Stora ryktestråden för "Switch 2"

Medlem

DF var i London och spelade Switch 2!

Medlem

https://x.com/ElderScrolls/status/1914341009606975975

17.00 Imorgon Svensk tid får vi se Elder Scrolls Oblivion Remake/Remaster.

Gissar på att det är Switch 2 spel med eftersom Bethesda har visat 0 spel till Switch 2. Även om det är available now på ex Steam imorgon.

Live Stream:

https://www.youtube.com/live/Ed_E2crglcw?si=JLpQiJz5fPB4ksFG

Medlem
Skrivet av Belgaar:

https://x.com/ElderScrolls/status/1914341009606975975

17.00 Imorgon Svensk tid får vi se Elder Scrolls Oblivion Remake/Remaster.

Gissar på att det är Switch 2 spel med eftersom Bethesda har visat 0 spel till Switch 2. Även om det är available now på ex Steam imorgon.

Live Stream:

https://www.youtube.com/live/Ed_E2crglcw?si=JLpQiJz5fPB4ksFG

Ja, de hade ju Skyrim på Switch så tror också de kommer släppa denna (och kanske Skyrim) på Switch 2!

Nash Weedle har hört från tredjepartsstudio att de har väntande utannonseringar som kommer i nästa Nintendo Direct och det lär komma en partner direct inom kort.

Medlem

Ni som kört Switch 1 med Mario Kart, är det horribelt att spela om alla får en varsin joycon? Tänker mest att det är roligt med couchplay och ska man behöva köpa fyra stycken pro controllers så blir det här sinnessjukt dyrt.

Releasehästryttare
Skrivet av nicbex:

Ni som kört Switch 1 med Mario Kart, är det horribelt att spela om alla får en varsin joycon? Tänker mest att det är roligt med couchplay och ska man behöva köpa fyra stycken pro controllers så blir det här sinnessjukt dyrt.

Joycons funkar för en kväll om du skall ha folk över.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Ja, de hade ju Skyrim på Switch så tror också de kommer släppa denna (och kanske Skyrim) på Switch 2!

https://youtu.be/EXpgPyGIJKg?t=345

Nash Weedle har hört från tredjepartsstudio att de har väntande utannonseringar som kommer i nästa Nintendo Direct och det lär komma en partner direct inom kort.

Spännande! Verkar vara mycket på gång nu - ska bli kul att följa.
Ca 6.5 veckor kvar till release!

Det hinns nog med att visa upp ett och annat spel fram till dess.

Medlem
Skrivet av nicbex:

1x Joy-Con par i grip (medföljande)
1x Pro controller (din så klart)
2x 8Bitdo Ultimate 2C

Medlem
Skrivet av wargreymon89:

2x 8Bitdo Ultimate 2C

God idé, tack för tipset! Verkar som att 8bitdo skrivit att de ska vara lika kompatibla som gamla Pro Controllers till Switch.

Medlem
Skrivet av wargreymon89:

2x 8Bitdo Ultimate 2C

Funkar 2c på switch? Den är inte listad som kompatibel.

Medlem
Skrivet av nicbex:

Kan även recca 8bitdo kontrollerna som fungerat väldigt bra som stand-ins för Switch(1) - jag har redan preppat en Ultimate kontroll för Switch 2 då det bör fungera (som är lite dyrare hållet). Men de har även kontroller för 250-300:- perfekt för MK eller annat.

Är du osäker får du vänta in dessa tester. Kontrollerna lär kunna fyndas vid det tillfället.

Medlem
Skrivet av Samus:

Kan även recca 8bitdo kontrollerna som fungerat väldigt bra som stand-ins för Switch(1) - jag har redan preppat en Ultimate kontroll för Switch 2 då det bör fungera (som är lite dyrare hållet). Men de har även kontroller för 250-300:- perfekt för MK eller annat.

Är du osäker får du vänta in dessa tester. Kontrollerna lär kunna fyndas vid det tillfället.

Ultimate 2C finns på Amazon för 299 kr nu, kanske borde slå till.

Medlem
Skrivet av Belgaar:

Spännande! Verkar vara mycket på gång nu - ska bli kul att följa.
Ca 6.5 veckor kvar till release!

Det hinns nog med att visa upp ett och annat spel fram till dess.

Ja, lär vara en del som inte "fick plats" (kanske inte var redo i tid etc) i Switch 2 directen men kan få eget ljus på sig snart! Ska bli mycket spännande att följa nu fram till lanseringen och kort därefter!

