Stora ryktestråden för "Switch 2"

Medlem
Skrivet av Belgaar:

Jag är nästan 100% säker att så blir fallen. Mario 3D kommer vara den stora titeln. Det måste ju ändå vara en year 1 titel som släpps i Oktober/Novembet och den visar man upp så fort konsolen är ute. Har svårt att se något annat.

Ser man på nästan alla stora spel som har visats upp till Switch 2 (bortsett metroid/pokemon) så kommer allt nära lansering. Juni-juli-augusti

Nintendo har inte alls fokuserat allt på julfönstret ännu. Vi vet 0 Switch 2 exklusiva titlar som kommer till julhandeln än så länge. För mig råder det inga tvivel om att 3D Mario är ett av dom och det kommer visas upp i Juni.

Donkey Kong: Bananza är samma team eller en del av studion. Men att dom sitter på 3D Mario med kan jag nästan garantera till 100%. Nintendo släpper inte ny konsol utan gigantiskt 3D Mario första året. Det är inte i deras DNA.

Jag hoppas ändå på ett spel också från Intelligent System i år. Kommer ett 3D Mario så räknar jag bort Paper Mario och jag hoppas inte det är ett Wario Ware eftersom det var deras senaste nya spel. Fire Emblem eller Advance Wars kommer deras nästa spel vara. Ryktet lutar mot Fire Emblem - i så fall blir jag glad! Frågan är dock om det kommer i år eller om det är reveal i år och lansering nästa år.

Skrivet av Gungnir:

Det vore väldigt konstigt om det inte kommer något Mario-relaterat iår med hänsyn till 40 års jubileet.

Är inte 40th annivarsary nästa år? Då lär de ju släppa något som typ Mario Galaxy 2 med både Switch och Switch 2-versioner (där senare kanske har muskontroll?) och sen nytt 3D Mario? Antar att de har ett sådant redo jag också, och att det släpps year 1 men inte nödvändigtvis i år, då det var så längesen Odyssey och DK Bananza lär inte vara enda de jobbat på. Men Nintendo är kända för att låta saker ligga på hyllan tills de anser ett släpp är rätt just där och då och att smälla av nytt Mario i år innan en mer samlad satsning kan presenteras känns ologiskt för mig. Kanske nytt Luigis Mansion eller något sådant först? Men ja, senare delen av 2025 och tidig 2026 måste ju presenteras så blir det ingen direct i juni lär den ske senast augusti men tanken på att ha en så tätt intill lanseringen är nog smartast så tror också juni så både gamers och media kan hypa upp det.

Medlem

Väldigt nyfiken på om det kommer komma patches till totk?

Medlem

En fråga till alla insatta, har vi fått reda på om man kan spela trådlöst tillsammans med någon som har Switch 1? Exempelvis Mario kart 8 i mitt fall

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Är inte 40th annivarsary nästa år? Då lär de ju släppa något som typ Mario Galaxy 2 med både Switch och Switch 2-versioner (där senare kanske har muskontroll?) och sen nytt 3D Mario? Antar att de har ett sådant redo jag också, och att det släpps year 1 men inte nödvändigtvis i år, då det var så längesen Odyssey och DK Bananza lär inte vara enda de jobbat på. Men Nintendo är kända för att låta saker ligga på hyllan tills de anser ett släpp är rätt just där och då och att smälla av nytt Mario i år innan en mer samlad satsning kan presenteras känns ologiskt för mig. Kanske nytt Luigis Mansion eller något sådant först? Men ja, senare delen av 2025 och tidig 2026 måste ju presenteras så blir det ingen direct i juni lär den ske senast augusti men tanken på att ha en så tätt intill lanseringen är nog smartast så tror också juni så både gamers och media kan hypa upp det.

Det är 40 års jubeleum i år. Det var nu i Mars på Mar10 Day.

Precis alla Youtubers var ju bombsäkra på att Mario 3D skulle visas upp denna Direct i April. Trots att man visste Mario Kart så har inte jag hört en enda Youtuber som tvekade på att man minst skulle teasa nästa 3D Mario. Det har vart 100% att nästa 3D Mario skulle vara med på denna Direct i April.

