LasseMajas detektivbyrå - Kameleontens hämnd
Det är inte varje dag som vi ger oss i kast med att testa spel riktade till barn. Men i dag är en sådan dag och vi har satt Edvin, 6 år, på att ge oss ett expertutlåtande om LasseMajas detektivbyrå - Kameleontens hämnd.
Underbart initiativ med recensioner av barnspel. Är ofta husdatanom åt syster och hennes man och kommer säkert få ge dem råd på spel när deras döttrar blir några år äldre. Mera sånt här, för jag verkar inte vara den ende här med barn/syskonbarn i behov av spel!
När jag såg att LasseMaja hade recenserat förberedde jag mig på att skriva ett inlägg om hur irrelevant en vuxens syn på barnspel är då barn upplever spel annorlunda och inte utifrån samma kriterier, och så ser jag till min förvåning ett det ÄR ett barn som recenserat spelet. Tummen upp för FZ.
"When corporations create the music we all lose."
fz år 2009.................
Vad har årtalet med saken att göra? Spelen ska väl recenseras oavsett vad datum det råkar vara?
hu? jag menar bara att för 10 år sen skulle jag aldrig ha trott att fz skulle förvandlas till att recensera sån här skit
Vad har årtalet med saken att göra? Spelen ska väl recenseras oavsett vad datum det råkar vara?
hu? jag menar bara att för 10 år sen skulle jag aldrig ha trott att fz skulle förvandlas till att recensera sån här skit
du kanske inser att spelet förmodligen inte är riktat till dig? Kul att fz varierar sig i sina recensioner!
kan förresten tipsa om att mullemeck är bästa barnspelen all time (iaf mullemeck bygger båtar/bilar)!
Personligen tycker jag att det var på tiden. Att skaffa en större bredd inom recensioner ser jag inga som helst problem över. Jag vet att det finns äldre läsare här på fz som har barn. Och för att inte tala om alla som har en systerson/brorson?
Alla ni som gråter eller kommer gråta över detta, på vilket sätt får detta er att bli förargad, uppretad, ilsken, upprörd.. Ni förstår nog.
Det kanske handlar mer om ett stridslystet beteende som måste ut på något sätt och det bästa ni har till hands är fz's forum.
Hur som helst, klockrent grabbar!
För 10 år sen så fanns det enbart quakenyheter på FZ