Medlem

Ja, hade gärna sett fler nya installationer från Nintendos största spelserier på Directen. Men men, å andra sidan så är det väl kanske bra att ge det mesta strålkastarljuset på en sån stor releasetitel som nya Mariokart, det är ju ändå snart juni och sommar-spelshowerna, så kan ju vara klokt av Nintendo att spara mycket krut inför en Direct och Tree house-visningar till sommaren, så att Switchen 2 kan få ännu mer strålkastarljus när den är just släppt. Hoppas de dundrar på då med både 3D Mario och Fire Emblem, som det ryktats om också.

Förväntar mig givetvis också en Slutgiltig Definitiv Directors Cut Special Edition Ultimat ny release av Skyrim till Switch 2 i september.

Medlem

Logiskt att de inte utannonserar till Switch 2 då det shadowdroppas idag, men lär utannonseras under partner direct och att det kanske är releasetitel eller släpps kort därefter ändå. Doom och Indiana kanske också visas upp från dem eller vad tror ni?

Medlem

Utvecklare pratar om att föra över Hogwarts Legacy till Switch 2!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/kk5cymSWmqo

Logiskt att de inte utannonserar till Switch 2 då det shadowdroppas idag, men lär utannonseras under partner direct och att det kanske är releasetitel eller släpps kort därefter ändå. Doom och Indiana kanske också visas upp från dem eller vad tror ni?

Hoppas på det, för detta vill man verkligen spela på Switch 2.

Har varken senaste Playstation eller Xbox/PC.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/kk5cymSWmqo

Det måste komma något från Bethesda till Switch 2. Lätt förvånad att inget alls blivit utanonserat ännu. Så det tycker jag är klart som korvspad att det kommer i en partner direct.

Skulle bli förbluffad om vi inte ser Bethesda spel på Switch 2 under 2025. Det är ett jätteläge för dom att dra in pengar. Kanske är en rättighets/varumärkes-fråga som är på gång att lösas med tanke på att Microsoft (som har xbox) är ägare. Men jag tror det löser sig relativt snabbt och att utannonseringar kommer i så fall.

Men jag håller med. Det kanske var logiskt också att få ut det samma dag till några enheter och ta senare releaser senare för att inte krångla till det.

Tyckte det var ett klokt drag att shadowdroppa detta - Oblivion Remake är knappast ett spel som behöver marknadsföras för dyra pengar - Spara dom pengarna till utveckling och marknadsföring av Elder Scrolls VI.

Hade nog behövt vara en remake och kanske en extra expansion om marknadsföring skulle ha gett någon större effekt.

Vågar man gissa på att planen är en Skyrim UE5 Remaster nästa år (783 upplagan av Skyrim😂) och Elder Scrolls VI under 2027?

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Hoppas på det, för detta vill man verkligen spela på Switch 2.

Har varken senaste Playstation eller Xbox/PC.

Jag har PS5 men känns ändå som något jag hellre skulle vilja spela både bärbart och på TV:n så då känns Switch 2-version mer lockande så hoppas verkligen det händer

Skrivet av Belgaar:

Det måste komma något från Bethesda till Switch 2. Lätt förvånad att inget alls blivit utanonserat ännu. Så det tycker jag är klart som korvspad att det kommer i en partner direct.

Skulle bli förbluffad om vi inte ser Bethesda spel på Switch 2 under 2025. Det är ett jätteläge för dom att dra in pengar. Kanske är en rättighets/varumärkes-fråga som är på gång att lösas med tanke på att Microsoft (som har xbox) är ägare. Men jag tror det löser sig relativt snabbt och att utannonseringar kommer i så fall.

Men jag håller med. Det kanske var logiskt också att få ut det samma dag till några enheter och ta senare releaser senare för att inte krångla till det.

Tyckte det var ett klokt drag att shadowdroppa detta - Oblivion Remake är knappast ett spel som behöver marknadsföras för dyra pengar - Spara dom pengarna till utveckling och marknadsföring av Elder Scrolls VI.

Hade nog behövt vara en remake och kanske en extra expansion om marknadsföring skulle ha gett någon större effekt.

Vågar man gissa på att planen är en Skyrim UE5 Remaster nästa år (783 upplagan av Skyrim😂) och Elder Scrolls VI under 2027?

Ja, vore märkligt om de var så frekventa på Switch men nu skulle ignorera Switch 2 - känns inte så troligt.

Nä, det är ju ett välkänt spel vars fanbase inte behöver övertygas speciellt om att köpa det - vilken den lyckade shadhowdroppen visade då de fick otroligt mycket spelare direkt. Och det känns bra att de släpper denna nu så väntan till VI känns mindre. Och Switch fick ju aldrig Anniversary Edition av Skyrim så de kan ju alltid släppa den till Switch 2 också

Medlem

Extas hade tydligen en video förra veckan som läckte Oblivion remastered för Switch 2 redan då. Så det är uppenbart på väg!

Och en fransk återförsäljare säger att konsolen har förhandsbokats i historisk mängd och förväntas sälja otroligt bra redan från första dagen!

Edit: då folk inte bemödar sig att titta på videon så kan det röra sig uppemot 300k första dagen - vilket ställt mot succéer som PS5 (104k) och Switch (105k) är otroligt bra!

Medlem
Skrivet av Belgaar:

Men det har ju släppts samtidigt till PS5 så det kan väl inte med rättigheterna att göra?
Eller Sony kanske har fått betala lite Microsoft för att få tillgång till licensen på sitt format?

Skrivet av Gertzy:

Och en fransk återförsäljare säger att konsolen har förhandsbokats i historisk mängd och förväntas sälja otroligt bra redan från första dagen!

Inte för att vara den, men no shit Sherlock 😉
Det gör mer eler mindre alla konsoler som indirekt kommer från en succe till uppföljare:
PS5 sålde slut direkt efter PS4 och satte nya försäljnings rekord
Wii-U sålde slut direkt efter Wii, satte nya rekord för Nintendo och sen floppade den hehe.

Att Switch 2 kommer sälja otroligt bra i början är nog ingen som tvekar på.

Medlem
Skrivet av JokerM6:

Men det har ju släppts samtidigt till PS5 så det kan väl inte med rättigheterna att göra?
Eller Sony kanske har fått betala lite Microsoft för att få tillgång till licensen på sitt format?

Det gör mer eler mindre alla konsoler som indirekt kommer från en succe till uppföljare:
Wii-U sålde slut direkt efter Wii, satte nya rekord för Nintendo och sen floppade den hehe.

Yep sen har vi även hysterin som inte undgår någon (minst här) och att det fullbokas överallt. Känns ganska givet.

Medlem
Skrivet av JokerM6:

Så... du menar som PS3? Sen pratar de i videon om historiskt höga förhandsbokningar, vilket är nyheten inte bara att den förväntas sälja bra för att Switch var succé. Så hade du varit en bättre Sherlock och tittat på videon innan du spyr ur dig otrevliga ironiska och helt irrelevanta noteringar så hade du vetat att det handlat om större förhandsbokningar än både PS5 (104k) och Switch (105k) och så mycket som dem tillsammans - upp emot 300k. Vilket vore otroligt!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Så... du menar som PS3? Sen pratar de i videon om historiskt höga förhandsbokningar, vilket är nyheten inte bara att den förväntas sälja bra för att Switch var succé. Så hade du varit en bättre Sherlock och tittat på videon innan du spyr ur dig otrevliga ironiska och helt irrelevanta noteringar så hade du vetat att det handlat om större förhandsbokningar än både PS5 (104k) och Switch (105k) och så mycket som dem tillsammans - upp emot 300k. Vilket vore otroligt!

Du missförstod mig nog! Det var inte meningen att låta dryg eller ironisk med "no shit Sherlock"
Men det är relativt givet som sagt att Switch 2 kommer sälja slut direkt.
Densamma kommer det vara med PS6 etc etc, var så säker...var bara det jag menade.
Sorry om du missförstod, irrelevant (vilket det INTE är, trots din motsatta åsikt 😘) eller inte.

EDIT: Förstår inte hur det jag skrev var irrelevant, då precis som du skrev och som videon säger: historical pre-orders
Och min poäng var och still är att nästan vid varje ny konsolsläpp på senare tid har kommit upp i historical pre-orders och sales 🤷‍♂️
Så spola din attiyd Gertzy okej, alla är inte emot dig, eller otrevliga och irrelevanta bara för att man rättar dig...suck alltså!!!

Skrivet av Gertzy:

upp emot 300k. Vilket vore otroligt!

Skulle inte Nintendo skeppa över 6 miljoner enheter inför release? Då är väl 300 000 förhandsbokningar inte så mycket anser jag 🤷‍♂️

Edit: 6-8 miljoner var det:

https://www.ign.com/articles/nintendo-will-sell-loads-of-swit...

Medlem
Skrivet av JokerM6:

Du missförstod mig nog! Det var inte meningen att låta dryg eller ironisk med "no shit Sherlock"
Men det är relativt givet som sagt att Switch 2 kommer sälja slut direkt.
Densamma kommer det vara med PS6 etc etc, var så säker...var bara det jag menade.
Sorry om du missförstod, irrelevant (vilket det är, trots din motsatta åsikt 😘) eller inte.

EDIT: Förstår inte hur det jag skrev var irrelevant, då precis som du skrev och som videon säger: historical pre-orders
Och min poäng var och still är att nästan vid varje ny konsolsläpp på senare tid har kommit upp i historical pre-orders 🤷‍♂️
Så spola din attiyd Gertzy okej, alla är inte emot dig, eller otrevliga och irrelevanta bara för att man rättar dig...suck alltså!!!

Skulle inte Nintendo skeppa över 6 miljoner enheter inför release? Då är väl 300 000 förhandsbokningar inte så mycket anser jag 🤷‍♂️

Edit: 6-8 miljoner var det:

https://www.ign.com/articles/nintendo-will-sell-loads-of-swit...

Men det är ju du som missförstår. Det handlar INTE om att en ny konsol förväntas sälja bra... utan hur otroligt mycket mer. Runt 105k är alltså redan vad de bästsäljande konsolerna startar runt, och nu kan det bli så mycket som 300k. Det är liksom ingen litet "gupp på vägen" direkt. Men visst, det återstår såklart att se hur bra de säljer sen - det kan ju såklart störtdyka och plana ut i sex år eller så, men återigen inte vad denna handlar om. Så det handlar inte om att du "rättar mig" (det gör du inte) utan att du kommer in med en dryg översittarattityd istället för att bara fråga typ "är det inte rätt vanligt?" eller så du måste alltid skriva ned mig och vara otrevlig istället för att bara diskutera sakligt. Så det är du som bör skippa attityden och lära dig vara mer saklig.

Sen återigen visar du att du inte ens fattar vad du diskuterar. Du länkar till internationella siffror och detta rör bara Frankrike.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Men det är ju du som missförstår. Det handlar INTE om att en ny konsol förväntas sälja bra... utan hur otroligt mycket mer. Runt 105k är alltså redan vad de bästsäljande konsolerna startar runt, och nu kan det bli så mycket som 300k. Det är liksom ingen litet "gupp på vägen" direkt. Men visst, det återstår såklart att se hur bra de säljer sen - det kan ju såklart störtdyka och plana ut i sex år eller så, men återigen inte vad denna handlar om. Så det handlar inte om att du "rättar mig" (det gör du inte) utan att du kommer in med en dryg översittarattityd istället för att bara fråga typ "är det inte rätt vanligt?" eller så du måste alltid skriva ned mig och vara otrevlig istället för att bara diskutera sakligt. Så det är du som bör skippa attityden och lära dig vara mer saklig.

Återigen, mitt ursprungliga meddelande var inte menat som något otrevligt, det enda "dryga" jag skrev var No Shit Sherlock och avslutade med en smiley som skulle tolkas (enligt mig) som ett litet skämt bara. Inte meningen att låta dryg.
Det är jättebra, 300k Frankrike!

Jag kan lägga till: 2.2 miljoner i Japan förbokade!

Skrivet av Gertzy:

Sen återigen visar du att du inte ens fattar vad du diskuterar. Du länkar till internationella siffror och detta rör bara Frankrike.

Skrivet av Gertzy:

Men det är ju du som missförstår. Det handlar INTE om att en ny konsol förväntas sälja bra..

I ditt ursprungliga inlägg skriver du ju själv

Skrivet av Gertzy:

förväntas sälja otroligt bra redan från första dagen!

Och då som sagt, No shit Sherlock 😉
Det är absolut INGET oväntat! Att förhandsbokningar är historisk höga är skitkul men återigen, INGENTING nytt egentligen under solen!
Svarade bara enkelt på det du skrev och nu påstår att jag pratar om irrelevanta grejer. Nej du Gertzy!
Nu när du drygar dig tillbaka och hittar på saker om en, som inte stämmer, något som du ständigt gör, så säger jag åt dig, SKÄRP DIG!

Medlem
Skrivet av JokerM6:

Återigen, mitt ursprungliga meddelande var inte menat som något otrevligt, det enda "dryga" jag skrev var No Shit Sherlock och avslutade med en smiley som skulle tolkas (enligt mig) som ett litet skämt bara. Inte meningen att låta dryg.
Det är jättebra, 300k Frankrike!

Jag kan lägga till: 2.2 miljoner i Japan förbokade!

Ok men den smileyn var verkligen inte bästa får dig bara att framstå som än mer dryg och irriterande. Pröva typ /s istället om du vill vara tydlig med din intention. Svårt att veta på nätet annars. Sen som sagt kan du ju alltid pröva att diskutera sakligt istället för som en attack mot mig. No shit sherlock låter mer som "fattar du ingenting" än "det här var intressant att diskutera det vill jag delge mitt perspektiv på och höra ditt av" så kanske vara mer neutral och spara skämten?

Haha, ja kul att Japan är peppa. Men det lär vara långt ifrån alla (ens hälften?) som får en på release vilket Frankrike räknas kunna leverera i alla fall. Men ja, ändå otroliga siffror men med tanke på hur bra Switch gått där under alla år är det inte konstigt att de är redo att gå vidare

Medlem

Vad tror ni, kommer det finnas konsoller till julhandeln eller kommer det vara sån hysteri som ps5?
Kommer bli ett givet köp åt grabben till julklapp då han är född tidigt på året. Tycker "alla" skriver att priset är hutlöst men ser det som absolut mycket bättre investering än tex alla som köper ny telefon varje år för det dubbla priset än vad en ny konsoll kommer kosta.

Vill inte bli utan konsoll men kändes onödigt att veta att man har en sån här kartong liggandes och damma i ett halvår utan att man får packa upp det xD

Medlem
Skrivet av JokerM6:

I ditt ursprungliga inlägg skriver du ju själv
Och då som sagt, No shit Sherlock 😉
Det är absolut INGET oväntat! Att förhandsbokningar är historisk höga är skitkul men återigen, INGENTING nytt egentligen under solen!
Svarade bara enkelt på det du skrev och nu påstår att jag pratar om irrelevanta grejer. Nej du Gertzy!
Nu när du drygar dig tillbaka och hittar på saker om en, som inte stämmer, något som du ständigt gör, så säger jag åt dig, SKÄRP DIG!

Ja, nyheten handlade om hur mycket bättre den skulle (förväntas, de kan ju fortfarande avboka) skulle sälja, inte bara att den skulle sälja bra. Två olika saker så det är nog du som får bättra på läsförståelsen innan du kastar skit mot andra. Jag skriver inte att det är förvånande att den förväntas sälja bra, eller att det vore "något nytt under solen", så det är ju du som bör skärpa dig. Så jo, ditt tjat är irrelevant.

Medlem
Skrivet av ammaen:

Vad tror ni, kommer det finnas konsoller till julhandeln eller kommer det vara sån hysteri som ps5?
Kommer bli ett givet köp åt grabben till julklapp då han är född tidigt på året. Tycker "alla" skriver att priset är hutlöst men ser det som absolut mycket bättre investering än tex alla som köper ny telefon varje år för det dubbla priset än vad en ny konsoll kommer kosta.

Vill inte bli utan konsoll men kändes onödigt att veta att man har en sån här kartong liggandes och damma i ett halvår utan att man får packa upp det xD

Att intresset för Switch 2 skulle vara stort kändes på förhand självklart, men faktum är att det tycks ha överträffat Nintendos egna förväntningar rejält, i synnerhet i Japan. Högste chefen, Shuntaro Furukawa, skriver nu såhär i ett officiellt uttalande (översatt med Bing):

"My name is Furukawa. On April 2, we announced the details of the "Nintendo Switch 2" and started the lottery for the sales on the My Nintendo Store. As a result, we received applications from an extremely large number of people, approximately 2.2 million in Japan alone. However, this is far more than we had expected in advance, and the number of "Nintendo Switch 2" units that My Nintendo Store will be able to deliver on June 5 has been greatly exceeded. We regret to inform you that a significant number of you will not be able to win the prize when we announce the winners tomorrow, April 24th."

De som är med i lotteriet för att få köpa en enhet kommer automatiskt flyttas över till nästa omgång i takt med att det kommer fler konsoler, och Nintendo lovar att försöka öka på produktioonen ytterligare för att tillgodose den enorma efterfrågan.

Vi har inte hört något liknande för vår del av världen ännu, men det finns flera rapporter från butiker som anser sig ha fått för få enheter. Vill du vara säker på att tidigt kunna spela Switch 2, så se till att boka.

signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av ammaen:

Jag vill gärna tro att Nintendo börjat få till bra med ström av konsoler runtom i världen lagom till julhandeln, men det är dock en gissning bara och ingenting jag har data på. Men vad tidigare information pekat på så kommer de massproducera i väldigt hög volym så det borde absolut ha löst sig till dess. Speciellt som de kanske skapar nya bundles lagom till dess och typ Black Friday för att sälja mer då. Dessutom var ju PS5an under covid och kretsbristen svår att få tag på för att den hade svårt att massproduceras och levereras enligt önskemål/behov. Det problemet kommer Switch 2 inte ha (om något oberäkneligt inte händer snart då)

Skriv svar