Stora ryktestråden för "Switch 2"
Det är skillnad på att posta saker i tråden och ignorera dessa som Joker och Sebastian har svårt med än att skriva till Gertzy?
Ska Gertzy ignorera meddelanden som är riktade mot honom menar du?
Don't feed the troll! Han reggade sig för en vecka sedan och har sedan dess postat två inlägg. I den här tråden. Han är uppenbart bara ute efter att blossa upp bråk och kontrovers. Ge honom inte nöjet.
Kan man anväda Switch2 i switch 1 dockan till tv:n?
Då den är större lär det inte gå? Men jag hörde någon prata om att det fanns ett patent som antydde att OG Switch kanske kommer kunna dockas i nya dockan vilket ska bli intressant att se om det stämmer.
Don't feed the troll! Han reggade sig för en vecka sedan och har sedan dess postat två inlägg. I den här tråden. Han är uppenbart bara ute efter att blossa upp bråk och kontrovers. Ge honom inte nöjet.
Det har du rätt i. 🙏
Då den är större lär det inte gå? Men jag hörde någon prata om att det fanns ett patent som antydde att OG Switch kanske kommer kunna dockas i nya dockan vilket ska bli intressant att se om det stämmer.
Okej, va bara en tanka på att slippa ockupera 1 till hdmi port.
Okej, va bara en tanka på att slippa okuppera 1 till hdmi port.
Mjo, men kommer du inte klara dig med Switch 2 då och spela äldre spel på den? Kommer nog bara vara Laboo och sånt som kräver tillbehör som kanske inte platsar med nya konsolen som inte kommer gå att spela ändå.
Verkar som T239-chippet varit under utveckling sedan kort efter att Nintendo Switch lanserades i 2017. Och att den under åren utvecklats helt efter Nintendos önskemål och krav. Även DLSS tycks vara modifierat för Nintendo och inte vara en modell som redan finns på PC direkt. Vilket är varför det är så svårt att jämföra mot direkt PC-motsvarigheter.
https://youtu.be/QEDvL2K68tY?si=FWl1C3brg_EGCVMa
Vad tror ni, släpps Switch 2 i juni ?
Håller helt med om Juni - Men lutar mer åt första halvan än andra halvan av Juni.
Semesterperioden kommer i Juli/Augusti och jag tror man vill ha några veckor på sig att hantera allt innan semestrarna kommer.
Han har en bra poäng dock vad gäller att få ut allt innan skolstarten. För den kommer bli populär att prata om på skolorna.
Men baserat på manufacturing data/shipping data/mass assembly data vi har sett september - december så låter det ganska orimligt att vi behöver vänta till efter sommaren. Nintendo vill inte ha miljontals switch 2 i hyllorna för länge pga kostnadsskäl så saker kommer börja röra på sig ganska snart efter direct 2 april.
NateTheHate har sagt sent maj/juni eller möjligtvis juli som troligast lanseringsfönster med i december. Så mycket talar väll för juni tycker jag också. Juli känns osannolikt pga semesterperioden.
Blir intressant till veckan: Pokemon Presents är bekräftat nu på Torsdag 15.00 svensk tid. Legends Z-A blir säkert en crossgen titel. Möjligtvis en kandidat till en av lanseringstitel till Switch 2
Men Samus Hunter säger ganska självsäkert att det blir en Direct innan Torsdag. PH Brazil har också en källa som säger direct i februari. Gissar nästan på att vi får en Direct tisdag eller onsdag
Håller helt med om Juni - Men lutar mer åt första halvan än andra halvan av Juni.
Semesterperioden kommer i Juli/Augusti och jag tror man vill ha några veckor på sig att hantera allt innan semestrarna kommer.
Han har en bra poäng dock vad gäller att få ut allt innan skolstarten. För den kommer bli populär att prata om på skolorna.
Men baserat på manufacturing data/shipping data/mass assembly data vi har sett september - december så låter det ganska orimligt att vi behöver vänta till efter sommaren. Nintendo vill inte ha miljontals switch 2 i hyllorna för länge pga kostnadsskäl så saker kommer börja röra på sig ganska snart efter direct 2 april.
NateTheHate har sagt sent maj/juni eller möjligtvis juli som troligast lanseringsfönster med i december. Så mycket talar väll för juni tycker jag också. Juli känns osannolikt pga semesterperioden.
