FRA lagen
Tänk va mycket bättre allt har blivit sen "alliansen" kom till makten.
Du, ska säga dig att "Sossarna" är lika goa på att ge oss "vanliga" svenskar ett rejält skjut i baken.
Nej dags att slänga ut politikerna ur riksdagshuset....
****Censurerad för Sveriges bästa**** ----> hälsningar nya åsiktspolisen!
om ni förstår vad jag menar lol
Ut med riksdagspartierna... Och då menar jag hela skiten, S, M, FP, C, KD, V. UT MED PACKET! Btw va fan ska man rösta på nu då?
härligt! jag kommer inte rösta på ett etabilerat parti igen, jag hoppas många kommer följa efter så det händer nått, hålla på och röstat som vi har gjort i swe i snart 100år har bara gett en regering av sovande soff-potatisar som enbart slickar varandras rövar.
R.I.P The_maxx
Ut med riksdagspartierna... Och då menar jag hela skiten, S, M, FP, C, KD, V. UT MED PACKET! Btw va fan ska man rösta på nu då?
härligt! jag kommer inte rösta på ett etabilerat parti igen, jag hoppas många kommer följa efter så det händer nått, hålla på och röstat som vi har gjort i swe i snart 100år har bara gett en regering av sovande soff-potatisar som enbart slickar varandras rövar.
Håller med. Det lilla min röst är värd förtjänar dom inte. Funderar allvarligt på att rösta på Piratpartiet eller MP, trots att det är många, många saker i deras program som jag inte håller med om. Ett val är en demokratisk process och det enda rimliga borde ju vara att rösta på ett demokratiskt parti.
Aj, dina ögon!
heeeh, en klassiker ^^
MP ska du INTE rösta på, dom vänder kappa efter vinden som vilket annat skitparti, jag har tappat förtroende för politikerna överhuvudtaget.
Och jag är bara 18...
=/
Kappan efter vinden? De har drivit miljöfrågan på samma fanatiska sett i decenium.
"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org
Rösta på sverigedemokraterna istället. De vill få tillbaka kvinnan till köket och försämra anställningstryggheten för de med ett arbete.
Självklart har dem det, annars vore det dumt att kallas Miljöpartiet, men annars så tycker jag dom hoppar mellan blocken.
Fanatiskt är fel ord för MP
ALF och PETA är FANTATISKA. ^^
Det är ju hela poängen med partiet, de står utanför blockpolitiken.
Rösta på sverigedemokraterna istället. De vill få tillbaka kvinnan till köket och försämra anställningstryggheten för de med ett arbete.
Du ligger efter lite, SD gillar LAS numera efter senaste kongressen. LO skrek ju "go home" till letterna.
Den 28/6 KL 12:00 planeras det tre demonstrationer i Sveriges "Big Three".
Göteborg: https://www.flashback.info/showthread.php?t=694442
Malmö: https://www.flashback.info/showthread.php?t=694669
Stockholm: https://www.flashback.info/showthread.php?t=694495
Hur bra organiserat det kommer bli vet jag ej men räkna i alla fall med att det kommer komma dit folk. Själv ställer jag mig på Gustav Adolfs torg i Malmö för att visa min ståndpunkt.
Finns dessutom massor med flygblad och annat angående FRA på Flashback, så kolla gärna igenom trådarna!
Nej det är inte reklam för FB, men dem har en hel del politiskt aktiva medlemmar där så debatten är väldigt aktiv.
Självklart har dem det, annars vore det dumt att kallas Miljöpartiet, men annars så tycker jag dom hoppar mellan blocken.
Fanatiskt är fel ord för MP
ALF och PETA är FANTATISKA. ^^
Det är ju hela poängen med partiet, de står utanför blockpolitiken.
Du ligger efter lite, SD gillar LAS numera efter senaste kongressen. LO skrek ju "go home" till letterna.
Åfan de har börjat gå ifrån att vara kapitalets försvarstrupp nr 1. Man undrar vad som blir nästa steg. Att tillåta abort? Att förbjuda miljonärer att fly från att betala skatt? .... nej nu ska vi kanske inte hoppas för mycket...
Håller med. Det lilla min röst är värd förtjänar dom inte. Funderar allvarligt på att rösta på Piratpartiet eller MP, trots att det är många, många saker i deras program som jag inte håller med om. Ett val är en demokratisk process och det enda rimliga borde ju vara att rösta på ett demokratiskt parti.
Jag ställer er frågan, vad tror ni hade hänt om vi inte hade haft dessa partier i riksdagen ?
Är partierna inte demokratiska ?...
Jag håller med om att FRA-lagen är skit och jag är öppet emot den, den ska ner. Men att påstå att partierna i riksdagen inte är demokratiska... Att kalla partierna för packet?
DET VAR VI SJÄLV SOM SATTE OSS I KNIPAN!
