Planetside 2 ska PS4-betatestas i år
Skönt att dom är ärliga under processen åtminstone. Det är vad spelbranschen saknar, ärlighet från utvecklarna.
Kan man inte leverera 1080p 60fps, berätta det och berätta varför. Vi som läser nyheter likt denna begriper ju ändå vad det handlar om, även om man kallar det "vi har bestämt oss för att låsa uppdateringen till cinematiska 30fps för en överlägsen upplevelse och använder oss av vår nyuppfunna teknik Super-Frost-Bite-Processor-Mothermodem-Blast-Radius-Extreme (SFBPMMBREv2,6) för att åstadkomma detta"
Skönt att dom är ärliga under processen åtminstone. Det är vad spelbranschen saknar, ärlighet från utvecklarna.
Kan man inte leverera 1080p 60fps, berätta det och berätta varför. Vi som läser nyheter likt denna begriper ju ändå vad det handlar om, även om man kallar det "vi har bestämt oss för att låsa uppdateringen till cinematiska 30fps för en överlägsen upplevelse och använder oss av vår nyuppfunna teknik Super-Frost-Bite-Processor-Mothermodem-Blast-Radius-Extreme (SFBPMMBREv2,6) för att åstadkomma detta"
Tydlighet är tokviktigt. Men jag tror vissa ändå ibland misstolkar vad utvecklare säger: ett "vi siktar mot 60 fps" kan lätt bli ett "Utvecklaren sa att spelet körs i 60 fps, men det blev ju bara 30!" Vilket är synd, för det gör utvecklare mer vaksamma och mindre pratglada.
Framkom nyligen på reddit att PS2 servrarna pumpar ur sig 66 "tickrates".
http://www.reddit.com/r/Planetside/comments/2l7rpt/eu_server_...
Annars känns det som om utvecklingen för PS2 på PC har stagnerat på sistone. Bara att Tramell stack borde ju kännas en hel del.
Verkar som om de lägger mest energi på H1Z1 just nu.
Ärlighet tycker jag inte att de utvecklar har. Spelet skulle släppas med Ps4 releasen, sedan blev det under våren 2014. Sedan blev det "senare". Och Aldrig mer fick man höra något om hur det går med ps4 releasen eller något. Extremt dålig kommunikation med allmänheten har de utvecklar enligt mig iallafall.
Teamet bakom PS2 har varit fantastiska de senaste 2 åren med tydlighet, transparens och kommunikation med spelarna. Jag har aldrig tidigare upplevt det på den nivån.
Sen att det mesta de har släppt ut har innehållit sjukt många buggar och dålig balansering är smolket i bägaren...
Men jag älskar verkligen Planetside 2. Ni som inte provat det än och väntar på PS4-versionen har något fantastiskt framför er.
Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.