Oblivions Remaster-rykte stoppar inte Skyblivion

Robot
Oblivions Remaster-rykte stoppar inte Skyblivion

Kommer fortfarande släppas i sommar och fansen är vinnarna!

#Elder-scrolls, #oblivion, #skyblivion

Medlem

Jag tror nog ärligt talat att Skyblivion kommer vara en bättre upplevelse.

Medlem

Lustigt att så fort det ska släppas ett community project så ska bethesda själva göra en remaster och släppa samtidigt. Var ju samma med Fallout 4 remastern och Fallout London.

Skrivet av Fabler:

Lustigt att så fort det ska släppas ett community project så ska bethesda själva göra en remaster och släppa samtidigt. Var ju samma med Fallout 4 remastern och Fallout London.

Fast det var ju inte riktigt en remaster utan en next gen update men ja det är lite lustigt.

signatur

”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi

Medlem

själv moddar jag aldrig men Skyblivion ska bli kul att prova. Oblivion Remaster blir ju förrätten och sen blir Skyblivion efterrätt

Medlem

Är väl ingen fråga om konkurrens. Skybilvion kommer ju vara gratis, om man har Skyrim. Gänget bakom Skybilivion tjänar direkt inga pengar på sitt jobb, i stort sett inget. Har flera gånger försökt kontakta för att skänka en slant med detta har i stort sätt varit omöjligt. Det enda man kan bidra med är om man själv har kunskap i ämnet.

Ser verkligen fram emot Skybilivion.

Medlem

Ser riktigt mycket fram mot remastern! Har dock noll intresse av Skyblivion. Förstår inte riktigt syftet att spela ett 19 år gammalt spel i en 14 år gammal motor. Då kan jag lika gärna spela originalet..? Om jag gör det för bättre grafik så väljer jag så klart remastern istället.

Medlem

Helt klart mer taggad på Skyblivion än remastern. Antar att remastern mest blir ny grafik och inte så mycket utöver det?

Medlem
Skrivet av kapten:

Helt klart mer taggad på Skyblivion än remastern. Antar att remastern mest blir ny grafik och inte så mycket utöver det?

Ja det verkar som det.

I skybilivion blir det ju skyrims mekanik, fighting-system, dual wield med vapen och spells osv.

Dock så är Oblivions class system något man vill ha och det kommer inte förekomma i Skybilivion utan levelingen där fungerar som Skyrim.

Remastern bör ju ha detta och det känns spontant roligare då det blir mer RPG i spelet, dock så suger Oblivions upscaling system.

Känns som dessa två kan komplettera varandra på ett bra sätt men just nu är jag också mer taggad på Skybilivion.

Medlem

Jag ser mer fram emot den officiella Oblivionremastern eftersom Oblivion är mitt favoritspel nummer ett genom alla tider med 3000 timmar spelade, men Skyblivion ser också hur grymt ut som helst. Finns inget skäl att sätta dessa emot varandra som nån slags tävling, när båda kan vinna.

Det kommer ju blir så otroligt spännande att kunna jämföra dessa nu när de kommer ut i princip samtidigt! Och jag la ner 200 timmar på att spela igenom originalet så sent som i januari, omoddat dessutom (gud så vackert det är ännu, trots att det är från 2006).

signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av kapten:

Skrivet av Sleypner:

Ja det verkar som det.

"Level scaling in Oblivion is also significantly harder than in Skyrim, something that the remaster is rumored to have addressed based on leaked information. In terms of new changes from the original Oblivion to the upcoming game, there are also some rumors flying about. According to the former Virtuos employee's website, gameplay changes for the Oblivion remake include tweaks to Stamina, Sneak, Blocking, Archery, Hit Reaction, and the heads-up display (HUD)."

https://www.gamesradar.com/games/the-elder-scrolls/the-elder-...

Medlem

Oblivion var ett fantastiskt spel när det kom.
Äger även skyrim med alla dlc men det är inte legendary eller special edition.
Så trots att jag äger både TES IV och V
Så kommer jag inte kunna spela skyblivion om jag har förstått det rätt.

Och är inte sugen på att betala fullpris för skyrim igen 15 år senare.

Då lägger jag hellre pengarna på remake / remaster

Medlem

Har de inte kvar all jank så blir jag besviken.

signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Ser riktigt mycket fram mot remastern! Har dock noll intresse av Skyblivion. Förstår inte riktigt syftet att spela ett 19 år gammalt spel i en 14 år gammal motor. Då kan jag lika gärna spela originalet..? Om jag gör det för bättre grafik så väljer jag så klart remastern istället.

Det är dock mycket mer än bara grafiken.
Grafiken är givetvis fixad.
Men de har även förbättrat kartorna så de blir mer logiska i vad dom växer vart.
Många nya musikspår .
Massiva mängder med nytt röstskådespeleri.
De fixar och trixar med Oblivion-gates så dessa ska bli roligare.
Etc etc.

Jag tror ärligt att det kan bli bättre än Bethesdas egna remake.

Visst. Det kommer ju fortfarande vara i Skyrim motorn. Men det är maaaaassor av jobb bakom.

Ska blo intressant läsa de jämförelser som kommer att göras

Medlem

Mhm...men hur mycket lollygaggin kan man förvänta sig

Backloggens befriare
Skrivet av Emblaz:

Mhm...men hur mycket lollygaggin kan man förvänta sig

NO lollygagging.

signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Medlem
Skrivet av Managor:

Har de inte kvar all jank så blir jag besviken.

Hade vart chockad ifall Bethesda gör ett spel utan härlig jank haha Är ju deras signum vid det här laget.

signatur

To crush your enemies, see them driven before you and hear the lamentation of their women!

1
Skriv svar