Tidernas spelår – 16-delsfinaler (del 1 av 2)

Robot
Tidernas spelår – 16-delsfinaler (del 1 av 2)

Åtta sextondelsfinaler avgjorda! 1998 och 2005 vinner stort. Hur långt kan de gå?

#tidernas-spelår


Medlem

Att tvinga mig välja mellan 2006 och 2011 när två av mina favoritspel genom tiderna släpptes respektive år, var riktigt smutsigt gjort Fredrik.... nu kommer jag vara sur resten av dagen för det! >:(


signatur

Submission is for the weak

Medlem

På tal om siffran 2. Under 2009 så släpptes även Left 4 Dead 2! Still going strong med ett snitt på nästan 20k spelare i månaden på Steam. Inte illa för ett 15 år gammalt spel.

Medlem

Äe fyf, 2006 vs 2011 var jobbigt


signatur

🖥 i5 9600k || RTX 2080 || Z390 || 16GB DDR4 || ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 || LG 55" CX

Medlem

I alla röstningar valde jag det äldre året. Det bevisar tydligt att spelen var bättre förr.

Redaktör

En del dueller är sjukt jobbiga, nästan som att tvingas kora ett av sina barn till sin favorit.


signatur
Medlem
Skrivet av Kiske:

I alla röstningar valde jag det äldre året. Det bevisar tydligt att spelen var bättre förr.

I alla röstningar valde jag det senare året. Det bevisar tydligt att spelen inte var bättre förr.

Medlem

I flera av omröstningarna valde jag det äldre året. Det bevisar att jag tyckte att det alternativet var bäst i de fallen.

Medlem

Är retro snubbe men måste erkänna att denna omröstning gav mig perspektiv på hur många nyare spel som jag faktiskt uppskattar så röstade på dom nyare åren i varje omröstning haha!

Medlem

Allt gick bra till 1993 vs 2000.
Jag var tvungen avstå.
Jag tror för mig personligen 1993 är bättre, men 2000 är "objektiv" bättre.

Medlem

Svårt att inte rösta på årtal mellan 1994-2009 för min del.

Enorma spel varje år. Extrem nostalgi.

Medlem

Tycker att den stora skillnaden mellan då och nu var att det kändes som att varje år kom med något nytt, snudd på världsomvälvande i sammanhanget, där det nu känns som att allt kommit in i ett bekvämt lunk där grunden redan är lagd och varianter och repriser samt långsam evolution och finslipning regerar.

Röstat på det äldre alternativet i de flesta fall, troligen för att det var där och då för mig och jag med det såg branschen utvecklas till vad den är idag.

Medlem

Fick svart på vitt här att 2000 tammefan var det bästa spelåret någonsin för mig. BG2, D2, Icewind, Heroes 3, Hitman, Resident Evil 3, Majora's Mask... Herregud! Varför fortsatte vi ens sen?!

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

En del dueller är sjukt jobbiga, nästan som att tvingas kora ett av sina barn till sin favorit.

Det är mycket lättare att välja favoritbarn

Medlem

Åh jisses vad många svåra val. Evul!

Medlem

Det var överrskande många gånger jag valde det äldre året. En hel del nostalgi förstås, men det var några väldigt bra spelår på den tiden. För min del var det framför allt Amigaspel fram till -93 ungefär, sedan PC.

Medlem

Chrono trigger borde ju helt klart nämnas gällande 1995.

Medlem

Kom inte 1999 med? Wtf. Heroes of Might & Magic 3, Age of Empires 2, Unreal Tournament, Resident Evil 2. Det finns så många bra spel det året.

Medlem
Skrivet av Nimin:

Chrono trigger borde ju helt klart nämnas gällande 1995.

Verkligen! Världens bästa spel i mitt tycke.

Redaktör
Skrivet av Nimin:

Chrono trigger borde ju helt klart nämnas gällande 1995.

Det släpptes inte i Sverige (eller Europa) förrän långt senare, dessvärre. Vi kör svenska releasedatum i den mån det går.


signatur
Redaktör
Skrivet av Kyrre:

Kom inte 1999 med? Wtf. Heroes of Might & Magic 3, Age of Empires 2, Unreal Tournament, Resident Evil 2. Det finns så många bra spel det året.

1999 är med i andra delen, möter 2001 (ouch!). Det här är del ett av två, del två pubbas på fredag. Du ser deltagarna i tabellen med årtal.


signatur
Medlem

Inget år 2002? 😲 Klart bästa spelåret enligt mig!

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

1999 är med i andra delen, möter 2001 (ouch!). Det här är del ett av två, del två pubbas på fredag. Du ser deltagarna i tabellen med årtal.

1999 mot 2001 är fan som att välja mellan pizza och hamburgare när det kommer till mänsklighetens största bragder...

Medlem
Skrivet av Ikaruga:

Inget år 2002? 😲 Klart bästa spelåret enligt mig!

kommer i nästa del. Detta var bara halva första omgången

Redaktör
Skrivet av JockeDahlback:

1999 mot 2001 är fan som att välja mellan pizza och hamburgare när det kommer till mänsklighetens största bragder...

Sjukt bra spelår, båda! Och det kommer fler såna.


signatur
Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:

Att tvinga mig välja mellan 2006 och 2011 när två av mina favoritspel genom tiderna släpptes respektive år, var riktigt smutsigt gjort Fredrik.... nu kommer jag vara sur resten av dagen för det! >:(

Skrivet av dTexN:

Äe fyf, 2006 vs 2011 var jobbigt

Nah, Dark Messiah of Might and Magic släpptes 2006 ;).

Medlem
Skrivet av ThatGreek:

I alla röstningar valde jag det senare året. Det bevisar tydligt att spelen inte var bättre förr.

Eller att du är bra mycket yngre än mig och har inte spelat dessa spel när det begav sig.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Nah, Dark Messiah of Might and Magic släpptes 2006 ;).

Nä den var enkel. 2011, Portal 2, Skyrim, Dark Souls, Zelda: Skyward Sword, L.A. Noire, Mass Effect 2, Forza Motorsport 4, Limbo.

Medlem
Skrivet av Evilof:

Allt gick bra till 1993 vs 2000.
Jag var tvungen avstå.
Jag tror för mig personligen 1993 är bättre, men 2000 är "objektiv" bättre.

Jo den var riktigt svår, många bra spel och många spel som haft stor inverkan på spelhistorien 1993, men blev till slut 2000 för mig då det var fler spel där som jag tycker är bra.

Medlem
Skrivet av Wolfkin:

Nä den var enkel. 2011, Portal 2, Skyrim, Dark Souls, Zelda: Skyward Sword, L.A. Noire, Mass Effect 2, Forza Motorsport 4, Limbo.

Nah. 2011 var ett okej spelår, mycket tack vare Portal 2. Mass Effect 2 släpptes 2010 dock.

Men för mig är 2006 bättre med Dark Messiah of Might and Magic, GTR 2, Prey, Oblivion, Company of Heroes, Medieval II Total War, Star Wars Empire at War, Tom Clancy's Ghost Recon Advanced Warfighter, Hitman Blood Money, Half-Life 2 Episode One, Titan Quest, Neverwinter Nights 2, Just Cause, Flatout 2, Guitar Hero.

12
Skriv svar