Oblivion Remastered avslöjat – släpps idag!

Medlem

Misstänkte att det var release på g idag redan. Kul!

Medlem

New skin for the old ceremony. Den har man hört förut. Får invänta prissänkning till ca 300kr:ish

Medlem

Saftigt pris för ett 20 år gammalt spel.

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Herregud, 25 000 samtidiga spelare på Steam redan medan jag bara laddat ned halvvägs.

Vilken megasuccé för mitt favoritspel genom alla tider. Jag är så lycklig.

signatur

Memento Mori

Medlem
Medlem

Kul med shadowdrop idag! Och att allt innehåll ingår. Annat vore rent av märkligt men men. Ska bli spännande att återvända!

Medlem

Vet inte varför, men av någon anledning så tycker jag att vartenda Unreal 5 spel ser stelt och själlöst ut, på något vis och detta är inget undantag. Misstänker att utvecklingspipelinen förenklar och automatiserar lite väl för mycket, så pass att den där personliga och mänskliga kopplingen går förlorad.

Mysigast i modern tid, tycker jag är REDengine, rent grafikmässigt.

Medlem

Är det nån som börjat spela än?! Jag är så jäkla nervös.

signatur

Memento Mori

Medlem

Xbox Series X + Game Pass = OBLIVION

Xbox är verkligen plattformen som har och levererar spel efter spel efter spel. Line Up:n är och har varit insane på Xbox och Game Pass senaste året och våren. Och det bara fortsätter i höst (O,O)

\m/(^,^)\m/

Edit:
5 min kvar till Oblivion är nedtankat och klart

Edit #2:
Read U laterz

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Vet inte varför, men av någon anledning så tycker jag att vartenda Unreal 5 spel ser stelt och själlöst ut, på något vis och detta är inget undantag. Misstänker att utvecklingspipelinen förenklar och automatiserar lite väl för mycket, så pass att den där personliga och mänskliga kopplingen går förlorad.

Ja, du har rätt. Det är ett problem. Nästan alla tycker så.

Som du antyder, det är för att utvecklare inte ändrar på grundinställningarna i Unreal engine 5 så mycket, och grundinställningarna ger samma realistiska look i varje spel ffa gällande ljus, färgtoner och skuggor.

signatur

Memento Mori

Medlem

Wiiiieeeeee! Ett av de mest spelade, och inflytelserika, spelen i mitt liv! Vet inte hur många timmar jag lagt på det i min ungdoms glada dagar. Ska bli sjukt kul att köpa det igen, inse att det åldrats sådär och att min syn på det är förvrängd av ett tjockt lager nostalgi, tvingas acceptera att jag inte längre har tid att spela som förr och därefter avinstallera det igen efter ett par timmar! Let's go!

Medlem

Köpte delux med en gång 😎

signatur

Snusar till varje pris!

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Håller med om UE-spel. Majoriteten av spelen känns så... opersonliga och som att de är tillverkade enligt löpande band-principen!

Medlem

45 000 andra är redan inne i spelet på Steam, men nu har jag äntligen laddat klart. Gud så nervöst.

signatur

Memento Mori

Medlem

Kan någon bekräfta om de remastrats originalets diffuculty scaling också så ens legendariska hjälte inte längre blir bestad av simpla kloakråttor så småningom?

Skribent

Mycket fina minnen kopplat till det här spelet, håller det mer kärt än både Skyrim och Morrowind (som jag också gillar väldigt mycket). Ni som aldrig spelat Oblivion förut, oj vilken resa ni har framför er.

signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Oh fasen vad grymt, gillar att man slipper vänta på release.
GamePass är för jädra bra asså💪😀👍

Medlem

Hahaha nostalgin tog ett hårt grepp om mina kulor, Tänkte avvakta med att köpa, klarade mig i 20 minuter 😁

Hoppas man får samma känsla som för nästan 20 år sedan.

KoP
Medlem

Saftigare pris än jag trodde för ett såpass gammalt spel i remaster skrud. Skulle aldrig betala 600 spänn, men som tur är har man gamepass. 😁

Förövrigt det första spelet jag köpte när jag införskaffade Xbox 360'n. Det var ju imponerande på den tiden och har försökt spela originalet för ett tag sedan i modern tid, men pallade inte. Gamla 3D-spel åldras väldigt dåligt.

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:

Mycket fina minnen kopplat till det här spelet, håller det mer kärt än både Skyrim och Morrowind (som jag också gillar väldigt mycket). Ni som aldrig spelat Oblivion förut, oj vilken resa ni har framför er.

Kan inte annat än instämma, vilket äventyr som väntar de som inte spelat Oblivion. Jag har inte spelat det efter att det begav sig för sisådär två decennier sedan. ^^

Skyrim is still the best though ;p

Medlem

Vad är skillnaden på skyblivion och detta?

Medlem

OMG shocknews! Går och gör en insta-buy nu direkt!

Wow, vilken överraskning. Laddar ned nu!

signatur
KoP
Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Är det nån som börjat spela än?! Jag är så jäkla nervös.

Nervös? Varför? 🤔

Skrivet av Sebastian Lind:

Vilken härlig stream! Har länge tänkt spela om Oblivion och nu fick man ju verkligen den bästa anledningen! Synd bara att min dator inte pallar det 😅

Du kan testa och spela det via en cloud tjänst kanske?

Medlem

Suget efter att sjukskriva sig resten av veckan är stort…fan, jag har inte ens tid att spela ikväll

Trodde aldrig jag skulle få uppleva det mest inflytelserika och mest spelade spelet i mitt liv återupplivas - och på detta sättet! Det ser helt sjukt bra ut.

Snudd på glädjetårar!

Medlem

Snart 60 tusen på steam.
Är 3M € om det inte blir refunds.
Sjuka pengar det

Medlem
Skrivet av Fezk:

Lite märkligt att man kallar det en remaster, det som framgick under streamen ser det utan tvekan ut som en remake, enligt mig.

Bara spelindustrin som normalt inte vet hur eller vilket ord som ska användas. Ser definitivt mer ut som en remake då de gjort om modeller med mera från grunden ser det ut som. Remaster hade bara varit exakt samma spel med högre upplösta texturer och bättre skarpare bild i princip.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Lite märkligt att man kallar det en remaster, det som framgick under streamen ser det utan tvekan ut som en remake, enligt mig.

Flera spel är så. De kan inte bestämma sig vad en remake och en remaster är för något

Medlem

1 min kvar till start, är så taggad!

signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Skriv svar