Warhammer 40,000: Space Marine 2
FZ:s Jonas Vågström skipar rättvisa i en mörk, dyster och krigshärjad framtid tillsammans med världsrymdens tyngsta grabbar.
#space-marine-2, #warhammer-40000-space-marine-2
Låter lovande!
Skölden du snackar om är en kompromiss. Sådana sköldar är väldigt, väldigt sällsynta i 40k och de använder en sköldmekanik för att försöka efterlikna "toughness" som används i brädspelet/rollspelet.
Bra du skrev de rör sig med mycket smidighet, det överrensstämmer också med lore och hur en space marine power armour integreras med deras kroppar.
I drank what?
Enligt lore ska en space marine på slagfältet kunna röra sig så snabbt att vanliga människor uppfattar deras rörelser som suddiga och har svårt att följa dem, om jag inte missminner mig helt. Svårt att få in det i ett spel utan att det ger huvudvärk till spelaren kan jag tänka mig
Riktigt taggad på detta, lite oroväckande att det verkar var pre-alpha för multiplayer-delen dock… får hoppas de hinner få ordning på det så man kan köra co-op.
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
For the emperor!!
Hoppas att de väller in med fiender kontinuerligt, så det inte är missvisande som Serious Sam, en bana/intro(?) och sen aldrig mer under spelets gång.
Hur som, hade mycket kul med första spelet och räknar med att tvåan blir åtminstone lika kul.
Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!
For the emperor!!
Hoppas att de väller in med fiender kontinuerligt, så det inte är missvisande som Serious Sam, en bana/intro(?) och sen aldrig mer under spelets gång.
Hur som, hade mycket kul med första spelet och räknar med att tvåan blir åtminstone lika kul.
Du behöver nog inte oroa dig, det välde på bra med fiender med jämna mellanrum samtidigt som man fick lite andrum att insupa omgivningarna 🙂
Och detta gällde för både singleplayer och PvE-kampanjen.
Låter lovande!
Skölden du snackar om är en kompromiss. Sådana sköldar är väldigt, väldigt sällsynta i 40k och de använder en sköldmekanik för att försöka efterlikna "toughness" som används i brädspelet/rollspelet.
Bra du skrev de rör sig med mycket smidighet, det överrensstämmer också med lore och hur en space marine power armour integreras med deras kroppar.
Aha! Där ser man, smart implementering och funktion för ”toughness” i alla fall - tycker det funkar riktigt bra 👍🏻
Enligt lore ska en space marine på slagfältet kunna röra sig så snabbt att vanliga människor uppfattar deras rörelser som suddiga och har svårt att följa dem, om jag inte missminner mig helt. Svårt att få in det i ett spel utan att det ger huvudvärk till spelaren kan jag tänka mig
Jo, det är sant - men jag tycker ändå att de lyckats få till känslan av att vara riktigt övermäktig utan att det går överstyr 🙂
Du behöver nog inte oroa dig, det välde på bra med fiender med jämna mellanrum samtidigt som man fick lite andrum att insupa omgivningarna 🙂
Och detta gällde för både singleplayer och PvE-kampanjen.
Vad kul! Då är det ett givet köp för min egen del då
Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!
Detta väntar jag som tusan på då Stalker 2 blivit försenat igen.
Jag tänker precis som du! Det blir Space Marine 2 och Stalker 2 resten av det här året, vilken sjukt bra spelhöst som väntar !
För en som knappt har koll på Warhammer... och inte spelat något tidigare spel...
Tror ni att detta skulle vara intresant för en sådan?
Ser sjukt nice ut på klipp jag sett men samtidigt känns det som att man kommer spela 20h och sen lägga ner det.
Frågar inte åt en kompis!
Halo kompis!
För en som knappt har koll på Warhammer... och inte spelat något tidigare spel...
Ser sjukt nice ut på klipp jag sett men samtidigt känns det som att man kommer spela 20h och sen lägga ner det.
Om du gillar 3rd person sci-fi action spel i en dyster framtid, japp!
I drank what?
Om du gillar 3rd person sci-fi action spel i en dyster framtid, japp!
I do!
Sen gillar jag Henry Cavill också och han gillar Warhammer så det borde väl vara ok då!
Halo kompis!
I do!
Sen gillar jag Henry Cavill också och han gillar Warhammer så det borde väl vara ok då!
Gott råd är att köa 1an. Det är 12 år gammalt, men jäääävligt bra. Den får du för en billig peng, och gillar du den har du 2an gjuten
I drank what?
Även om mycket kommer gå dig över huvudet går det att ha riktigt kul ändå - skulle nog säga att detta kan vara en inkörsport till 40k, gillar du bakgrundsberättelsen kan du själv välja att grotta ner dig mer!
Gott råd är att köa 1an. Det är 12 år gammalt, men jäääävligt bra. Den får du för en billig peng, och gillar du den har du 2an gjuten
Ettan håller än! Spelade nyss igenom det för att vara rejält förberedd inför uppföljaren. Även om man ser att det gått ett antal år så håller gameplayet fortfarande.
Tyvärr så kostar det €44 i nuläget, men värt om det kommer på rea. Fast frågan är väl om man inte hellre lägger pengarna på tvåan om det är släppt då 😅