Oblivion Remastered avslöjat – släpps idag!

Medlem

Av alla Elder Scrolls-spel, från Daggerfall och framåt, så tycker jag tyvärr att Oblivion har i särklass sämst huvuduppdrag. Fan vad tröttsamma Oblivion gates var att göra.

Med det sagt så var det fortfarande ett riktigt kul spel när det begav sig, även om det nog är det ES-spel jag spelat minst. Ska dock bli riktigt kul att få sparka igång en ny karaktär lagom till nästa helg 😁

Nu är det bara en ordentlig remake på Morrowind som saknas innan vi får en spelbar version av The Wayward Realms. Daggerfall håller än ☺️

Medlem

Köpt & laddas ner!

signatur

Lead 3D Artist, Sweden
+ Xeon Gold 6246R, 2x Nvidia RTX A5000 24GB + NVLink, 191GB ECC RAM
+ HP Zbook Fury 16 G11 Workstation, i9-14900HX, RTX 5000 16GB Ada-Gen, 128GB RAM

Medlem

Wow det ser ju bra ut.
Beställde en dator från inet som är klar i veckan med en Amd 7800x3d och ett 5080 kort och dessutom är jag arbetslös.
Sommaren är räddad😁

Medlem

Patrick Stewart! ♡

Ser tamejfan fantastiskt ut! De verkar ha förbättrat mycket mer än man föreställde sig.
Inte så många spel man kan få sådana här varma känslor inför faktiskt.
Försökte spela om det för ganska längesen med diverse mods, men strulade så mycket så jag sket i det.

signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Tror jag väntar med denna nostalgitrip. Clair Obscur släpps i veckan och det har prio Då hinner de patcha

Medlem

Unreal Engine 5.. Nååh.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Skrivet av Slimebeast:

Vad har du för CPU och GPU då?

CPU: ingen aning, typ 13 år gammal och sannolikt en antikvitet
GPU: öh, jag tror jag har gtx 670 eller nåt sånt. Pretty sure att det inte håller för Oblivion i 60 fps i alla fall

Skrivet av MiffedStingray0:

Du kan testa och spela det via en cloud tjänst kanske?

Vad är detta för science fiction... 🤔

Nä, jag blev riktigt sugen nu efter den fina streamen, men tror jag avvaktar nåt år tills man fixat en vettig dator samt att folk kommit igång med häftiga moddar osv... Men kommer garanterat läsa en hel del impressions från er som redan spelar det, så länge. Hoppas det lever upp till alla våra förväntningar!!

Skrivet av Aletheides:

Tror jag väntar med denna nostalgitrip. Clair Obscur släpps i veckan och det har prio Då hinner de patcha

Jag tycker så synd om Clair-devsen! Tänk att nu kommer Oblivion-remastern och stjäl all uppmärksamhet från ett spel som verkligen hade behövt lite visibility... Synd att släppa dem så nära inpå, det kan ju en skelande kråka räkna ut att det inte är goda nyheter för Clair-spelet att gå upp mot självaste Oblivion.

Köpte deluxe dirr.

signatur

”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi

Medlem

Ska inte säga annat än att jag är ruggigt sugen, Morrowind o detta (Skyrim till viss del) är ett sånt där spel där jag bara tassat runt och kollat på stjärnhimlen i natten och bara, njutit av en annan värld.

Det jag ser är risken, att man startar det, som man så många gånger gjort med Skyrim efter många många hundra timmar spelade, och känner att; Nä, fy fan jag orkar inte mer av detta.

signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem

dregel!

Shut up and take my money!

Medlem

😁 Moddare har 10+ år till med glädje nu

Medlem

Nu väntar jag på att någon moddare ska announca att de gör Skyrim i den här motorn 😅

Edit: Sjukt köpsugen, men ska avvakta något. Atomfall och Clair Obscure har prio. Sen tror jag att spelkalendern gapar tom resten av året

signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Herregud, 25 000 samtidiga spelare på Steam redan medan jag bara laddat ned halvvägs.

Vilken megasuccé för mitt favoritspel genom alla tider. Jag är så lycklig.

Passerade nyss 100k samtidiga spelare. Inte fy skam med tanke på att spelet även släpptes på Game Pass

Medlem

Blev faktiskt mer sugen än vad jag trodde! Musiken! Tror faktiskt det kan bli ett köp. Tveksamt bara om det funkar med en 2500k och 1060. 550kr kändes lite dyrt också och jag har inte så mycket tid för spel längre. Men sugen blev jag! Får lyssna på musiken imorrn på jobbet.

Medlem

Har varma minnen av att spela Oblivion. Numera befinner sig skivan i hyllan där den har tillbringat de senaste 15 åren, och det får den fortsätta med. Håller för nuvarande på med Witcher 3, sedan väntar Divinity 2 och efter det kanske slutförandet av Skyrim. Så frågan är: blir det Baldurs Gate 3 eller nya Oblivion när jag är klar med dessa spel. Får se vad svaret blir om ca 2-3 år

Medlem
Skrivet av Renfis:

Av alla Elder Scrolls-spel, från Daggerfall och framåt, så tycker jag tyvärr att Oblivion har i särklass sämst huvuduppdrag. Fan vad tröttsamma Oblivion gates var att göra.

Med det sagt så var det fortfarande ett riktigt kul spel när det begav sig, även om det nog är det ES-spel jag spelat minst. Ska dock bli riktigt kul att få sparka igång en ny karaktär lagom till nästa helg 😁

Nu är det bara en ordentlig remake på Morrowind som saknas innan vi får en spelbar version av The Wayward Realms. Daggerfall håller än ☺️

Ja portarna sög hårt men annars är det bra!

