Simcity-utvecklarna: dagens spelare vill ha klara mål
De skriver tack o lov att sandlådeläge ska finnas kvar. Personligen har jag inte haft svårt att se tydliga mål i tidigare SimCity, skillnaden är väl bara att man skapade dom själv. Är väldigt trött på att spel håller mig i handen och leder mig igenom en rak enkel spelupplevelse. Hela grejen för mig med spel har ju varit att de har en dynamik som inte existerar i exempelvis filmer.
"Samtidigt förklarar han att old school-spelarna ska få behålla sin sandlåda, ifall de inte är intresserade av förändringarna.
– Vi vill inte göra ett linjärt rollspel. Vi vill fortfarande ha den där sandlådan och leka i den. Spelare kommer att kunna vara med frivilligt i uppdragen, säger Kip Katsarelis."
Fuck yes. Give me this game now please
Haha, läste precis igenom kommentarerna och vissa av er kan verkligen inte läsa
Folk kan visst läsa. Och när dom ser att de som utvecklar spelet pratar sig varma om hur viktigt det är att implementera barnuppfostran-metodik i sitt spel för att nån ska orka spela så har man gått vilse och ramlat ner i ett kärr av bajs. Ungefär.
Det är dagens melodi. Kolla på Age of Empires Online hur fan det ser ut.
Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.
Bra beslut! Fick lite ångest när jag antog att sandlådan är borta men finns den kvar så är det ju bara riktigt bra. Tänk Anno serien fast med både uppdrag/mål och sandlådeläge. Bra att det finns båda, för visst är det kul att jaga efter mål.
till alla som inte läser artikeln SANDLÅDELÄGET FINNS VISST KVAR
Sorgligt att folk inte verkar ta sig tiden att läsa artikeln.
Samtidigt förklarar han att old school-spelarna ska få behålla sin sandlåda, ifall de inte är intresserade av förändringarna.
Sandlådan finns där för alla som vill ha den.
"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/
Minecraft är beviset på motsatsen?
Achievements används i Minecraft.
Jo men minecraft blev väll stort långt innan dom lade in achivements.
Utan målsättning i spel så tröttnar konsumenterna. Minecraft blev stort, men är det hållbart i längden? WoW till exempel, har många utmaningar och där väljer du själv vilket mål du vill satsa på. Då fortsätter många spela.
har du ens sett minecrafts "achivements" ? inget som tar lång tid att genomföra direkt.
själv är dom helt ointressanta som de flesta ja känner som spelar, och jo ja vet att det inte är något argument egentligen, men å andra sidan finns det ingen som skryter ( listor osv ) om att dom genomfört achivements i MC heller.
Kan inte riktigt hålla med om att alla spelare behöver klara mål nuförtiden när spel som Minecraft är bland de bäst säljande just nu. Men Sim City behöver å andra sidan förnya sig och då kan jag tänka mig att dessa förändringar passar perfekt. Särskilt när man har valmöjligheten att spela dessa uppdrag eller ej.
Nja snarare så läser de inte hela texten, läser man bara början så skulle iaf jag tolka det som att SimCity V inte kommer ha något sådant alternativ, många läser inte hela texten utan bara delar av den för att snabbt få reda på saker som kan vara intressanta. Detta är iaf vad jag tror kan vara en anledning till de många kommentarerna ovan.
FZ får börja skriva in hela artikeln i titeln så det inte misstolkas
Arguing on the internet is like running the special olympics... Even if you win, you´re still retarded.
Men är jag borgmästare vill jag faktiskt ha vissa utmaningar, ex eldsvådor och skogsbränder, översvämningar och tågolyckor. Har man en kärnreaktor i staden så ska det finnas risk att en härdsmälta uppstår om man inte underhåller den.Lyckas man bra att hantera utmaningarna så belönas man med olika medel.Misslyckas man så...