Blir intressant till veckan: Pokemon Presents är bekräftat nu på Torsdag 15.00 svensk tid. Legends Z-A blir säkert en crossgen titel. Möjligtvis en kandidat till en av lanseringstitel till Switch 2
Men Samus Hunter säger ganska självsäkert att det blir en Direct innan Torsdag. PH Brazil har också en källa som säger direct i februari. Gissar nästan på att vi får en Direct tisdag eller onsdag
Jao Nintendo skulle väl ha en hel del på hyllorna så inte scalpers skulle få så lätt härja.
Oh ja ett Nintendo Direct skulle uppskattas enormt !!!
Ingen av er som deltagit i tjafset här i tråden är oskyldig på något sätt eller värre än någon annan.
Denna tråd och sättet som rykten delas och diskuteras kommer att upphöra när Switch 2 släpps. Därefter får diskussionen fortsätta i den andra tråden, där vi pratar om konsolen i allmänhet. Där ska rykten och spekulationer hållas till ett minimum, såvida det inte finns extremt goda belägg för att informationen som delas faktiskt är sann. Jag kommer att uppdatera tråden med viktig och allmän information när det närmar sig release.
Har ni några frågor eller funderingar kring detta beslut kan ni skicka ett meddelande till mig eller kontakta redaktionen på fz.se/kontakt.
Åter till ämnet nu allihopa.
Jao Nintendo skulle väl ha en hel del på hyllorna så inte scalpers skulle få så lätt härja.
Oh ja ett Nintendo Direct skulle uppskattas enormt !!!
Ja, de har ju sagt att de ska massproducera så pass att det inte ska bli bristvara och någonting som bara scalpers får tag på. Vilket tidigare shipping data också visat att de menar allvar i. Så det blir nog bra!
Hoppas fortfarande på att den kommer släppas den 4 juni här i sverige av nostalgiska skäl för då kanske man kan göra som då super nintendo släpptes 1992, stå i kö mitt i natten.
Det var väl bara här i Europa som den lanserades i juni? Så tror inte Nintendo själva är så nostalgiska över det datumet. Om något skulle de väl gå efter japanska datumet (googlar: november ´90) och så länge tror jag inte de vill vänta utan allt pekar mot maj/juni och då fjärde är en onsdag känns det inte så troligt men kanske 5e eller veckan efter.
Ja, de har ju sagt att de ska massproducera så pass att det inte ska bli bristvara och någonting som bara scalpers får tag på. Vilket tidigare shipping data också visat att de menar allvar i. Så det blir nog bra!
Det var väl bara här i Europa som den lanserades i juni? Så tror inte Nintendo själva är så nostalgiska över det datumet. Om något skulle de väl gå efter japanska datumet (googlar: november ´90) och så länge tror jag inte de vill vänta utan allt pekar mot maj/juni och då fjärde är en onsdag känns det inte så troligt men kanske 5e eller veckan efter.
Jag "tror" att juni är bestämt av nintendo i japan redan och Bergsala vill släppa den 4
Jag "tror" att juni är bestämt av nintendo i japan redan och Bergsala vill släppa den 4
Ok det får du såklart tro men jag tror inte vad Bergsala vill spelar så stor roll nu när Nintendo lanserar internationellt och inte regionalt längre.
Ingen av er som deltagit i tjafset här i tråden är oskyldig på något sätt eller värre än någon annan.
Denna tråd och sättet som rykten delas och diskuteras kommer att upphöra när Switch 2 släpps. Därefter får diskussionen fortsätta i den andra tråden, där vi pratar om konsolen i allmänhet. Där ska rykten och spekulationer hållas till ett minimum, såvida det inte finns extremt goda belägg för att informationen som delas faktiskt är sann. Jag kommer att uppdatera tråden med viktig och allmän information när det närmar sig release.
Har ni några frågor eller funderingar kring detta beslut kan ni skicka ett meddelande till mig eller kontakta redaktionen på fz.se/kontakt.
Åter till ämnet nu allihopa.
Fred på jorden.
Fred på jorden.
Snarare fascism när man bara får prata om sådant som redaktionen godkänner. Jag förstår att de vill hålla sina egna nyheter och artiklar på en viss nivå men att detaljstyra vad vi forumiter diskuterar och pratar om tycker jag är lågvattenmärke.
