Marathon släpps den 23:e september i år
Wow, fantastisk karsktärsdesign. De här personerna skulle jag vilja veta mer om.
Intressant synpunkt, det är första gången jag hör någon nämna att de vill fördjupa sig i spelkaraktärernas personligheter i ett multiplayer-FPS. Kanske har jag helt missat det, men vilka spel förutom Overwatch försöker skapa en bakgrundshistoria för sina karaktärer?
Dead-on-arrival. Concord 2.0
Preach! Är chockad över att det här inte är free-to-play.
Är få extraction shooters som lyckas. Själv är det bara Hunt: Showdown som har lyckats bibehålla mitt intresse genom åren.
Planeten man är på är Tau Ceti 4. Medans System Shock 2 är ovanför Tau Ceti 5. Någon har dålig fantasi xD
Intressant synpunkt, det är första gången jag hör någon nämna att de vill fördjupa sig i spelkaraktärernas personligheter i ett multiplayer-FPS. Kanske har jag helt missat det, men vilka spel förutom Overwatch försöker skapa en bakgrundshistoria för sina karaktärer?
Nyss nämnda Apex är ju ett exempel. Och bäst blir det när multiplayer kombineras med story, som i Halo. Men nu handlar det inte bara om bakgrundsberättelser. Det är i kombinationen med den extremt intetsägande designen.
Det är som Apex, Destiny och the cycle fick ett kärleksbarn efter en konstig trekant.
Tycker det är intressant att man visar en battle arena style match istället för själva extraction delen i spelet med allt som det innebär.
Så här långt inte imponerad eller intresserad av detta spel.
Nyss nämnda Apex är ju ett exempel. Och bäst blir det när multiplayer kombineras med story, som i Halo. Men nu handlar det inte bara om bakgrundsberättelser. Det är i kombinationen med den extremt intetsägande designen.
Har du spelat the finals? Marathon är inte likt överhuvudtaget och din jämförelse är usel. The finals är inte ens en hero shooter med speciella karaktärer. Du kan ändra hur du vill din karaktär ska se ut.
Har du spelat the finals? Marathon är inte likt överhuvudtaget och din jämförelse är usel. The finals är inte ens en hero shooter med speciella karaktärer. Du kan ändra hur du vill din karaktär ska se ut.
Säger jag inte att de är heller. Men steril och opersonlig design lider båda av. Helt olika spel och olika teman, men lika misslyckade i sin design.
Jag tror ändå jag gillar designen ändå. Det påminner lite om Mirrors Edge, karaktärerna kanske jag inte gillar lika mycket men annars så tycker jag det har en intressant design.
Sen så tycker jag att efter att jag sett den där kortfilmen att det vore kul att få ha en singelspelskampanj då det finns något väldigt intressant med världen.
"Writer and Fighter"
Sen så tycker jag att efter att jag sett den där kortfilmen att det vore kul att få ha en singelspelskampanj då det finns något väldigt intressant med världen.
Låt personerna bakom den göra en film eller TV-serie. Den var löjligt snyggt gjord.
Edit: Den är tydligen regisserad av en person som vunnit en Oscar för bästa animerade kortfilm så det kanske inte är så underligt att den ser bra ut.
Spelet lockar mig inte alls.
Cinematic däremot hade passat jättebra in i Love, Death, and Robots.
Eller i ett Marathon-spel med fokus på singleplayer och den galna storyn och värld som Marathon tidigare var.
Låt personerna bakom den göra en film eller TV-serie. Den var löjligt snyggt gjord.
Edit: Den är tydligen regisserad av en person som vunnit en Oscar för bästa animerade kortfilm så det kanske inte är så underligt att den ser bra ut.
Personen har ju också varit med och gjort tv-serien Love, Death & Robots. Så det är inte så långt ifrån.
Hmmn… Det var en konstigt trailer som inte är representativ för hur det är att spela Apex Legends i min mening.
Tycker Apex Legends är ett bra spel gameplay-mässig, det flyter på riktigt bra prestandamässigt och ser även grafiskt snyggt ut enligt min mening. Fler spel än FPS borde göras med den spelmotorn kan jag tycka.
Edit:
Denna en bättre representation:
https://youtu.be/YBkfHAVKwNE?si=ydaGSHS5VHJahSqO
Apex har riktigt bra movement och gunplay. Kanske inte så konstigt då det är byggt från Titanfall .
Fotstegsljudet kunde dock vara totalt värdelöst. Var länge sen jag körde nu, men då kunde det vara katastrof när ett helt lag helt plötsligt är rakt på dig utan att man hört ett enda steg.
The more I practice, the luckier I get.
