Snabbkollen – Ditt maxpris för Switch 2?
Var är alternativet under 4000:-, jag betalar inte mer för utdaterad hårdvara?
Nintendo har ju den första Switchen för under 4000, det var ju aldrig en chans att Switch 2 skulle vara så "billig". Och den första Switchen har knappt gått ner i pris på 8 år...
Hade redan innan jag såg priset tänkt skippa den. Köpte första switchen mest till barnen då jag själv inte är så intresserad av deras titlar. Dock har det visat sig att även de hellre spelar på mina "maskiner" och då blir den ju lite överflödig.
Men det ska verkligen bli intressant att se om Nintendo kan göra om succén med switchen med det här priset. Jag tvivlar i alla fall.
4K kan jag lägga på Switch 2. Som nämt tidigare så är inte maskinen värt detsamma som en PS5. Men sen är ju barndomspolaren "Nintendo-nörd" och han träffar jag som ca. 2-3 ggr i året så om han köper Switch 2 på dagen så är faktiskt onlinespelandet med han värt 4K bara det haha.. Svårt det där!
5 papp är väl ungefär vad jag är beredd att betala men tvivlar på att jag får möjlighet att köpa en konsol för det priset. Jag har ändå en sådan gedigen backlog på andra format som jag inte hinner spela så det gör mig inte så mycket (i nuläget). Jag tillhör för övrigt skaran som tycker "Nintendo-magi" är kraftigt överreklamerat.
Desto mer jag tänkt på saken desto mer känner jag att jag hade tänkt mig runt dryga 4000 kr.
Pengarna i sig är inte problemet, utan vad jag betalar för konsolen jämfört med vad jag får. Lägger då hellre MER pengar på en Steam Deck, får tillgång till mitt befintliga Steam-bibliotek och kan vänta mig rätt feta reor på de flesta kommande spel som intresserar mig.
Sett till vad konsolen kostar i nuläget oavsett vi snackar Sverige eller någon annanstans så vill jag inte lägga de pengarna på vad jag får. Har redan flera spelbara ekosystem som räcker mer än väl.
Vill tillägga att jag alltid sett Nintendo som det billigare alternativet konsolmässigt. Det spelar naturligtvis in att de inte längre spelar på den planhalvan.
2500:-
Pretty much. Förväntar inte mig det i butik, men jag har inget emot att köpa det begagnat i framtiden istället bara. Det var så det gick till med min nuvarande Switch!
0kr familjen är nöjd med switch, N64 , N8Bit samt ps5 pro. För mig själv blev det denna för nya bygget i år https://www.inet.se/produkt/6906782/lian-li-dk-07x-skrivbord-...
Beror på spelen som kommer för det är det enda som avgör värdet.
Bingo!
Lustigt att det är samma visa varje gång på FZ. Man ska ha massor mer men det får inte kosta något.
När det gäller switch 2 så kostar det massor och man får inget.
Du får inget? Det är lustigt....
När man tittar runt ser det ut att bli nästan samma prestanda som Series S i dock. Samt att Switch 2 har DLSS vilket kommer göra mycke. Sedan kan du ta med den lätt och spela på resande fot vilket inte en Series S kan.
Visst Series S är inte så stark men den har inte nån bra uppskalningsteknik som den använder vilket Switch 2 har.
Så tycker nog att många ska sluta leka Tony Rickardsson och vara så bitter. Teknik kostar och om man inte vill lägga ner vad det kostar får man hitta en annan hobby?
Du får inget? Det är lustigt....
När man tittar runt ser det ut att bli nästan samma prestanda som Series S i dock. Samt att Switch 2 har DLSS vilket kommer göra mycke. Sedan kan du ta med den lätt och spela på resande fot vilket inte en Series S kan.
Visst Series S är inte så stark men den har inte nån bra uppskalningsteknik som den använder vilket Switch 2 har.
Så tycker nog att många ska sluta leka Tony Rickardsson och vara så bitter. Teknik kostar och om man inte vill lägga ner vad det kostar får man hitta en annan hobby?
Javisst har du rätt i att en Series S hade varit mer värt, inte bara billigare utan även game pass Ultimate så du kan spela på nästan vilken platform som helst med tillgång till hundratals spel.
Och bara för ens hobby är "teknik" eller spel betyder det inte man borde köpa vilken skit som helst som serveras. Man borde fortfarande ha principer.
Har redan förbokat så kan väl knappast klaga på priset. Men jag tror det hade varit bättre om den legat runt 4500-5000 kr och även sålt spelen lite billigare. Har svårt att se hur denna ska kunna sälja lika bra som första med den nya prislappen. Många barnfamiljer hoppar nog över den. Särskilt med tanke på att man får en ps5 för mindre pengar så skulle jag säga att det är ett ganska dåligt värde. Men med tiden så ser vi hur det går.
Det är tomt i kartongen man köper alltså? 😂