Nintendos Switch 2-konsoler räcker inte i Japan – 2,2 miljoner i kö

Robot
Nintendos Switch 2-konsoler räcker inte i Japan – 2,2 miljoner i kö

Och i USA har tillbehör (men inte konsolen) prishöjts innan förbokningen öppnar.

#nintendo, #switch-2

Releasehästryttare

Kan tänka mig att även Japan har ett problem med scalpers som vill köpa upp det som släpps i början..

Men med 123m Japaner så låter inte 2.2m så mycket.

Medlem
Skrivet av Devan:

Kan tänka mig att även Japan har ett problem med scalpers som vill köpa upp det som släpps i början..

Den är ju även grymt billig för japanska varianten. Fatta hur många till som köpt för 3390:- i Sverige.

Medlem

Tur vi har Bergsala-skatten ändå! /s

signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX5070Ti
G915 | G502X | PROX | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | Switch

Medlem

Älskar när nyheter kommer upp som e 2 dagar gamla. Copy paste från game reactor? 😁

signatur

1# FZ Troll

Medlem

Kommer nog gå hyfsat bra för Switch tvåan.

Medlem

Jag undrar hur måmga konsoler de isåfall har på plats vid släpp då. De har ju pratat om länge att de vill undvika den brist som varit vanlig de senaste årens konsolsläpp.
Switch-generarionen har varit den längsta någonsin för ett större format så tid för att bunkra upp borde de väl ha haft.

Medlem
Skrivet av k4rst3n:

Tur vi har Bergsala-skatten ändå! /s

Kö utanför Bergsala...

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Devan:

2 200 000 konsoler i bara japan är ju rätt mycket med tanke på att första switch sålt över 150 000 000 sedan 2017 och då för 3 versioner lite, vanliga och oled i världen och där finns det över 8 000 000 000 personer.

Medlem
Skrivet av robbis:

Älskar när nyheter kommer upp som e 2 dagar gamla. Copy paste från game reactor? 😁

Jo för dessa nyheter är exklusiva till en sida? FZ är inte lika snabba och har inte heller samma manpower.

Medlem
Skrivet av Devan:

Du får jämföra med tidigare releaser, Switch sålde 2.4 milj worldwide under deras första vecka 2017, nu är det 2.2 milj förbokningar i bara Japan, det är enormt.

Medlem

Jag gör vad jag kan för att bidra att minska kön, avstår switch2 vid releasen iaf

Medlem
Skrivet av lasselason:

Du får jämföra med tidigare releaser, Switch sålde 2.4 milj worldwide under deras första vecka 2017, nu är det 2.2 milj förbokningar i bara Japan, det är enormt.

Det låter väl helt enormt om nästan 2% av befolkningen vill förboka en osläppt konsol?

Typ hälften av befolkningen är väl också över 50.

Medlem
Skrivet av boogey:

Det låter väl helt enormt om nästan 2% av befolkningen vill förboka en osläppt konsol?

Det är stort ja, i dagsläget har Switch sålt runt 36 milj enheter enbart i Japan.

Medlem
Skrivet av robbis:

vad är game reactor?

signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av robbis:

Vad är din poäng, fattar inte riktigt?

Edit: oj jag gick in på den sidan.
På IPhone utan adblocker såg det ut som en scamsida. Väntar nog hellre två dagar på en icke tidskritisk nyhet om ett annat lands switch priser (som dessutom kan ändras imorgon pga gubben Trump) än att försöka läsa på den där reklamfest sidan

Medlem

Synd att den säljer så bra

Medlem
Skrivet av boogey:

Folk över 50 är ju också gamers, Nes släpptes väl 1985, är man född 1970-1975 så var man ju 10-15 år när den släpptes, idag är vi mellan 50-55 år. Nintendos publik är inte bara barn, den spänner över alla åldrar.

1
Skriv svar