Ghost of Yōtei släpps i oktober – ny trailer!
Inte spelat det första än men nu då jag har en ps5 kanske det blir dags snart.
Ja! Det är ett otroligt spel och jag spelade det "nyss" på Ps5 så ser grymt ut där. Mycket spellycka framför dig!
Lät ju ganska(mycket) bättre på japanska, tyvärr inga subs ännu.
Precis som första spelet gjorde.
Kan jag tänka mig. Spel likt dessa tycker jag man ska köra på originalspråket.
Inte lirat första, men haft lite sug nu när det kom till PC då det ser riktigt läckert ut grafiskt med trevlig combat. Men av det jag sett ser det även lite, hur ska man säga, Ubisoft-igt ut med den öppna världen.
En dag kanske man ger det en chans.
The more I practice, the luckier I get.
Ja, det gjorde sig såklart bäst på Japanska och i svartvitt
Väldigt vågat att släppa i höst då det sägs att GTA 6 släpps q3/q4. Man har ju läst om hur andra spelutvecklare undviker månaderna innan och efter GTA 😬
Sony kanske vet något vi vanliga dödliga inte vet och därav känner sig säkra på att släppa det i oktober.
Alltså att GTA 6 släpps senare, eller har blivit försenat.
Ja, det gjorde sig såklart bäst på Japanska och i svartvitt
Kul grej att det gick å spela i svartvitt men färgerna var ju kanonfina så lite synd om man dissar de. Golden forest var ju riktigt härligt å rida in i <3.
Kul grej att det gick å spela i svartvitt men färgerna var ju kanonfina så lite synd om man dissar de. Golden forest var ju riktigt härligt å rida in i <3.
Hela spelet är fantastiskt att rida igenom! Ett praktexempel av design > realism enligt mig.
Väldigt vågat att släppa i höst då det sägs att GTA 6 släpps q3/q4. Man har ju läst om hur andra spelutvecklare undviker månaderna innan och efter GTA 😬
Sony kanske vet något vi vanliga dödliga inte vet och därav känner sig säkra på att släppa det i oktober.
Alltså att GTA 6 släpps senare, eller har blivit försenat.
Och Sony släpper Death Stranding 2 i Juni så det är nog mer tajamat mellan dessa spel.
GTA6 kan jag vänta med, och troligtvis är det ett 30fps spel och då är jag inte så där super hypad på att spela det heller.
PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.
Hela spelet är fantastiskt att rida igenom! Ett praktexempel av design > realism enligt mig.
Verkligen! Och uppföljaren ser ju ut att fortsätta i samma spår. Wünderbar! \o/
Kan jag tänka mig. Spel likt dessa tycker jag man ska köra på originalspråket.
Inte lirat första, men haft lite sug nu när det kom till PC då det ser riktigt läckert ut grafiskt med trevlig combat. Men av det jag sett ser det även lite, hur ska man säga, Ubisoft-igt ut med den öppna världen.
En dag kanske man ger det en chans.
Fast vad räknas som "originalspråket"?
Visserligen utspelar det sig I Japan, men spelet utvecklas ju av en amerikansk spelstudio.
Visserligen utspelar det sig I Japan, men spelet utvecklas ju av en amerikansk spelstudio.
Originalspråket är japanska, det språk som talas i regionen oavsett var spelstudion kommer ifrån.😊 Du får gärna utveckla ditt resonemang lite för lite klarhet i hur du menar.
Originalspråket är japanska, det språk som talas i regionen oavsett var spelstudion kommer ifrån.😊 Du får gärna utveckla ditt resonemang lite för lite klarhet i hur du menar.
Nej, originalspråk i hänvisning till spel eller film syftar på det språk som verket, i första hand, har skapats med.
Filmen Anastasia (1997) har ju till exempelvis Engelska som originalspråk, även om handlingen äger rum i Ryssland. Samma gäller filmatiseringen av Mio Min Mio från 1987, där Engelska är filmens originalspråk, trotts att filmen är baserad på ett Svenskt litterärt verk och början äger rum i Stockholm.
När jag skrev "spel likt dessa" menade jag spel som utspelar sig i Japan, där man spelar en karaktär från japan, där språket är japanska. I spel som ska vara lite mer autentiska/historiska-ish. Behöver förvisso inte ens vara autentiska/historiska, spel som Yakuza och Nier Automata bör även spelas med japanskt tal, låter så sjukt mycket bättre, dom är ju dock gjorda av japanska studios.
Det är lite som att se dubbad film, låter och ser horribelt ut, enligt mig(med vissa undantag, typ gamla tecknade serier/filmer, exempelvis Asterix & Obelix).
Men ja, spelet är inte utvecklat av japaner, har du rätt i. Skulle väl skrivit något i stil med, "jag tycker man bör spela spel likt dessa med det mer autentiska språket som passar spelets kontext bättre", eller nåt.
Nej, originalspråk i hänvisning till spel eller film syftar på det språk som verket, i första hand, har skapats med.
Filmen Anastasia (1997) har ju till exempelvis Engelska som originalspråk, även om handlingen äger rum i Ryssland. Samma gäller filmatiseringen av Mio Min Mio från 1987, där Engelska är filmens originalspråk, trotts att filmen är baserad på ett Svenskt litterärt verk och början äger rum i Stockholm.
Okej, vi missuppfattar varandra här men jag förstår vad du menar nu.👍
Offh, det ser riktigt lovande ut.
Med Indiana Jones precis släppt, Death Stranding 2 i juni, MGS: Delta i augusti och detta i oktober ser det ut som ett av de starkaste PS-åren på länge. Om GTA 6 dessutom skulle hålla sin deadline är det ett ohyggligt starkt spelår för Playstation och mitt Pro-köp känns väldigt motiverat.
Jag hörde aldrig ens engelskan i spelet. Varför försämra upplevelsen med engelskatalande som ska säga japanska ord med dåligt uttal/betoning?
Ett spel som utspelar sig i Japan, med Japanska karaktärer? Vad är deras originalspråk, svenska?
I drank what?