Datorn "hittar" inte Ikari, hjälp!

Medlem
Datorn "hittar" inte Ikari, hjälp!

Tja, köpte en Steelseries Ikari Laser igår. Då funkade den utmärkt den underbara musen, men nyss efter att jag pillat lite med sladdarna inne i datorn och fixat med buntband och saker så känner inte datorn igen Ikari som en mus och kan inte identifiera musen.

Den "lever" dock, LCD:n på undersidan visar "Profile 1" och lilla lampan på sidan lyser, men datorn vet int att det är en datormus.

Dock så fungerar fortfarande mitt headset som använder USB ljudkort, mitt G15 och min förra Razer Diamondback... =/

Någon som har någon idé om vad jag kan göra, har testat alla USB portar på datorn.

signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Har exakt samma mus och exakt samma problem. Enda lösningen jag hittat är att helt enkelt dra ut sladden och sen sätta in den igen. För mig kommer problemet helt random, chansen är typ 1/10 att ikarin inte svarar efter uppstart.

Medlem

Nej, min fungerar fortfarande inte fastän jag byter USB port.

signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Okej, gick och bytte den hos Kjell & Kompany utan problem, fick en ny och nu fungerar den fint.

signatur

Medlem

Har fått samma problem, precis skickat in en RMA. Oerhört frustrerande när det strular så.

signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Japp, men musen är så oerhört grym så det känns liksom "värt" det, eller egentligen inte, det ska inte hända, men jag behövde ingen RMA, krävdes endast ett kvitto för mig.

signatur

Medlem

Jo, jag håller med om att musen är grym för övrigt. RMA var jag tvungen till eftersom jag köpte den online hos cdon.

signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Skrivet av PurreSnurre:

Jo, jag håller med om att musen är grym för övrigt. RMA var jag tvungen till eftersom jag köpte den online hos cdon.

Jo då blir det såklart inte lika lätt men ska nog gå.

signatur

Medlem

Fick svar idag, de skickar en ersättningsmus. Fick även svar från Steelseries support, som sa att det var ett hårdvarufel. Får hoppas att nya musen är klockren.

signatur

1
Skriv svar