Finfina PS5-betyg för Indiana Jones and the Great Circle
Helt ointressant. Jag växte upp med filmerna på 80-talet, och Harrison Ford är Indiana Jones för mig.
Själv såg jag aldrig filmerna på 80 talet. Såg allihop i ett svep förra året och kan inte se storheten alls med Indiana Jones eller Harrison Ford.
Spelet var dock underhållande det lilla jag spelade.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Själv såg jag aldrig filmerna på 80 talet. Såg allihop i ett svep förra året och kan inte se storheten alls med Indiana Jones eller Harrison Ford.
Harrison Ford var en av favoriterna efter att ha sett Star Wars-trilogin på bio. Indiana Jones och de fördömdas tempel skulle jag och en kompis se men blev stoppade av den elaka gubben som jobbade på bion. Men hans mamma följde med och då var det ok
Men jag håller inte med om åsikten: Troy Baker och Machinegames gör en svinbra Indy-tolkning.
Nej, inte jag heller. Det är utan tvekan mitt ”årets spel” 2024.
Det är verkligen helt fantastiskt spelet och om man undviker att spela det pga en sådan sak som att det inte är Harrison Ford som gör rösten, ja då gör man ett rejält misstag.
Och jag är dessutom ”äldre” och uppväxt med både Indiana Jones och Harrison Ford. Och älskade Indiana Jones-filmerna så klart som så många andra.
Jag har verkligen ruggigt svårt för first person kamera när det inte är shooters så jag kommer nog hoppa det här dessvärre. Men jag tvivlar inte på att det är ett välgjort spel.
Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.
Såg endast första filmen när jag var liten och då var det en helt annan känsla man fick. Som vuxen fick jag inte samma känsla som när man var barn, tror nostalgin spelar stor roll i detta fall.
Gjorde annars samma sak förra året inför spelet och tyckte att de flesta var underhållande. Rankar den första som den bästa, efter kom den tredje filmen. Men tvåan var så usel att jag knappt klarade av att titta på den. Allt var sjukt löjligt och överdrivet på en annan helt annan nivå jämfört med de andra två som kändes mer jordnära.
Vuxen man som beter dig som ett barn. Standard FZ
Kanske är en ungdom? Vem vet.
What a monster..i cant belie.. WHAT THE HELL IS THIS PLACE?
Ren nyfikenhet.
Säg några filmer du tycker är riktigt bra bara så man kan få en känsla av din smak.
Ser rätt bra/kul ut.. men tröga npcer emellanåt (youtube).
Lite synd ansiktet inte är mer likt säg 70-80% porträttlikt.. rent konstigt idag.
Rösten är lite bättre men lite för mjuk klang. Troy blunda o lyssna, ganska lätt att höra vem.
(Tror rimligen det finns personer jorden runt som skulle göra den bättre.. men de är ju inte kända röstskådisar tyvärr).
Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.
Ja, det är säkert bra. Börjar bli lite nyfiken... det tar emot att medge det
https://www.youtube.com/watch?v=7HhpE6cxvVE
Blunda och se hur många av klippen du tar rätt. Han är kuuuusligt lik!
Helt ointressant. Jag växte upp med filmerna på 80-talet, och Harrison Ford är Indiana Jones för mig.
Ja. Smaken är som bekant som arslet!
Jag har själv växt upp med filmerna och älskade spelet! Troy får verkligen till den erans Indy så gott någon kan (förutom en yngre Ford då förstås). Jag rekommenderar dig att ändå ge det en chans 😁
Ser rätt bra/kul ut.. men tröga npcer emellanåt (youtube).
Lite synd ansiktet inte är mer likt säg 70-80% porträttlikt.. rent konstigt idag.
Rösten är lite bättre men lite för mjuk klang. Troy blunda o lyssna, ganska lätt att höra vem.
(Tror rimligen det finns personer jorden runt som skulle göra den bättre.. men de är ju inte kända röstskådisar tyvärr).
Absolut. Men det är en sak att kunna härma någon perfekt , och en helt annan att också skådespela sagda röst.
Det är inte ”barra” att vara bra röstskådespelare. Troy är ju en av de bästa, vilket han bevisat många ggr. Sedan blev han ju nästan för populär ett tag, och då blir vissa tydligen less, och blir ”anti”, tyvärr.
Personligen tycker jag karln är otroligt duktig, och ska tydligen vara ödmjuk och trevlig privat, trot’ eller ej!
Ja. Smaken är som bekant som arslet!
Jag har själv växt upp med filmerna och älskade spelet! Troy får verkligen till den erans Indy så gott någon kan (förutom en yngre Ford då förstås). Jag rekommenderar dig att ändå ge det en chans 😁
Ja, stinker ibland
Skämt åsido, det är säkert bra och jag får sluta vara så negativ och grinig. Jag har ju inte testat själv.
