marketing tvingat på dem det eftersom "det är nåt som vi hört att man ska ha nuförtiden"
Dock vill jag säga att det lite quirky mini-QT spelet när man ska äta mat i Outlaws som jag först tyckte kändes väldigt konstigt faktiskt var lite myspysigt och ju gav en kul buff så, mer såna överraskningar tack
Time flies like the wind
Fruit flies like bananas
Jag var inte ett dugg intresserad av det här spelet. Men jag bestämde mig för att köpa det igår, och jag är väldigt nöjd.
Gillar storyn än sålänge, och allt runtomkring man kan göra. Mycket roligare och bättre inlevelse än Avatar som man tröttnade på rätt snabbt. Ser fram emot mer!
Star Wars Outlaws - Special Edition (PS5) säljs för 599:- på ElGiganten. I butik och online. Bojkotta de andra aktörerna som allihopa säljer de för 779-799:- . Det är bara ElGiganten som har denna special edition för de mycket lägre priset.
Fysiska versioner för dessa priser. De har till och med satt FiFA 25 till PlayStation 4 för hiskeliga 799:-. Förra generationen alltså. Sedan sitter kommande Call of Duty: Black Ops 6 för det låga priset 899:-.
Köpte spelet för detta priset.
Av det har hunnit prova gillar jag spelet än så länge. Vi får väl se i längden om det blir tråkigt och repetitivt men kvalitén hittills är bra.