Halvdana betyg för Until Dawn-filmen
Hoppas vi får mer filmer baserade på spel, och spel baserade på filmer. Synd att Blade Runner blev nedlagt. Det hade blivit så mycket bättre än filmen.
Alla filmer baserade på spel jag sett är mina favoritfilmer.
Det kan inte bli bättre.
Det verkar ju mest vara namnet som har någonting med spelet att göra i det här fallet.
Det verkar ju mest vara namnet som har någonting med spelet att göra i det här fallet.
Ja, de ändrar alltid en massa när de gör filmer baserade på spel. De förbättrar allt.
Ja, de ändrar alltid en massa när de gör filmer baserade på spel. De förbättrar allt.
Okej. Det finns ingen mening att spela Warcraft-spelen, eftersom att filmen är bättre?
Okej. Det finns ingen mening att spela Warcraft-spelen, eftersom att filmen är bättre?
Vill man få den bästa upplevelsen så väljer man filmerna före spelen.
Många spel är filmiska, man har t ex inspirerats av kameravinklar i filmer, slow motion m.m.
Så när man gör en film baserat på ett spel så vet man att det kommer bli nåt alldeles extra.
Hoppas vi får mer filmer baserade på spel, och spel baserade på filmer. Synd att Blade Runner blev nedlagt. Det hade blivit så mycket bättre än filmen.
Alla filmer baserade på spel jag sett är mina favoritfilmer.
Det kan inte bli bättre.
Du kan verkligen inte sett en enda Uwe Boll film då
Många spel är filmiska, man har t ex inspirerats av kameravinklar i filmer, slow motion m.m.
Så när man gör en film baserat på ett spel så vet man att det kommer bli nåt alldeles extra.
Obvious troll is obvious.
I drank what?
Sett det här mästerverket?
Processor: Intel Core i7 14700K med Contact Frame och Kryosheet
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: Corsair Vengeance RGB 64GB 6400mhz
Högtalare: Sonos Arc Ultra, Sonos Era 300 x 2, Sonos Sub Mini.
VR: Meta Quest Pro
Du kan verkligen inte sett en enda Uwe Boll film då
House of the Dead, men minns inte om jag såg hela. Det borde jag nog göra. Stor filmkonst vill man inte gå miste om.
Sett det här mästerverket?
Ja, den är bland mina topp 10-filmer! Spelat några Mario-spel senaste åren men de bleknar i jämförelse tyvärr.
Musiken sätter Mario-känslan perfekt, önskar de gjorde samma i spelen. I've got the power!
tråkigt o höra, rätt kul spel faktiskt
Håller med om spelet. Storymässigt så är det en generisk skräckfilm däremot.
Forumets Mega Drive-expert!
Kom precis tillbaka från bion.
Jag hade noll förväntningar och blev faktiskt överraskad. Och då brukar jag inte gilla såna skräckfilmer. Mest för jag tycker dom är dåligt gjorda.
Har ej spelat spelen men sambon hade så därför vi va där.
Filmen är bra gjord. Vissa skräck moment är oväntade och bra. Skådespeleriet är väl okey.
De enda som drar ner filmen för min del är att allt går lite för snabbt fram.
Nä de är inte sagan om ringen eller Dune. Men en bra film. Skulle inte säga att den är bio bra. Men klart värt att se när den kommer till streaming.
Och sambon säger att där en hel del Easter eggs från spelet.