Men nu pratar ingen om det längre. Vilket förvånar mig lite. Har Nintendo en stor jultitel kvar att visa upp så tror jag det är en titel inom Mario universum.

Jag tror inte det är ett 2D Mario, Mario Party, Paper Mario, Smash Bros, Bowsers Fury som kommer i år. Näst på tur av dom stora 3D AAA spelen inom Mario Universum är enligt mig 3D Mario, alternativt som du säger Luigis Mansion 4.

Med tanke på att Sakurai visade upp Kirby Airriders så tror jag inte det är dags riktigt ännu för nästa Smash. Intelligent System håller säkert på med ett spel som visas detta år, som släpps 2025 eller 2026. Men jag tror det är Fire Emblem och inte Paper Mario. Ett Mario Wonders 2, 2D spel ser jag inte heller komma före ex 3D Mario. Mario Kart och Mario Party har vi precis blåst av.

Om Nintendo har en stor jultitel på gång så tror jag det är Mario - Antingen 3D Mario eller Luigis Mansion 4 som visas upp i Juni och släpps i Q4.

Medlem
Skrivet av Belgaar:

Precis alla Youtubers var ju bombsäkra på att Mario 3D skulle visas upp denna Direct i April. Trots att man visste Mario Kart så har inte jag hört en enda Youtuber som tvekade på att man minst skulle teasa nästa 3D Mario. Det har vart 100% att nästa 3D Mario skulle vara med på denna Direct i April.

Men nu pratar ingen om det längre. Vilket förvånar mig lite. Har Nintendo en stor jultitel kvar att visa upp så tror jag det är en titel inom Mario universum.

Jag tror inte det är ett 2D Mario, Mario Party, Paper Mario, Smash Bros, Bowsers Fury som kommer i år. Näst på tur av dom stora 3D AAA spelen inom Mario Universum är enligt mig 3D Mario, alternativt som du säger Luigis Mansion 4.

Med tanke på att Sakurai visade upp Kirby Airriders så tror jag inte det är dags riktigt ännu för nästa Smash. Intelligent System håller säkert på med ett spel som visas detta år, som släpps 2025 eller 2026. Men jag tror det är Fire Emblem och inte Paper Mario. Ett Mario Wonders 2, 2D spel ser jag inte heller komma före ex 3D Mario. Mario Kart och Mario Party har vi precis blåst av.

Om Nintendo har en stor jultitel på gång så tror jag det är Mario - Antingen 3D Mario eller Luigis Mansion 4 som visas upp i Juni och släpps i Q4.

Super Mario Bros. släpptes ju i September 1985 i Japan. Mar10 är ju bara en rolig dag. Så passar ju bra om de visar upp något i september på 40-årsdagen som kommer till nästa år.

Medlem
Skrivet av Belgaar:

Ah, pågår tydligen till september i år - så om de visar ny 3D Mario nu i juni och släpp till September (eller kanske augusti och sedan Mario Galaxy 2 i september) så kan de fira både genom att titta bakåt och skapa ny stor spelhändelse för framåt. Nytt 2D Mario tror inte jag heller är aktuellt då Wonder är så nära och Mario Party har de ju redan i Jamboree-återsläppet med nytt material.

Nintendo har släppt bilder på NSO på Switch 2

Medlem

Vet ni om PS5 spelteven är den bästa spelteven?

Medlem
Medlem
Skrivet av ShinyGoomy:

Vet ni om PS5 spelteven är den bästa spelteven?

Vadå ps5 speltv. sony gör en massa tv apparater

Medlem
Skrivet av Shodan:

Vadå ps5 speltv. sony gör en massa tv apparater

Japp och nu håller de på med deras nya teknik, RGB mini-LED. En teknik som klår OLED.

Medlem
Skrivet av V5er:

Japp och nu håller de på med deras nya teknik, RGB mini-LED. En teknik som klår OLED.

De gör väl som Samsung hittepå begrepp ala qled

Medlem
Skrivet av Shodan:

Inget "hittepå" med RGB mini-LED. Bättre färger och inga inbränningar.

