FZ High Score – Clair Obscur-betyget låst, är årets högsta!

Robot
FZ High Score – Clair Obscur-betyget låst, är årets högsta!
Medlem

Sket verkligen i det blå skåpet med en gissning på 73. Dock så skulle jag vara mer negativ denna säsong, då jag sket i det blå skåpet på genom att gissa för högt första säsongen... Säsong 3, here i come!

signatur

Submission is for the weak

Redaktör
Ponny
Skrivet av Kleptomaniac:

Sket verkligen i det blå skåpet med en gissning på 73. Dock så skulle jag vara mer negativ denna säsong, då jag sket i det blå skåpet på genom att gissa för högt första säsongen... Säsong 3, here i come!

Halvsket! 83 gav ett par poäng, så halkade från 53 till 45.

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Haha! Fick noll poäng igen! Började bra med fullpott men nu skiter det sig

signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Av det jag har sett trodde jag inte att det skulle få så högt betyg. Men sen är det inte min genre heller
Kul för alla som gillar denna genre dock.

signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Jag gjorde en sen ändring från just 83 till 85 så det blev ett par poäng extra där.

En trevlig funktion i topplistan hade varit om det går att se hur många placeringar deltagarna har klättrat eller tappat den senaste omgången.

Medlem

Har dålig koll på spelen i denna säsongen och kanske borde läst på mer. Det går verkligen inte lika bra som första säsongen. Hoppas resten går bättre.

signatur

osv.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Fredrik Eriksson:

<Uppladdad bildlänk>

Jaså, halkade du uppåt du?

Medlem

Visste inte vad det var för spel, och underskattade betyget rejält genom att sätta 77.

Geeks Gaming

Ställer mig till skaran som underskattade spelet och gissade på 78 😬

Medlem

Gissade på 80 å ja var generös.

Medlem

Ja vad ska jag säga ,,,,,när jag väl tippar har jag alltid rätt 😁😁😁

Fragtjuv

Trodde det skulle hamna högt och satta 88! Klättrade ordentligt på listan trots att det bara blev 7 poäng. Nu går jag för topp 20, 22 just nu!

signatur

AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
Samsung Odyssey Smart G6

Medlem

Efter att ha sett recensioner måste jag ge spelet en chans. Ser ut att vara precis i min smak!

signatur

Forumets Mega Drive-expert!

Medlem

Siktar på negativ top tio i denna runda..

Redaktör

Gick ju bra detta! Gissade 88, klättrade till delad andraplats.

.. och alla kollegor (som fick mindre poäng) muttrar om "dryg" och "fallhöjd". Bara för att jag kan ha råkat nämna det. En handfull gånger. På lunchen.

signatur
Medlem

Jag trodde absolut jag skulle åka ur topp 5 där men icke 😵 jag gissade 85. Men är jag fortfarande kvar efter nästa spel skulle jag bli otroligt förvånad!

Medlem

Kul för spelet att det får så höga betyg!
Tråkig för mig, för jag fick även denna gång bara en ynklig handfull poäng.

Medlem

Bara spelat några timmar men seriöst bästa turbaserade rpgt på många år.
Som mångårig jrpg spelare så hittills har det varit lätt bästa sen ff9.
De här spelet visar också hur viktigt musiken är för att sätta tonen till hela spel upplevelsen.
Vinner inte claire best soundtrack 2025 vet jag inte vad.

Bra spel där man för en gång skull har fokuserat lika mycket på story och karaktärer som action. Fem gifflar av fem möjliga från Skåneland.

signatur
Medlem

Skönt med turordningsbaserat. Fungerar oerhört bra, ingen stress men gäller att tajma QTE bra.

20 timmar in och är helt såld. Grafiken ser i de flesta fall väldigt bra ut, i vissa fall ser det extremt bra ut, musiken är varierande och fungerar bra, röstskådespelare på engelska är riktigt bra.

Har egentligen bara två "klagomål".
Animationerna när karaktärerna springer, det ser ut som de skitit ner sig, jag löser det med att använda Lune som svävar/flyger.
Menyerna för luminas kunde varit smidigare.

Överlag är det hittills ett 5/5-spel. Kör på Series X.

Medlem

Gestral beaches sänker spelet en hel poäng för mig. 4/5 än så länge.

1
Skriv svar