Apex har riktigt bra movement och gunplay. Kanske inte så konstigt då det är byggt från Titanfall .
Fotstegsljudet kunde dock vara totalt värdelöst. Var länge sen jag körde nu, men då kunde det vara katastrof när ett helt lag helt plötsligt är rakt på dig utan att man hört ett enda steg.
Aha, det är Source i botten enligt Wikipedia:
The game is built using a modified version of Source engine; Source had previously been used for Titanfall 2, however for Apex Legends several necessary adjustments to allow for the increased draw distances and the large game map were made. Apex Legends is believed to be pushing at the technological limits of its game engine and as a result, the game compromises on dynamic display resolution, with the quality of the image and frame rate suffering particularly on console versions and on lower-end PC devices.
Det är ju riktigt bra ”drawing distance”. Inget att klaga på direkt.
Möjligt det där med fotstegen – vågar inte har så mycket ljudvolym på då mina öronen är sargade och har blivit ljudkänsliga. En fördel för mina motspelare antar jag.
”Var proud of who you är because I sure as Hillevi is aint” - Farfar
De flesta känner till Bungie och kanske också tycker om dom för Halo-spelen och jag kan inte klandra dom för att vilja göra annat men framtiden får utvisa om de valt rätt väg. Destiny 2 är ju rätt omtyckt men många tycks desto mer osäkra på detta.
”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi
Fruktansvärt ful färgskala och design. Hade det byggt på de ursprungliga Marathon-spelens lore och estetik hade det kanske varit intressant men nu ser det bara helt meningslöst ut.
Summerar mina egna tankar väl.
Förstår inte hur de tänkte.
Om de ville göra nåt spel för yngre gejmers, så hade de väl kunnat sparkat igång en ny IP ist. Det här spelet skändar ju original-spelen redan med sin blivande existens.
Jag minns ju Marathon som en direkt utmanare till Doom1 och Doom2. Sen var det aldrig riktigt bra. Det var ok på den Mac:en jag testade det på under 90-talet. Men det var egentligen inte i närheten av Doom. Nu gör dom en multiplayer av detta? Skulle varit ett singleplayerlir så kanske det hade haft en ok chans. Men nu. Nä, besviken att dom inte förvaltar detta arv bättre....
Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest
Jag spelade Marathon ca 1995 på en LC630 så varumärket väcker nostalgikänslor för mig.
Men detta känns verkligen inte som ett kärleksbarn.
Har det framgått om spelet kommer att erbjuda en single player kampanj?
Vad är USPen? (Pun intended) Varför skall folk spela det här och inte någon annan titel i ett hav av fps-spel?

Hmmn… Det var en konstigt trailer som inte är representativ för hur det är att spela Apex Legends i min mening.
Tycker Apex Legends är ett bra spel gameplay-mässig, det flyter på riktigt bra prestandamässigt och ser även grafiskt snyggt ut enligt min mening. Fler spel än FPS borde göras med den spelmotorn kan jag tycka.
Edit:
Denna en bättre representation:
https://youtu.be/YBkfHAVKwNE?si=ydaGSHS5VHJahSqO
Ja det du skickade ser ut som ett annat spel, bättre. Men Apex ser rätt så spritt ut i design, det verkar inte ha det där lättigenkännliga faktorn. Inte för att dunka på dem, folk tycker uppenbarligen att det är kul.
Är inte intresserad av spelet, extraction shooters eller originalet Marathon... men den där cinematic trailern såg fan bra ut. Skulle hellre se nån kortfilm i den stilen med lite mer handling. Påminner väldigt mycket om någon L.D.R film, tror det är samma studio som gjort den.
Spelet lockar mig inte alls.
Cinematic däremot hade passat jättebra in i Love, Death, and Robots.
Eller i ett Marathon-spel med fokus på singleplayer och den galna storyn och värld som Marathon tidigare var.
Haha.. ja skrev en kommentar ovan innan jag läste din, exakt så. Cinematicen är mer intressant än spelet.
Wow, fantastisk karaktärsdesign. De här personerna skulle jag vilja veta mer om.
Du jämför ett spel med specialdesignade karaktärer med ett spel där spelare själva designar sina karaktärer. Klart det kommer finnas karaktärer i The Finals som ser ut som mindre bra ut men i den design som Embark går efter så passar allt in i den virtuella game show. Väldigt sällan jag om live service spel med cosmetics som inkomstkälla.
Ta CoD, Apex eller Fortnite som exempel där allt handlar om att sälja sälja sälja, och det är helt otroliga skins som bryter helt ifrån original designen.
AMD Ryzen 7 9800X3D, Sapphire Pulse RX 9070 XT, MSI MAG B650 TOMAHAWK, DDR5 32GB 6000MHz