Diskutera – Hur mycket kostar ditt headset?
Billigt, dyrt eller mittemellan? Berätta!
#snabbkollen, #diskutera, #headsets, #tema-headsets, #tema-hårdvara
En och en halv tusing gav jag för mitt nuvarande headset har haft högvis under åren, men vill jag ha bättre ljud blir det hörlurar med förstärkare och usb mic men mina Corsair HS 80 max duger faktiskt bättre än väntat till lite spel och snack ett plus att de är trådlösa. Blir nog ett par Audeze Maxwell sen när jag tröttnat på nuvarande.
The Owls Are Not What They Seem
Xbox trådlösa variant, en tusenlapp för ett par år sen. Dom håller fortfarande men nu när jag spelar mer på PC hade jag egentligen velat uppgradera men listan över inköp är lång.
Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler
Gav 2500 på Webbis när de hade Black Friday-drop genom Sweclockers. Det var det värt för Arctis Nova Pro! Ordinarie pris är absurt högt, de är bra men behöver nya kuddar och är inte helt fantastiska trots det. Men bra till datorn!
Och allt vad det innebär, fortfarande.
1000:- för ett par EPOS Sennheiser Game ONE.
Älskar dessa hörlurar. Bra ljud, bra mikrofon, superskön komfort och "öppna" vilket gör att jag hör om sambon påkallar min uppmärksamhet. Tyvärr slutade ju Sennheiser att göra gaming headset, annars hade jag köpt ett par liknande eller samma.
Nu sitter jag i en sits där jag måste välja något annat nästa inköp. Bor i en liten stad så har inte heller geller möjlighet att prova innan jag köper..
Tror jag betalade 1200 för mitt sennheiser game one men det var 6-7 år sedan nu så jag är lite osäker. Kan rekommenderas förövrigt, de används dagligen av både mig och barnen och är fortfarande som nya.
Kan bli tufft då varken Sennheiser eller Epos tillverkar det längre eller gaming headset alls vad jag kommer ihåg tror de säljer ut gammalt bara om man kan hitta ett till ok pris.
The Owls Are Not What They Seem
1000:- för ett par EPOS Sennheiser Game ONE.
Älskar dessa hörlurar. Bra ljud, bra mikrofon, superskön komfort och "öppna" vilket gör att jag hör om sambon påkallar min uppmärksamhet. Tyvärr slutade ju Sennheiser att göra gaming headset, annars hade jag köpt ett par liknande eller samma.
Epos använder fortfarande sennheiser element och komponenter i de här headsetsen. Epos ägs av Sennheiser och Dermont group och hette tidigare Sennheiser communications. Så du får fortfarande samma grejjer som tidigare men under ett nytt varumärke. Epos Game ONE finns fortfarande att köpa på Amazon.
Jag kör själv ett Drop + Epos pc38x yellow. De är byggda på samma plattform som Game ONE och är öppna. Kostade drygt 2000kr när jag köpte dem. Går för 167$ idag på amazon. Drivs genom ett ASUS Essense STX ii ljudkort med inbyggd DAC/AMP.
Till mina konsoler så kör jag ett par HD598 från Sennheiser då jag där inte har behov av någon mikrofon. Drivs genom en Sony TA-AN1000 7.2 Channel 8K A/V Receiver som jag kör mina konsolers ljud (och bild i vissa fall) via. De kostade dryga 2500kr när de var nya 2010 därikring. Nu får man motsvarande HD599 för dryga 1200kr - 1500kr beroende på om man hittar en kampanj.
Superbra kvalitet och superbt ljud och båda headsetsen ovan kan drivas utan behov av en amplifier.
Förutom ett gäng trådlösa hörlurar som används på språng och för jobb så använder jag inget headset vid datorn. Kör istället ett par 10 år gamla, moddade, ATH-M40X (nypris kring 800-900kr) och en separat USB-mikrofon (200-300kr) på arm. Den setupen fungerar både för spel och musik men börjar känna att det snart är dags att byta ut hörlurarna mot något bättre
JBL Quantum 910 wireless, verkar gå för runt 2500kr men min bror vann dom i en tävling så inget betalat(och tacka fan för det).
Förjävla bra ljud, men dom väger nästan ett halvt kilo så dom är omöjliga för mig att använda längre än en halvtimma innan jag får världens huvudvärk, så nu skräpar dom i en låda.
Så är dom värda ett köp? Nope.
Missbrukare av Souls
Som konsolpleb blev det ps pulse eller vad dom officiella lurarna till ps5an heter tror dom låg runt 1500.
Känns riktigt plastiga och sköra.
MEN spola fram till idag, ljudet (för mina otränade öron) är fantastiskt, en laddning räcker oförskämt länge och dom ser fortfarande lika nya ut som när jag köpte dom.
Skenet kan bedra, riktigt bra lurar är min åsikt.
Haha jaaa…
Har ett par Audeze Maxwell xbox ed. Som jag är nöjd med, både för spel och musik. Tror det köptes för omkring 3600 på bf. Resan hit har varit lång med i princip samtliga steel series trådlösa lurar som jag tycker varit helt ok förutom för musik (arctis 5,7 och pro)… har även ett par sony ps5 lurar som är alldeles för små för mina öron.
Hyper xcloud alpha på rea för 650kr sen många år. Helt ok än idag.
Sennheiser HD 599se. 1200kr ungefär för ca 2-3 år sen. Svalare, vidare, renare ljud. Mer naturligt ljud kan man väl säga. Uppskattar ändå Cloud Alpha också med tyngden i basen. Gillar att kunna växla mellan öppna och stängda utefter humör.
Min önskelista just nu ligger på ett par Fiio ft1 closed back version. Ligger tyvärr på 2500 kr i Sverige vilket är mycket mer än utomlands. Så får se.
Jag kör mina Philips fidelio x2 fortfarande, är nog runt 10 år gamla snart men funkar lika bra nu som när de var nya. Kostade väl runt 1500:- på den tiden.
Fula som stryk men sitter bekvämt och man får ingen gamerbump samt såklart öppet luftigt ljud
Har en hel drös med olika lurar allt ifrån noname amazon/lidl kvalitet till en riktig samlarklenod (enligt mig), Inets osläppta gaminglurar som jag var med och tog fram för några år sedan
Epos använder fortfarande sennheiser element och komponenter i de här headsetsen. Epos ägs av Sennheiser och Dermont group och hette tidigare Sennheiser communications. Så du får fortfarande samma grejjer som tidigare men under ett nytt varumärke. Epos Game ONE finns fortfarande att köpa på Amazon.
Jag kör själv ett Drop + Epos pc38x yellow. De är byggda på samma plattform som Game ONE och är öppna. Kostade drygt 2000kr när jag köpte dem. Går för 167$ idag på amazon. Drivs genom ett ASUS Essense STX ii ljudkort med inbyggd DAC/AMP.
Till mina konsoler så kör jag ett par HD598 från Sennheiser då jag där inte har behov av någon mikrofon. Drivs genom en Sony TA-AN1000 7.2 Channel 8K A/V Receiver som jag kör mina konsolers ljud (och bild i vissa fall) via. De kostade dryga 2500kr när de var nya 2010 därikring. Nu får man motsvarande HD599 för dryga 1200kr - 1500kr beroende på om man hittar en kampanj.
Superbra kvalitet och superbt ljud och båda headsetsen ovan kan drivas utan behov av en amplifier.
https://www.eposaudio.com/en/us/gaming
Tyvärr har även EPOS lagt ner gaming delen.