Medlem

Näpp vilket sätt bättre färger. Vi är ju redan bra nära hundra procent. Inga större problem med inbränningar så här långt. Typ tre år med huds

Hur är det med svärtan och kontrast?

Medlem
Skrivet av Shodan:

Skrivet av V5er:

Tror Shodan syftar på att i grunden är det samma LCD/LED-teknik, med en digital teknik ovanpå som i fallet QLED. Innan Samsung började göra reklam för QLED så fanns denna teknik i deras TV-utbud.

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Tror Shodan syftar på att i grunden är det samma LCD/LED-teknik, med en digital teknik ovanpå som i fallet QLED. Innan Samsung började göra reklam för QLED så fanns denna teknik i deras TV-utbud.

Medlem
Skrivet av Shodan:

Kan säkert vara bra men Shodan är inte fel ute - då det bygger vidare på LCD-tekniken.

Från El-gigantens hemsida.

”Mini LED-TV
Se våra Mini LED TV-apparater här. Mini LED är ett nytt och effektivare sätt att lysa upp en LCD-skärm bakifrån. TV-producenterna använder olika namn för Mini LED-tekniken. Samsung kallar det Neo-QLED, LG kallar det QNED, medan Philips, Sony och TCL använder Mini LED-namnet.”

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Kan säkert vara bra men Shodan är inte fel ute - då det bygger vidare på LCD-tekniken.

Från El-gigantens hemsida.

”Mini LED-TV
Se våra Mini LED TV-apparater här. Mini LED är ett nytt och effektivare sätt att lysa upp en LCD-skärm bakifrån. TV-producenterna använder olika namn för Mini LED-tekniken. Samsung kallar det Neo-QLED, LG kallar det QNED, medan Philips, Sony och TCL använder Mini LED-namnet.”

Pratar vi fortfarande om Switch 2, eller har den här tråden derailat ordentligt?

Medlem
Skrivet av hellmountain:

Pratar vi fortfarande om Switch 2, eller har den här tråden derailat ordentligt?

Du har rätt. Sorry.

Medlem
Skrivet av hellmountain:

Vi pratar om vilken TV som har bäst teknik för ändamålet. 🤣

Medlem
Skrivet av V5er:

Skulle vilja ha Micro led.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Skulle vilja ha Micro led.

Jag med.

Medlem

Såg att man kan reparera sina kläder i botw men bara genom appen, vilket innebär?

Medlem
Skrivet av ShinyGoomy:

Såg att man kan reparera sina kläder i botw men bara genom appen, vilket innebär?

Tror det handlade om vapnen? 🤔

Medlem

Är det bekräftat att Switch 2 kommer ha blutooth från början för trådlösa hörlurar?

Medlem
Skrivet av Danster:

Är det bekräftat att Switch 2 kommer ha blutooth från början för trådlösa hörlurar?

Bra fråga, det vill jag också veta.

Medlem
Medlem

Nu när Switch 2 är officiell och nära får vi börja se framåt vad Nintendo bjuder på härnäst! 😅

Medlem
Skrivet av Belgaar:

Jag är nästan 100% säker att så blir fallen. Mario 3D kommer vara den stora titeln. Det måste ju ändå vara en year 1 titel som släpps i Oktober/Novembet och den visar man upp så fort konsolen är ute. Har svårt att se något annat.

Måste inte alls vara en "year 1 titel". Super Mario Galaxy kom 11 månader efter Wiis release. Super Mario Sunshine 10 månader efter Ganecubereleasen. Om vi ens får se det nästa år blir det tidigast till hösten.

Medlem
Skrivet av Danster:

Måste inte alls vara en "year 1 titel". Super Mario Galaxy kom 11 månader efter Wiis release. Super Mario Sunshine 10 månader efter Ganecubereleasen. Om vi ens får se det nästa år blir det tidigast till hösten.

Du menar hösten 2026 alltså?

Medlem
Skrivet av lasselason:

Du menar hösten 2026 alltså?

Precis. Om jag ska låta mig vara väldigt optimistisk så släpps Metroid Prime 4 i oktober. Ett nytt Mario kommer inte att avslöjas innan dess.

Skriv svar