Klarar din dator Black Myth: Wukong? Benchmark-test släppt
Bra att det släppt ett tool för det är ju helt meningslöst som vanligt med rekommenderad hårdvara eftersom man inte har en aning om vad det är för inställningar, upplösning eller snitt-fps.
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
9GB lagring? Det är bland det lägsta jag sett på senaste åren.
..för testverktyget, spelet lär säkert ta upp tio gånger så mycket.
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett
..för testverktyget, spelet lär säkert ta upp tio gånger så mycket.
Jasså, slutade läsa för tidigt.
Vilken tur dock. Blev lite skeptisk där ett tag.
Benchmarken flyter på bra, testade bara med dlss+fg på. Med högsta ray tracingingen dippade det under 60 ibland så där får man nog sänka lite.
Benchmarken har förvisso inga strider där det händer mycket på skärmen, så där försvinner väl en del FPS. Man får väl också avvakta på drivrutiner.
The more I practice, the luckier I get.
Så här fick jag med "default"... nå "jerkiness" på sina ställen,
känns som att det motsvarar där andra har framerate-drops, eller liknande iaf.
PC Specs: (ASUS Prime Z690-P, Intel Core-i5-12600K, Gigabyte Geforce RTX 3070,
Corsair 32GB DDR5, Corsair RM750, Windows 11 Pro)
Other machines: (Commodore 64, Commodore Amiga 500, Atari 1040STF, Sinclair Spectrum 48k) and consoles (Sega Master System, Sega Saturn, Sega Dreamcast, Nintendo NES, Nintendo Gamecube, Nintedo Switch, Sony Playstation, Sony Playstation 2, Sony Playstation 3, Microsoft XBOX, Microsoft XBOX 360)
Från minimum till rekommenderat så skiljs 1 generation, tror inte på det.
En 7700k och 6700k tror jag inte ska vara några problem.
Nintendo Switch | PlayStation 5 + PS4 Pro | Xbox Series X + One X
ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | RTX 2080
min dator är så bra att det inte äns går att starta Benchmark programet
Jag hade också problem med lyckades lösa med lite (läs: mycket) meck!
Var tvungen att tvinga programmen att använda DX11 istället för 12, benchmarka EN gång (med tväruselt resultat), stänga ner programmet, ta bort kommandot som tvingade DX11 och sedan kunde jag köra det som vanligt 😅
Från minimum till rekommenderat så skiljs 1 generation, tror inte på det.
En 7700k och 6700k tror jag inte ska vara några problem.
Kör på en 7700 och nvidia 1060 kort
1920x1080
62fps högst
37fps lägs
😁
Jag hade också problem med lyckades lösa med lite (läs: mycket) meck!
Var tvungen att tvinga programmen att använda DX11 istället för 12, benchmarka EN gång (med tväruselt resultat), stänga ner programmet, ta bort kommandot som tvingade DX11 och sedan kunde jag köra det som vanligt 😅
Vilket kommando använde du?
Så här fick jag med "default"... nå "jerkiness" på sina ställen,
känns som att det motsvarar där andra har framerate-drops, eller liknande iaf.
<Uppladdad bildlänk>
Hur kommer det sig att du kör FSR när du har ett nvidia kort?
Vilket kommando använde du?
”Kommando” kanske är ett starkt ord. 😅
Jag högerklickade på spelet i Steam, valde Properties och sedan Genreral. Där kan man fylla i en ruta med Launch Options.
Där skriver du in: -DX11
Då tvingas spelet in i Direct X 11 🙂
”Kommando” kanske är ett starkt ord. 😅
Jag högerklickade på spelet i Steam, valde Properties och sedan Genreral. Där kan man fylla i en ruta med Launch Options.
Där skriver du in: -DX11
Då tvingas spelet in i Direct X 11 🙂
tack så mycket. det funka när jag gjorde så
tack så mycket. det funka när jag gjorde så
Kalas! Kom ihåg att följa resten av guiden också: kör benchmark en gång, stäng av programmet, tabort ”-DX11” och kör igen.
Fick riktigt risiga siffror första gången och blev rätt nedslagen 😅
Det verkar som att det flyter bra på AMD. Mitt Rx 6800 xt klarar benchmarken fint iallafall och det känns najs:). AMD känns ofta bortglömt, när det kommer till nya spel, men detta känns super förutom några få stutters här o där.
Spelet ser grymt ut vissuelt, får bara hoppas att gameplay är lika bra!
To crush your enemies, see them driven before you and hear the lamentation of their women!
<Uppladdad bildlänk>
Precis över en cinematisk upplevelse med allt på max, 4k och DLSS satt på DLAA
Får nog bli att se över inställningarna lite innan man spelar fullversionen nästa vecka.
stadiga 60 fps får ju anses vara minimum för ett snabbt actionlir.
Antialising i den upplösningen ha på low sen raytracing ha inte very high sätt på medium . Så stor skillnad är det ej
Har en egpu med 6950xt och en lenovo go utan cpu boost (avstängt pga egpu bandwitch med thunderbolt) får stadiga 60fps med cinematiq. Dock antialising är low samt raytracing avstängd och har frame generation på