David Gaider: "Bioware var kluvet mitt itu, och sidorna gillade inte varandra"
Synd nog så har Bioware varit död i över 10 nu
Går uppenbarligen inte att rädda, för dom har försökt, flera gånger.
Veilguard och Andromeda är bevis på det, men förstnämnda är spiken i kistan för studion har jag en känsla över.
"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"
Synd nog så har Bioware varit död i över 10 nu
Går uppenbarligen inte att rädda, för dom har försökt, flera gånger.
Veilguard och Andromeda är bevis på det, men förstnämnda är spiken i kistan för studion har jag en känsla över.
Floppar kommande Mass Effect så kommer nog EA stänga ner studion
Skulle inte förvåna mig om spelet läggs ner mitt under utveckling
"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"
Det där har sagts om Bioware efter och inför typ varje spel efter Mass Effect 3 (eller Dragon Age 2)..
Det tråkiga är Gaider var en av deras bästa writers och det märkts efter han lämna företaget och man tittar på failguard så ser man skillnaden som natt o dag. Varenda karaktär I failguard är en formliga, tråkiga, och rent av hemska. Med en main story som värkar vara skriven av en 15åring som för första gången i sit liv bestämt sig skriva en fan fiction av sitt favorit spel.
Men så går det när man bestämmer sig för anlita folk baserad på deras ras och sexualitet i stället för anlita folk som kan sitt jobb.
Gaider skrev många bra karaktärer och en av det bästa homosexual då han skrev baseras mycket på sin egen erfarenhet av att vara gay. Jag är glad att Gaider lämna Bioware efter att han själv satt att många writers på Bioware aldrig togs på allvar och ofta fick höra vem som helst kan göra hans jobb.
Men så går det när man bestämmer sig för anlita folk baserad på deras ras och sexualitet i stället för anlita folk som kan sitt jobb.
'Ras'? Visste inte de anställde homo erectus eller floresiensis nuförtiden.
Okej jag gör väl simpelt för dig. Vad dom anställde var idioter och inte folk med meriter. Dom föredra idioter framför folk som kan sitt job. Och det är som Gaider sa själv. Dom alltid såg ner på honom och sa att vem som helst kan göra hans job så när han lämnade så ja gjorde dom just det dom ersatte honom med vem som helst. En okunnig idiot som inte ens skulle kunna skriva något för att rädda deras egna liv.
Så att Bioware är på väg på och och flertal fick sparken är något ingen idag är förbryllad av så går det när man anlitar folk som ej kan göra ett bra job. Fast vi vet att ett fåtal idioter kommer skylla på EA för EA är skit men dom som vet så är det Bioware´s egna fel för anlita idioter och inte folk med meriter.
Art =/= ras, det senare är inget taxon och kan inte ges en användbar entydig biologisk definition. Här är det dock uppenbart att vad som avses är ekvivalent med etnicitet/hudfärg, vilket må vara en användning som inte är särskilt populär i Sverige eftersom den här förknippas med rasteorier, men i detta exempel uppenbart lånats från engelskan där sådan användning är helt normal och saknar svenskans konnotationer.
Okej jag gör väl simpelt för dig. Vad dom anställde var idioter och inte folk med meriter.
Jag tror inte du har några belägg som helst för dina påståenden, och jag tycker inte man ska lita blint på vad Gaider säger. Läser man mellan raderna på det han skrivit kan man se han som en bitter karl som ville klättra på karriärstegen men fick det nekat, eller en spelförfattare som trodde han var värd mer än andra tack vare sitt kändisskap. Vi har bara hans sida av historien, så ta det med en nypa salt.
Angående Veilguard är det nog bäst att invänta anonyma intervjuer likt denna som Kotaku skrev om Anthem, eller den här som handlar om Mass Effect: Andromeda.