Verkar som Pyoro läcker lite på Bluesky om "Project Synapse" som tycks vara en tidigare "Pokémon with guns, like Splatoon" (bara jag som direkt tänker på Palworld?) som lagts ned men återupptagits i någon kapacitet. Att han läcker detta nu kan vara indikation på att det utannonseras på denna Pokémon Presents.
Snarare fascism när man bara får prata om sådant som redaktionen godkänner. Jag förstår att de vill hålla sina egna nyheter och artiklar på en viss nivå men att detaljstyra vad vi forumiter diskuterar och pratar om tycker jag är lågvattenmärke.
Jag tänker som sagt tänka positivt och tänka att det finns de som har det mycket värre, tack för din pepp, vad grym du är 😄😄😄😄😄😁😁😁😁😁😃😃😃😃😃😀😀😀😀😀
Nu är du ju härligt motsägelsefull. Jag har tidigare skrivit att jag har full förståelse för att de har all rätt att bestämma över sitt eget forum och sätta egna regler. Men det betyder inte att jag behöver gilla dem. Vilket du medger att jag har rätt att ha åsikter om, men när jag vädrar dem så har jag ändå inte rätt att tycka vad jag vill utan du ska bestämma vad som är rätt? Men jag får ändå tycka vad jag vill? Vad snällt av dig Men jo jag tycker det är dåligt att med järnhand bestämma vad som får pratas om. Det hör verkligen inte ett fritt samhälle till.
Vet inte om det här är ett sånt fall där du tolkar in lite väl bokstavligt, eller om jag var otydlig/motsägelsefull. Kanske både och? Det känns som vi skrev ungefär samma sak om än med olika ord?
Ska förtydliga hur som; jag menade inte att du inte får tycka vad du vill, men (som jag skrev) tycker jag det är lite väl överdrivet att kalla FZ för fascister för att de upprätthåller sina egna regler.
Rätta mig om jag har fel, men att vi lever i ett fritt samhälle betyder inte att privata webbsajter inte får diktera vad som sker i deras privata sandlåda, så att säga. Allt gott! 🌸
Och jag tycker inte det är överdrivet att kalla en sida som helt vill styra samtal och diskussioner och bestämma vad alla får utgå från för fascistisk. Jag håller helt med att en privat sida får diktera villkoren för sin "sandlåda" där är vi helt ense - men det betyder inte att jag behöver tycka om det och bara acceptera det med en axelryckning. Eller ja, egentligen gör jag ju det för som sagt jag förstår och accepterar fullt att det är deras sida och att de bestämmer där är vi på samma våglängd som sagt men det betyder inte att jag ser lika godtyckligt på det som andra. Och det är ingenting du eller FZ eller någon annan i världen kan ändra på så vidare diskussion onödig. Fridens liljor.
Tycker inte jag, fred på jorden, fred här på FZ, fred bland människor. Fred bland djuren, stackars djur som plågas.
OK, fair enough! 🤷
Tack för peppen, du är grym som peppar mig Lind 😄😄😄😄😄
Nej, tycker inte jag, nu vill jag återgå till Tråden. Så mycket roligt man kan prata om 😁😁😁😁😁 Tänker inte tidsfördriva off topic saker här på tråden.🥰🥰🥰🥰🥰😍😍😍😍😍🤠🤠🤠🤠🤠🤯🤯🤯🤯🤯🥳🥳🥳🥳🥳🥸🥸🥸🥸🥸😎😎😎😎😎🤓🤓🤓🤓🤓
Nej, tycker inte jag, nu vill jag återgå till Tråden. Så mycket roligt man kan prata om 😁😁😁😁😁 Tänker inte tidsfördriva off topic saker här på tråden.🥰🥰🥰🥰🥰😍😍😍😍😍🤠🤠🤠🤠🤠🤯🤯🤯🤯🤯🥳🥳🥳🥳🥳🥸🥸🥸🥸🥸😎😎😎😎😎🤓🤓🤓🤓🤓
Du behöver ju dock inte spamma tråden heller. Jösses.
Du behöver ju dock inte spamma tråden heller. Jösses.
Som du skrev till mig, du behöver inte läsa, klicka. Scrolla vidare.
NU kanske du ÄNTLIGEN förstår vad jag menade med alla dessa länkar som kan liknas vid SPAM då det endast är clickbait länkar!!!
Men hey, it is okey when "he" does it, som du har skyddat gång på gång 😘
Dvs, det är okej när en viss person spammar icke-nyheter och bara lösa rykten som folk har sett på......REDDIT
Att kalla ett forum för fascister, speciellt FZ som har NOLL tendenser för sådant är lite väl magstarkt va?
Detta är INTE Gamereactor där mods tillåter att man snackar skit om bögar men ej redaktionen.
För på Gamereactor så raderas det sistnämnda FÖRST! Hatet om andra människor får stå kvar.
DET kan man absolut inte säga om FZ!
FZ tillåter att man kritiserar DEM.
DOCK så finns det regler att anpassa sig efter en forumtråd: Klart som fan att Officiella Switch 2 tråden skall mer eller mindre endast handla om officiella nyheter samt rykten direkt tagna från branschen.
Detaljstyra som han skrev...lixom what?
Som du skrev till mig, du behöver inte läsa, klicka. Scrolla vidare.
NU kanske du ÄNTLIGEN förstår vad jag menade med alla dessa länkar som kan liknas vid SPAM då det endast är clickbait länkar!!!
Men hey, it is okey when "he" does it, som du har skyddat gång på gång 😘
Dvs, det är okej när en viss person spammar icke-nyheter och bara lösa rykten som folk har sett på......REDDIT
Att kalla ett forum för fascister, speciellt FZ som har NOLL tendenser för sådant är lite väl magstarkt va?
Detta är INTE Gamereactor där mods tillåter att man snackar skit om bögar men ej redaktionen.
För på Gamereactor så raderas det sistnämnda FÖRST! Hatet om andra människor får stå kvar.
DET kan man absolut inte säga om FZ!
FZ tillåter att man kritiserar DEM.
DOCK så finns det regler att anpassa sig efter en forumtråd: Klart som fan att Officiella Switch 2 tråden skall mer eller mindre endast handla om officiella nyheter samt rykten direkt tagna från branschen.
Detaljstyra som han skrev...lixom what?
Haha, men det Gertzy postade med videos är relaterat till tråden, oavsett vad man tycker om innehållet.
Snubben ovanför spammar osammanhängande nonsens med 1000 smileygubbar inlägg efter inlägg, inte samma sak känner jag.
Att vi raderar inlägg och lägger oss i här är lika fascistiskt som att en lärare säger åt sina elever att inte tjafsa i klassen. Du får ursäkta liknelsen, men beteendet hos vissa i den här tråden (både du och andra) är inte direkt vuxet. Mängder med anmälningar har kommit in, i en tråd som handlar om... rykten om en ny spelkonsol. Det är fan smått bisarrrt.
Vi är måna om att ha en viss nivå på stämningen i forumet, och väldigt många håller med oss. (Senast vi fick kvitto på det var när vi träffade ett 20-tal medlemmar för ett par veckor sedan, många uttryckte att de drar sig ur trådar som spårar ur till tjafs.) Därför lägger vi oss i.
Att vi raderar inlägg och lägger oss i här är lika fascistiskt som att en lärare säger åt sina elever att inte tjafsa i klassen. Du får ursäkta liknelsen, men beteendet hos vissa i den här tråden (både du och andra) är inte direkt vuxet. Mängder med anmälningar har kommit in, i en tråd som handlar om... rykten om en ny spelkonsol. Det är fan smått bisarrrt.
Vi är måna om att ha en viss nivå på stämningen i forumet, och väldigt många håller med oss. (Senast vi fick kvitto på det var när vi träffade ett 20-tal medlemmar för ett par veckor sedan, många uttryckte att de drar sig ur trådar som spårar ur till tjafs.) Därför lägger vi oss i.
Jag skulle veta var gränsen går för vad man får posta för rykten, spekulationer osv. Det är ju där det stora problemet ligger i att vissa tycker att det är för låg ribba, och andra tycker inte det uppenbarligen.
Så var går gränsen i denna tråd?
Haha, men det Gertzy postade med videos är relaterat till tråden, oavsett vad man tycker om innehållet.
Snubben ovanför spammar osammanhängande nonsens med 1000 smileygubbar inlägg efter inlägg, inte samma sak känner jag.
Same same but different!
Istället för att ge honom (inte Gertzy) mer luft under vingarna som du och jag har nu gjort, så bör vi följa ditt eget råd: Läs inte, scrolla vidare