Pulled pork
Muhammed, blev vitlök, cola (läskeblask) och en allroundrub. Ich ja, "stinker" här hemma
Traveller, en headcrap (plockad på ben). Klart!
Vem mördade kossan och lade den i pannan?
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego
Lite inressant vad man kan åstadkomma med en bit kött och cola faktiskt. Låter inte helt logiskt men det blir oftast grymt fint.
Mm, andra gången jag körde detta recept. Hann bli lite torrt sista timmen, dunstade för mycket.
Vem mördade kossan och lade den i pannan?
Gud?
Slowfood!
Oh yea!
Mmm, prova även att koka en julskinka i julmust med ordinarie kryddor
Låter... episkt! Aldrig kokat själv, brukar köra färdigkokt och bara griljera med bra senap.
Låter väldigt gott, får testa någon dag
Gör't! Enkelt också, bara ta kött och kryddor i en gryta med lock, in i ugnen 125 grader. 7-8 timmar (1 kg).
Mås
Men hur mycket vätska, om något, skall man ha med i? Så att det inte är en risk att det blir torrt, då det står inne "hyffsat länge".
Denna gång körde jag bara 2 dl typ, men det blev för lite och brände lite i botten. Förra gången var det 5 dl, vilket blev för blött. Så någonstans därimellan. Man får hålla kolla så att allt inte avdunstar och såklart köra med lock.
Hel fläskkarre ska det vara. Hembakta hamburgerbröd, coleslaw,bbq-sås, potatisklyftor. Sporadiska grönsaksinslag.
Pulled Pork Taco blir det för det mesta här när man gör Pulled Pork.
Hel fläskkarre ska det vara. Hembakta hamburgerbröd, coleslaw,bbq-sås, potatisklyftor. Sporadiska grönsaksinslag.
Det här är tortyr för någon som lever på snabbmakaroner och formbröd
"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett
Nog vassare kilopris på karre än formbröd ibland
Se vad du fick mig att köpa!:
[ia=703088; large]
Är i ugnen nu, baddade på en rub (salt, lökpulver, vitlökspulver, oregano, timjan, basilika, svartpeppar, vitpeppar, cayennepeppar, paprikapulver) innan och la in den tillsammans med buljong.
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
Det blev riktigt bra också
Även otroligt god sås av buljongen, köttsaften och lite grädde såklart.
Hungern!