Mobilt bankid

Medlem
Mobilt bankid

Skulle koppla mitt konto till Swedbank för att få ersättning, elstödet. Då spärras och raderas bankid. Nu när jag försöker fixa nytt på Nordea så finns inte funktionen att läsa av QR-koden. Det står att bankid-appen måste uppdateras. Läste att det görs automatiskt. Jag har avinstallerat och installerat bankid-appen flera gånger, men det funkar inte ändå.
Jag kan se ett meddelande "jag har aktiveringskod" eller liknande, men när jag klickar där så startar bara kameran. Vad är det för kod som avses?
Sist jag fixade bankid så funkade allt felfritt. Bara nån månad sen.

Inaktiv

Enklast är nog att gå ned till banken och få den hjälp du behöver, vet att det känns att bankens service har blivit sämre med åren, men ändå det bästa stället och få den hjälpen du behöver.

Medlem

Vanligtvis får man välja att skicka kod via SMS till det telefonnummer banken har kopplat till dig. Annars är det kod via post till din folkbokföringsadress.

Vet inte om nordea hittat på något annat, undviker dem som pesten, men det är så det "normalt" fungerar.

Edit:
Kan iof tillägga att jag hade problem med just nordea då jag hade har bankid via annan bank och var tvungen att få ut en meningslös dosa från dem för att göra vad jag sist gjorde hos nordea. Det var förvissa ett gäng år sedan. Men minns att de spottade ut ett felmeddelande om att bankid:t var utfärdat av annan bank.

Medlem

Jag har fått personlig kod men det funkar inte ändå. Och så måste jag kunna läsa av QR-koden, men den funktionen syns inte när jag laddat ner Bankid-appen. Provat att ladda ner den flera ggr.

Läste det här nu, så ska testa uppdatera allt.
Ett stort antal Android-användare har under de senaste dygnen stött på problem med plötsliga avstängningar av olika appar, däribland BankID-appen. Problemet beror på ett fel i Android som introducerades i samband med en Android-uppdatering.

Medlem

Det fixade sig. Jag som är dum i huvudet. Det var bara att läsa av QR-koden med kameran. Jag trodde nåt var fel för jag såg inte den knappen där det står QR-kod, den brukar alltid synas när jag ska logga in på andra ställen.

Medlem

För mig var det bara att logga in på google app store, gå in i den, söka på lokala appar, klicka bank ID och uppdateringsprocessen startade. Klart.

1
Skriv svar