Stor Elder Scrolls IV: Oblivion-läcka – blir en remaster
Bilder och info från den påstådda nyversionen – som sägs komma till PS5 också.
#oblivion-remastered, #the-elder-scrolls-iv-oblivion
Första länken var, och vem säger det?
https://x.com/Mr_Rebs_/status/1912115770223464717?s=19
I kommentarerna en intervju med Jeff Grubb på en podcast
Switch, PC och Dödsmetall.
Första länken var, och vem säger det?
https://x.com/Mr_Rebs_/status/1911973248532635942
I kommentarerna en intervju med Jeff Grubb på en podcast
Tack! Det är från förra veckan, och fler har sagt liknande. Det som talar emot är väl att det redan har spåtts i release massa gånger innan.
Det må heta remastered, men tycker enligt bilderna man sett att det mer ser ut som en remake.
KAN vara en uppgraderad version av motorn. Men jag har läst andra läckor som hävdar att det egentligen är en remake skapad i Unreal 5.
Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.
KAN vara en uppgraderad version av motorn. Men jag har läst andra läckor som hävdar att det egentligen är en remake skapad i Unreal 5.
Ska enligt rykten vara samma gamla spel, fast är omgjord i UE och ligger ovanpå Gamebryomotorn. Får se hur det egentligen är när de visar upp det.
Switch, PC och Dödsmetall.
Om rykten stämmer så tar Unreal 5 hand om renderingen, men huvudsakligen används en uppgraderad originalmotor som tar hand om allt det andra. Unreal 5 är "tacked on", så en remaster låter mer rimligt.
Att dom byggt om hela spelet till Unreal 5 är helt otänkbart, alldeles för mycket jobb med det. Plus att dom säkert vill behålla det flexibla pluginsystemet från originalmotorn som gjort moddningen för spelet så oerhört populärt.
Det låter rimligt att den är omgjord i UE5 av bilderna att döma. Betydligt snyggare än en simpel remaster ser det iaf ut att vara.
Det må heta remastered, men tycker enligt bilderna man sett att det mer ser ut som en remake.
Det där med remaster och remake är ju ett begrepp som det kan diskuteras ganska friskt om. Det kan vara en remaster med ”ny” grafik från grunden, som till exempel Metroid Prime på Nintendo Switch.
Mitt första möte med Oblivion är ett av mina starkaste spelminnen någonsin. "Rätt" genomfört kan det här mycket väl bli årets spelhöjdpunkt för egen del.
Av bilderna att döma ser det trevligt ut, upplösningen var dock inte den bästa. Det enda jag reagerade på var den ljusbruna nyansen på skärmdumpen på bryggan och ruinen. Men tittar man på bilden med spriggan och statyn/ruinen så ser man att när himlen väl har spruckit upp och dimman lagt sig (till skillnad från ovan nämnda bild) är allt grönt och fint igen. Man längtar ju verkligen efter lite grönska efter alla år med Skyrim...
Det här ska bli spännande. Håller personligen Oblivion högre än Skyrim, så det ska bli riktigt kul att få köra en ny vända i en fräschare version.
Vågar vi hoppas på en uppfräschning av Skyrim längre fram?
Har man inte kört de tillräckligt vid de här laget :D. Men sure varför inte en runda till!
Definitivt. Sedan har de gjort om strider med mer.
Det tror jag absolut, framför allt om Oblivion säljer bra. Nu vet vi ju inte hur mycket de faktiskt har gjort (om de bytt till Unreal Engine och så), men har de lagt en stabil grund med Oblivion så lär det bli enklare och billigare att även remastra Skyrim.
Vad jag hör från massa läckor det är en Remake och inte en remaster. Det var planerat som en Remake som skulle komma ut FY22 "fiscal year 2022" Men sköts up tills nu och senaste läckorna säger att den kan släppas 21 april efter ESO Anniversary Jubilee Event. Det påstås vara en Shadow drop som var sagt kanske skulle koma 3april men nu är 21 apirl.
Kollar man det läckta release schedule så var Fallout 3 remaster också nämnt FY24 men kan bli att det släpps 2026 eller 2027 om dom gör den till en remake också.
Och med tanke på det är Virtuous som får hålla i Oblivion så kan fallout 3 också tänka bli en remake där av att den ej släppets 2024 som var den eventuella tanken.
All denna Info kommer från NateTheHate2 som tydligen är en rätt pålitlig läkare som har haft rätt väldigt många gånger.
Nu är allt detta rykten som ska tas med en nya salt men Kan vara något att hoppas på om NateTheHate2 har rätt.
Vi har ju annars Skyblivion som fortfarande jobbas på och har kommit extremt långt och har vi tur kanske är klar i slutet av 2025 eller kanske någon gång i 2026 om vi har tur
Hoppas på en shadowdrop snarast!
Haha perfekt namn och bild för denna nyhet 😄
Jag är fett taggad! Oblivion fyller 20 år nästa år så känn er gamla för det gör jag nu.
”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi