Den stora GTA 6-tråden
Kommer du köpa GTA6 på release för 1000kr eller mer?
Jag tänker om Rockstar supportar Gta6 under minst 10 års tid lär det ju komma något tillfälle där det fått bra med uppdateringar och gått ner i pris.
Kommer köpa oavsett pris tror jag.
En glad kalmarit boende på Gotland!
Kommer du köpa GTA6 på release för 1000kr eller mer?
Det beror såklart helt på vad GTA 6 blir, både sett till innehåll men även hur bra det kommer rulla.
Jag lade till exempel helt ned att spela RDR 2 på Xbox One eftersom det var så usel performance. Är det den nivån igen så tror jag inte jag kommer köpa GTA 6 på launch utan vänta tills det antingen blir en rea eller att spelet kommer ut på hårdvara som kan rulla det bättre.
Jag tycker att SVTs kulturprogram om GTA6 var intressant men rätt dåliga intervjuer med folket på ”gatan” (dvs stockholmare i Kungsträdgården).
Intervjuerna i studion var bättre och kul att SVT har en journalist med genuint intresse för spel som han ändå verkar ha. Gillar analysen som 10 Chambers (om jag minns rätt) killen hade att gamla spelare (jag) förmodligen kommer hitta in i spelvärlden igen. Jag har under de sista åren läst mer om spel än spelat dom. Sedan tycker jag lite att det är onödigt drygt att det krävs en så bra PC med så bra grafikkort för ett spel (som blir gammalt en månad senare) eller att man bör köpa ett dyrt PS5 som man kanske bara spelar ett spel på.
Men spelet kommer jag se fram emot ändå, såklart. Utöver det så är 2025 ett riktigt bra kulturår. Massa intressanta skivsläpp, Last of us 2 (släpptes nyss på Max) och stranger things i höst. 😀
Haha snubben i inslaget var riktigt förbannad. Varför inte bara spela GTA 5? Det beror väl på vad GTA 6 erbjuder. Tror vi kommer se något unikt och att de lagt mer krut med tanke på Cyberpunk som utmanar dem
Säkert en GTA online kille. Men jag kan ändå dela analysen att det är mycket fixering kring grafik. GTA online låter som en härlig värld men jag har aldrig varit online av mig…
VÅRENS HÄLSOUTMANING – FZ & SweClockers inofficiella: LEVEL UPP IRL
🚀 Startdatum: 4 april (går bra att hoppa in när som) Slutdatum: 1 maj
💪 Målet: Logga 500 träningspass tillsammans!
🏆 Belöning: Om målet uppfylls lottas 500 kr ut i slutet av utmaningen - ju fler som går med desto större presentkort.
🔗 Gå med här: Workout51 - (powered by Challenge Hound)