The Last of Us 1 och 2 släppta IGEN på PS5, för 1 200 kronor
Det börjar bli fånigt.
Jag älskar serien men får verkligen hålla med.
Uppgraderade själv till remastern från originalet men märkte ingen som helst skillnad :P.
Jag älskar serien men får verkligen hålla med.
Uppgraderade själv till remastern från originalet men märkte ingen som helst skillnad :P.
Tvåan, fair enough. Ettan märks det snabbt vilken skillnad det är.

Med det sagt, känner fortfarande inte att det behövdes. Det är ett snyggare spel än originalet, bland annat ansiktena, ljuset och skuggorna, men de hade kunnat fått avvakta lite till med en "remake" : )
Tvåan, fair enough. Ettan märks det snabbt vilken skillnad det är.
https://static1.makeuseofimages.com/wordpress/wp-content/uplo...
Med det sagt, känner fortfarande inte att det behövdes. Det är ett snyggare spel än originalet, bland annat ansiktena, ljuset och skuggorna, men de hade kunnat fått avvakta lite till med en "remake" : )
My bad, menade tvåan. Remastern till det första uppgraderade jag iof också till men Part 1 skippade jag.
Varför hetsar ni upp er? Det är ju bara en ”smidig” bundle i samband mer serien för de som inte spelat.
Visst, den kan tyckas onödig för man kan ju köpa spelen separat och prislappen är ganska väl tilltagen men jag tycker inte det är så märkvärdigt annars.
”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi
Folk lever i Nuet och inser inte att man blir äldre och att en yngre generation växer upp.
För oss gamlingar är det galet med dessa dyra releaser, men för den yngre generationen som var småbarn när första versionen släpptes så är detta säkert intressant.
Bara att inse att vi blir äldre och att det tillkommer ständigt ny generation spelare som är beredda att betala precis som vi var en gång intiden
PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.
Folk lever i Nuet och inser inte att man blir äldre och att en yngre generation växer upp.
För oss gamlingar är det galet med dessa dyra releaser, men för den yngre generationen som var småbarn när första versionen släpptes så är detta säkert intressant.
Bara att inse att vi blir äldre och att det tillkommer ständigt ny generation spelare som är beredda att betala precis som vi var en gång intiden
Crank namaste! Så är du ju. Du sätter alltid huvudet på spiken
Skippa spoilers. Även om spelet är gammalt nu, är serien högaktuell och fler personer kommer att få ta del av handlingen i det andra spelet. Var schysst mot resten och förstör inte upplevelsen för dem här i kommentarsfältet.
Varför hetsar ni upp er? Det är ju bara en ”smidig” bundle i samband mer serien för de som inte spelat.
Visst, den kan tyckas onödig för man kan ju köpa spelen separat och prislappen är ganska väl tilltagen men jag tycker inte det är så märkvärdigt annars.
Nä, förstår inte heller. Är ju en smidig samling man kan köpa om man inte äger nåt av dessa spel och äger man en eller bägge spelen sen tidigare behöver man ju inte köpa den här samlingen
Säg att man köper PS3-versionen för 30 kronor.
Är denna originalversion så milslångt ifrån senare versioner att den är sunkig?
Ja det skulle jag säga. Grafiskt ligger det verkligen efter, samt att du inte får spela i högre FPS och upplösning.
Det går ju, men remastern till PS4 som minst skulle jag rekommendera att spela.
Ja det skulle jag säga. Grafiskt ligger det verkligen efter, samt att du inte får spela i högre FPS och upplösning.
Det går ju, men remastern till PS4 som minst skulle jag rekommendera att spela.
Men om man bortser från det grafiktekniska… har de senare versionerna några qol-inslag av värde? Gameplaymässiga justeringar?
Men om man bortser från det grafiktekniska… har de senare versionerna några qol-inslag av värde? Gameplaymässiga justeringar?
Ja det har dem! Nu är jag inte säker på just exakt vad PS4-versionen lägger till, men "remaken" som kom till PS5 och PC har en hel drös med tillägg.
Remaken av Part II la till ett nytt spelläge, arkad, då man ska överlägga så länge som möjligt. Man kan spela det läget med flera olika karaktärer.
I huvudspelet så la de till en adrenalinmekanik till Abby som man får efter att man använder närstrid. Och en mekanik där man förlorar HP om man inte drar ut pilar innan man springer. Finns även fler alternativ av kläder att välja mellan
Jag vill minnas att dlc:n inte kom med ps3 versionen? Tror den ingår i remastered på ps4.
Annars tycker jag inte det är så stor skillnad mellan ps3 och ps4 remastered. Enbart lite högre upplösning. Kanske stabilare framerate?
Last of us part 1 remake håller dock samma kvalite som Last of us part 2 grafikmässigt. Innehållet i berättelsen är dock samma i alla versioner av första spelet med dlc Innehållet.
Så vill du bara spela berättelsen och om dlcn finns på ps3 så tror jag du kan köra det på ps3.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Det är väl aldrig fel att uppgradera grafik eller spel, saken är nog den att Naughty Dog aldrig kommer göra fler bra spel i framtiden. Detta är deras svansång.
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego
saken är nog den att Naughty Dog aldrig kommer göra fler bra spel i framtiden. Detta är deras svansång.
Jag ser fram mot Intergalactic: The Heretic Prophet.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.