Switch 2-priset officiellt – 470 euro
Går att förboka på Elgiganten nu - 6800 för bara konsolen eller 7500 inkl. Mario Kart... Tror jag väntar på framtida rea...
Editerade mitt inlägg då jag missat att du skrivit, saftigt pris
no remorse
Bokat Nintendo Switch 2 + Mario Kart World bundle. (spelbutiken.se)
Gick på 6499:-
Tycker ändå att det känns OK med tanke på att endast konsolen går på 5999:-
Bra rabatt på spelet i det här fallet.
Vet inte vad Elgiganten håller på med. Känns nästan som en scam att lägga på 1000:- mer.
GTA delen är komplicerad, just det spelet kostade säkert 10x mer att utveckla än Mario Kart World.
Jag tror ändå att rätt många kommer klaga även på GTA6, men väldigt många kommer nog ändå inte vilja missa vad som förmodligen blir årtiondets spel. Hade dock alla spel kostat lika mycket att utveckla som GTA 6 så tror jag också att fler skulle vara ok med stigande priser.
GTA 6 och till en ganska stor men ändå mindre grad Mario Kart World har ju också fördelen av att de erbjuder väldigt mycket speltid, man spelar sällan bara igenom spelen ett varv och låter dem sedan ligga på hyllan.
Det är lite mer komplicerat än bara standard prissättning helt enkelt.
Ja jo det är sant gta är dyrare men spel utvecklarna har ju velat höja prisen på spel länge så dom hoppas nog på gta ska ligga på 100dollar så kan dom känna dom kan också lägga sina spel på 100dollar även om dom kosta bara jäften av vad gta kosta. Man vet ju hur spel företagen älskar att kopiera varandra.
Så tror jag i all fall men ja du har rätt.
Bokat Nintendo Switch 2 + Mario Kart World bundle. (spelbutiken.se)
Gick på 6499:-
Nu kostar det 6999kr
Hutlösa priser skrämmande att folk köper.
Det är skrämmande att folk har råd?
Viam inveniam aut faciam
Det är skrämmande att folk har råd?
Na, men lite konstigt att så många vill betala överpris och inte bara lugnar sig och väntar tills de får köpa direkt från Nintendo för 470€ (5200:- SEK)...
Nu kostar det 6999kr
Det är ändå fortfarande ett OK pris om det är bundle-varianten. Går på minst 7400:- i de flesta butiker.
Na, men lite konstigt att så många vill betala överpris och inte bara lugnar sig och väntar tills de får köpa direkt från Nintendo för 470€ (5200:- SEK)...
För att vi inte köper direkt från Nintendo utan från någon av våra favoritaffärer, med vilka vi upparbetat en viss nivå av lojalitet.
Viam inveniam aut faciam
Det är ändå fortfarande ett OK pris om det är bundle-varianten. Går på minst 7400:- i de flesta butiker.
Om man beställer från franska elektroniksidan FNAC så kostar bundeln + pro controller S2 ca 7000kr inkl frakt.
OK, vart hittar man SD Express kort för OK pris?
256 GB var inte så blodigt. Men konsolens internminne verkar räcka till runt 10 fullstora spel, minst. Skulle nog rekommendera att invänta tills Amazon har sina minmeskortsreor några gånger per år, kombinerar man med spel på kassett så borde konsolens mimme räcka riktigt länge.
För att vi inte köper direkt från Nintendo utan från någon av våra favoritaffärer, med vilka vi upparbetat en viss nivå av lojalitet.
Om jag hade haft en favoritaffär så hade det inte varit min favoritaffär längre när de lägger på 1500:- på priset.