Medlem

LEETSS FACKING GOOOOOO!!!

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Vet inte varför, men av någon anledning så tycker jag att vartenda Unreal 5 spel ser stelt och själlöst ut, på något vis och detta är inget undantag. Misstänker att utvecklingspipelinen förenklar och automatiserar lite väl för mycket, så pass att den där personliga och mänskliga kopplingen går förlorad.

Mysigast i modern tid, tycker jag är REDengine, rent grafikmässigt.

Det är ju ytterst sorgligt nu när även AAA-spel vallfärdar till UE och överger in-house tech. Sparar man in på de största genierna som motorfolket så märks det, men man förstår ju varför då det finns enorma stålar att spara. Används standardiserade grejer oavsett om det är fysiken, kollisioner, nätkoden eller annat så märks det, och tyvärr även när spelen kan vara i helt olika genrer. Både pros och cons blir uppenbart delade bland drösvis med spel och inte minst de som bara bygger ovanpå utan tung anpassning av motorn till ändamålet. Har länge tyckt det är en ytterst sorglig utveckling, att ha olika motorer gör spelen fundamentalt olika från början.

eld
Medlem
Skrivet av heady89:

Det är ju ytterst sorgligt nu när även AAA-spel vallfärdar till UE och överger in-house tech. Sparar man in på de största genierna som motorfolket så märks det, men man förstår ju varför då det finns enorma stålar att spara. Används standardiserade grejer oavsett om det är fysiken, kollisioner, nätkoden eller annat så märks det, och tyvärr även när spelen kan vara i helt olika genrer. Både pros och cons blir uppenbart delade bland drösvis med spel och inte minst de som bara bygger ovanpå utan tung anpassning av motorn till ändamålet. Har länge tyckt det är en ytterst sorglig utveckling, att ha olika motorer gör spelen fundamentalt olika från början.

Det är både Unreal och gamebryo i denna remaster.

Utvecklarna kan själva välja hur spelet ser ut, Unreal bestämmer inte detta.

Nej, motorn har typ ingenting att göra med vilket slags spel det är eller hur det blir.

Medlem
Skrivet av kallandes:

Oblivion var spelet som fick datorer att svettas, innan Crysis tog över den biten. På den tiden kom dock nya gpu:er, och cpuer årligen.

Verkligen! Spelade båda på min första speldator, en Core 2 Duo och 8800 GT. Den klarade både Crysis och kunde köra rätt stora texturpaket på Oblivion.

Nu hoppas vi bara att Remastern blir modbar för har en känsla av att de inte fixat levelscalingen helt.

Medlem
Skrivet av eld:

Det är både Unreal och gamebryo i denna remaster.

Utvecklarna kan själva välja hur spelet ser ut, Unreal bestämmer inte detta.

Nej, motorn har typ ingenting att göra med vilket slags spel det är eller hur det blir.

Pratar om Unreal generellt, och självklart har motorn en fundamental del i hur ett spel blir.

Medlem
Skrivet av Renfis:

Ja, hoppas de börjar jobba på Morrowind nu som kan behöva en remaster än mer! 😅

eld
Medlem
Skrivet av heady89:

Pratar om Unreal generellt, och självklart har motorn en fundamental del i hur ett spel blir.

Kan du beskriva eller hittar du bara på nu?

Medlem
Skrivet av Landelusen:

* Hästrustningen ingår!

Tydligen bara om du köper deluxe-utgåvan, som även kommer med extra quests:

The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered's Deluxe Edition is $59.99 and comes with the base game as well as new quests that grant players Akatosh and Mehrunes Dagon Armors, Weapons, and Horse Armor Sets. Those that shell out the extra cash for the Deluxe Edition can also snag a Digital Artbook and Soundtrack App. Deluxe Edition Upgrades are also available for $9.99 for those playing through Game Pass Ultimate or who only have the base game.

Har testat en timme nu. Allting flyter på som bara den, UI:et är en dröm, och grafiken är riktigt bra. Härligt att musiken och rösterna är som tidigare. Köp!

signatur
Medlem

De har till och med behållt alla laddningställe.
Det var inte alls okej i dagens spel.. blev riktigt less rätt snabbt

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Har testat en timme nu. Allting flyter på som bara den, UI:et är en dröm, och grafiken är riktigt bra. Härligt att musiken och rösterna är som tidigare. Köp!

Får man fråga vad du har i din dator? Själv kör jag med ett RTX 3070 och i5 11400F, alltså något bättre än de rekommenderade systemkraven. I dungeons flyter det på riktigt bra. I Imperial City flyter det på rätt okej efter en stund. Men ute i världen är det katastrof även på låga inställningar.

Medlem
Skrivet av Karmak:

De har till och med behållt alla laddningställe.
Det var inte alls okej i dagens spel.. blev riktigt less rätt snabbt

Men det måste gå kolossalt mycket snabbare att ladda nu? Men nä, det känns lite.. förr i tiden.

Medlem
Skrivet av WonderBoy:

Får man fråga vad du har i din dator? Själv kör jag med ett RTX 3070 och i5 11400F, alltså något bättre än de rekommenderade systemkraven. I dungeons flyter det på riktigt bra. I Imperial City flyter det på rätt okej efter en stund. Men ute i världen är det katastrof även på låga inställningar.

vilken upplösning kör du? Det är ju en del skillnad på att driva en 1440p skärm mot för en 1080p skärm för den hårdvara du listat.

Skriv svar