Ren nyfikenhet.
Säg några filmer du tycker är riktigt bra bara så man kan få en känsla av din smak.
Alien 2, Predator, Terminator 2, Back to the future, The Matrix, Den gröna milen
Harrison Ford var en av favoriterna efter att ha sett Star Wars-trilogin på bio. Indiana Jones och de fördömdas tempel skulle jag och en kompis se men blev stoppade av den elaka gubben som jobbade på bion. Men hans mamma följde med och då var det ok
Han var en okej skådis i Skriet från vildmarken.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Samma sak hände mej fast med T2 1992, var 9bast. Så länge mammsen följde med så gick det fin fint. Hade inga mardrömmar efteråt. Min dotter spelar Resident Evil och Silent hill, Evil within som 9åring . Går utmärkt. Ta bort ålders skitet Tack. Alla vill inte titta på disney skit i den åldern
Alien 2, Predator, Terminator 2, Back to the future, The Matrix, Den gröna milen
Han var en okej skådis i Skriet från vildmarken.
Okej du har ju bra smak.
Samma sak hände mej fast med T2 1992, var 9bast. Så länge mammsen följde med så gick det fin fint. Hade inga mardrömmar efteråt. Min dotter spelar Resident Evil och Silent hill, Evil within som 9åring . Går utmärkt. Ta bort ålders skitet Tack. Alla vill inte titta på disney skit i den åldern
Jag såg Dracula på tv när jag var 10 år. Jack Palance var det läskigaste jag nånsin sett. Tror jag drömde mardrömmar sen
Spelade det lite igår kväll och det är verkligen en bra start! Men det är lite buggigt, speciellt när en slår ner vakter och de ramlar genom väggar eller saker (typ skrivbord) som är i närheten. Samma sak när de ska lyftas upp är det inte helt hundra. Men det är väl så det märks det är ett Bethesta-spel /s Annars är det ett riktigt toppenspel med mycket spänning, fara och underhållning!
Spelade det lite igår kväll och det är verkligen en bra start! Men det är lite buggigt, speciellt när en slår ner vakter och de ramlar genom väggar eller saker (typ skrivbord) som är i närheten. Samma sak när de ska lyftas upp är det inte helt hundra. Men det är väl så det märks det är ett Bethesta-spel /s Annars är det ett riktigt toppenspel med mycket spänning, fara och underhållning!
Det behöver inte vara perfekt, bara det har rätt känsla. Annars hade jag aldrig orkat med Cyberpunk
Rätt coolt att svenska studios fått förtroende att göra såhär stora filmlicensspel. Star Wars, Avatar och nu Indianen Jöns.
Vad blir nästa tro?
Absolut. Men det är en sak att kunna härma någon perfekt , och en helt annan att också skådespela sagda röst.
...
Ja det är ju sant i och för sig.
Glad påsk
Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.
Vad är det för papperslansering då? La beställningen på Webhallen och såg fram emot att spela idag, men inte. Inte en enda fysikbutik verkar ju ha spelet som släpps idag.
Webhallen och Inet, har det inte i lager.
Elgiganten har det endast online och i en enda butik(Norrrtälje)
Vad är det för papperslansering då? La beställningen på Webhallen och såg fram emot att spela idag, men inte. Inte en enda fysikbutik verkar ju ha spelet som släpps idag.
Webhallen och Inet, har det inte i lager.
Elgiganten har det endast online och i en enda butik(Norrrtälje)
Du kanske redan vet om detta, och du kanske inte ens bryr dig det minsta, men skivan är i stort sett tom om det har någon betydelse för dig. Den innehåller bara 20 GB data (100 GB-skiva). Med detta sagt så äger jag själv spelet fysiskt till Xbox där situationen är liknande, men jag kände till det hela innan köp. 🙂
Finns i lager hos Spel & Sånt iaf:
https://www.spelochsant.se/produkt/playstation5/spelallaspel/...
Det behöver inte vara perfekt, bara det har rätt känsla. Annars hade jag aldrig orkat med Cyberpunk
Rätt coolt att svenska studios fått förtroende att göra såhär stora filmlicensspel. Star Wars, Avatar och nu Indianen Jöns.
Vad blir nästa tro?
Nä, jag förväntar mig inte perfektion utan det var bara ett litet störningsmoment för mig. Dock ett väldigt litet problem som inte förstörde helhetsupplevelsen nämnvärt utan bara en liten notis. Och bra Indy-känsla hade det onekligen! Rakt igenom!
Ja, väldigt kul att lilla Sverige gör sig namn genom både egna spel och redan väletablerade franchises.