New Super Mario Bros. Wii en storsuccé
Jag har alltid föredragit Mario i 2D, främst för att det inte är lika "rörigt" som 3D plus att det är så mycket roligare i multiplayer.
Hur som helst, kul att det fortfarande går bra för den gamle italienaren!
Så grymt bäst det här spelet så man blev ju lite lessen när man spöa Bowser, men sen visade det sig att dom varit smarta och gjort en "fortsättning" så man blir sittande ett tag till!
Finns inget roligare att lira med polarna eller med familjen!
Och som sagt, finns väl ingen Mario med multiplayer i 3D så frågan är rätt ointressant.
Det handlar nog främst om att 2D-Mario är enklare och når därför ut till en mycket större målgrupp, hur många barn under 9-10 år spelar mario galaxy? Och vilken målgrupp är den största ägaren av Wii? Småbarnsfamiljer såklart.
Sen är ju också mario i 2D by default, vilket gör att den når ut till alla gamla old shool fans också.
Köpte ett Wii till pappa och lillebrorn tillsammans med NSMB, de älskade spelet och spelade non-stop i en hel vecka, tills de klara av spelet och även öppnat diverse secrets. De frågade om det fanns fler mario-spel på Wii och jag fixade Galaxy till de. Efter 2 timmar så ringer de och undrar vad de ska göra på "skeppet".. Spelet är inte så enkelt som NSMB helt enkelt.
Helt olika användningsområden för min del. 3d är roligare på egen hand, 2d i grupp.
Super Mario Galaxy har inget vidare bra stöd för multiplayer... Hur det är med andra 3D Mariospel vet jag inte...
Precis det jag menade
Man kan ju assistera med en extra wiimote, men det har jag aldrig ens provat. mario galaxy i multiplayer skulle nog inte funka, och 2d i singleplayer är för ovarierat för min smak.