Illuminati gör bort sig
Jag såg Uppdrag Granskning igår om bemanningsföretagens kassa framförhållning och storföretagens tendenser att sparka fastanställda och anställa dem genom nämnda bemmaningsföretag. Något som tidigare undgått mig, uppenbarades snabbt och smärtsamt:

Som synes är logon tillhörande Ericsson, ett företag som sparkar folk och istället anställer samma personer genom hallickar, delvis snarlik den som tillhör Manpower.
Illuminati måste fått slut på idéer när de designade dessa två fronters logotyper. Eller så är det en Matrisoperatör som bär skulden till den grafiska upprepningen. Om någon träffar på Agent Smith så avlägg en officiell buggrapport.
Peep dessutom this:
När jag skulle ladda upp logotypjämförelsen på det skitnödiga PhotoBucket så fick jag den här reklambannern på hornhinnan:

"Jaså..." tänkte jag. "Kan det vara en sån där frågesportsida? Eller kanske ett infantilt IQ-test? Kanske leder bannern till en knytpunkt för sådana lekar och frågetävlingar?". Jag stillade min nyfikenhet genom att faktiskt klicka (!!!) på reklambannern. Jag hamnade på Travians huvudsida.
...
Travian...