Alliansen är rostig, men partierna i den har fortfarande mycket att säga. Och visst, även om jag är en libertarian som är medlem i Liberala Ungdomsförbundet(Folkpartiet) så skulle jag visserligen känna mig lite säkrare med en röd regering eftersom Alliansen är en stor böld som förstör.
För att försöka hålla mig själv lugn : De stora partierna försvinner inte ur riksdagen. Så mycket ologiska människor tror jag inte det finns i Sverige så att alla skulle börja rösta på enfrågepartierna (som visserligen bidrar till debatten, men vilka absolut inte borde ha mer makt än nödvändigt).
That's my token. Tänker absolut inte påstå att jag är bättre än någon annan när det gäller politik, men en sak vet jag och det är att vi absolut inte kommer bil mirakulöst räddade för att vi börjar rösta på enfrågepartier...
Äsch, jag har blivit en kärring, förlåt FZ :(.
synd man bor så långt ifrån en storstad :/
Men lycka till ni andra! vi hejar på er
Tacktack! Det spelar ingen roll vilket block man tillhör nu, den här frågan gäller ju oss som människor, så jag antar att >90% är på samma sida, dvs MOT FRA-lagen.
Höger- eller vänster spelar ingen roll, FRA-lagen är ett direkt hot mot vår integritet.
Man blir ledsen för sånt här :(.
Lars Ohly är emot lagen
Lars Ohly är emot lagen
Jo, och Centern var det när de var i opposition också...
Man blir ledsen för sånt här :(.
Man blir ju det. Känns som att regeringen irrar runt som en ivrig ögontjänare i hopp om att bli klappad på huvudet av USA.
Väldigt patetiskt :(. Jag kommer att tänka på när jag var i Hässleholm på Europaforum för några månader sedan. Bland annat VDn(tror jag det var) för Swedbank talade samt lite annat folk. Dem snackade om Globaliseringen och en liten instickare var det här med hur USA påverkar Svensk politik(ingen aning om hur killen som snackade kom in på det, men jag har säkert anteckningar någonstans).
Jag tror inte att någon i den salen anade att det skulle gå så här långt!
BTW : Somnade två gånger den dagen, aldrig sett på maken till sämre talare under eftermiddagen. Åtta timmars ekonomi-föreläsningar är inte fint.
Den 28/6 KL 12:00 planeras det tre demonstrationer i Sveriges "Big Three".
Göteborg: https://www.flashback.info/showthread.php?t=694442
Malmö: https://www.flashback.info/showthread.php?t=694669
Stockholm: https://www.flashback.info/showthread.php?t=694495
Finns dessutom massor med flygblad och annat angående FRA på Flashback, så kolla gärna igenom trådarna!
Tack för informationen!
Siktar på GBG.
Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.
Jag ställer er frågan, vad tror ni hade hänt om vi inte hade haft dessa partier i riksdagen ?
Är partierna inte demokratiska ?...
Jag håller med om att FRA-lagen är skit och jag är öppet emot den, den ska ner. Men att påstå att partierna i riksdagen inte är demokratiska... Att kalla partierna för packet?
DET VAR VI SJÄLV SOM SATTE OSS I KNIPAN
Jag stoppar dig där, för jag fattar inte riktigt vad du gojar om
Jag menade att partierna inte är demokratiska då de skitit fullständigt i flera viktiga demokratiska principer på en gång, och dessutom gjort det med en stor och uppenbar majoritet av folket emot sig.
Vi själva satte oss inte alls i knipan. Vi blev förrådda, om ett så färgglatt uttryck tillåts. Jag röstade på Folkpartiet, just för att liberalism ska motverka storebrorsnonsens, men tji fick jag för att jag litade på deras partiprogram. Inga av alliansens partier gick till val med dessa dumheter på agendan, och vi protesterade vilt när det kom på tal. Det är inte vårt fel någonstans.
Okej, jag kan medge att jag överdrev lite. Men alltså, man borde ju förstått detta i förväg? Mina föräldrar röstade t.ex på socialdemokraterna och samma ögonblick som vi fick veta resultatet så sa dem "Ja nu vet vi vad som kommer hända med Sverige"... och se, mina föräldrar hade rätt(och inte fan är dem speciellt översmarta men dem lyckades med det).
Fast en sak är väl alla enade om, politik är bara en kuliss för politikerna att tjäna pengar på stackars folket. Vi får väl se hur det blir när den nya generationens politiker träder in. Liberala Ungdomsförbundets förbundsordförande, Frida Metso, är en jävla bra politiker hittills och jag längtar till att få se vad hon har att ge Sverige i framtiden.
Läs gärna hennes blogg på www.fridametso.se eller för er ungdomar som vill engagera dig er kan ni besöka Liberala Ungdomsförbundets hemsida på www.luf.se
Förlåt för reklam men det är ju viktigt att alla engagerar sig
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=22584&a=1179168&from=rs...
Lite mer avlyssning kan inte vara fel? Någon som vet varför man i USA hoppar på den svenska trenden så plötsligt?