De två du räknar upp är olika arter av människor, inte underarter (i äldre publikationer användes ibland ras). Du får nog slänga in en Homo sapiens idaltu istället. 🙂
Jag tror inte du har några belägg som helst för dina påståenden, och jag tycker inte man ska lita blint på vad Gaider säger. Läser man mellan raderna på det han skrivit kan man se han som en bitter karl som ville klättra på karriärstegen men fick det nekat, eller en spelförfattare som trodde han var värd mer än andra tack vare sitt kändisskap. Vi har bara hans sida av historien, så ta det med en nypa salt.
Angående Veilguard är det nog bäst att invänta anonyma intervjuer likt denna som Kotaku skrev om Anthem, eller den här som handlar om Mass Effect: Andromeda.
Kotaku = https://www.youtube.com/watch?v=q8jijntHDxM ren skit
Har inte spelat Veilguard så vet inget alls om story, karaktärer med mera.
I vilket fall så är det dessa nedan som jobbat med att skriva för Veilguard.
tycks vara en ganska gedigen erfarenhet dem har. 3 har jobbat med Dragon Age Origins.
Två har gått vidare till Sucker Punch och ghost of Yotei. En gått till MOTIVE EA och en till Marvel's Iron Man. (Av det jag hittade lite snabbt)
Lead writer: Patrick Weekes
Skrivit till spel i 20 år.
Mass Effect 1, 2 och 3 mfl.
Övriga:
Sheryl Chee
Skrivit till spel i 20 år.
Dragon Age Origins, Dragon Age 2, Old Republic mfl.
Lukas Kristjanson
Skrivit till spel i 27 år.
Baldurs gate 1 och 2, Neverwinter nights, old republic, Jade Empire, mass Effect 1 och 2
Dragon Age Origins, 2 ...mfl.
Jo Berry
Master of Arts degree in Creative Writing
Skrivit till spel i minst 17 år.
Skriver nu för MOTIVE EA studio
John Dombrow
Skrivit till spel i över 15 år. Skrivit filmer innan dess.
Skriver nu för Sucker Punch och ghost of Yotei
Courtney Woods
Skrivit till spel i 15 år
Skriver nu för Sucker Punch och ghost of Yotei
Brianne Battye
Skrivit till spel i 13 år.
Jobbar nu med Marvel's Iron Man.
Mary Kirby
Skrivit till spel i minst 18 år.
Dragon Age Origins, Dragon Age 2, Old Republic mfl.
Sylvia Feketekuty
Skrivit till spel i över 15 år.
Mass Effect 2 och 3 mfl.
Allt är en konsekvens av att Bioware lät sig uppköpas av EA. Samma sak när man låter sig uppköpas av Embracer, Ubisoft, Microsoft, Sony eller andra storföretag.
Det är inledningen till undergången. Numera om jag ser något mindre, till medelstort kreativt spelföretag bli uppköpt, tänker jag, okey nu är det slut på er. Tack för den här tiden!
Nä jag har 0 belägg jag bara hittar på saker utan att läsa, lyssna och prata med folk. För jag tycker det är roligt att bara hitta på och sedan bli kallad lögnare det är fan det bästa som finns.
Jag ljög också när jag sa att blizzard drev Kerri Moynihan en av sina anställda till själv mord pga deras sextrakasserier då Kotaku har inte skivigt om det. Hon bara dog för det var kul.
Nej tack jag läser inte Kotaku´s skit lite vätt i skallen har man ju trots att man saknar belägg på allt.
Han har inga belägg alls för den typen av påståenden.
Bioware is DEAD get over it and MOVE ON!
Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"
Det där har sagts om Bioware efter och inför typ varje spel efter Mass Effect 3 (eller Dragon Age 2)..
De kan bara blöda pengar en viss tidsperiod innan EA dödar studion. Med tanke på deras gigantiska floppar med Anthem och Veilguard så är risken ganska stor om de inte levererar en hit med sitt nästa spel.
Svårt att läsa kritik om "writing" av kommentarförfattare som själv inte verkar ha grepp om sitt eget språk. Jag skrattade dock högt av det sjukt ironiska, tack för den underhållningen
Svårt att läsa kritik om kritik av en person som inte är professionell kritiker. Tack för den underhållningen.
I drank what?